Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:16:47 GMT

علل بروز عفونت‌های زنانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۶۲۵

علل بروز عفونت‌های زنانه چیست؟

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران با اشاره به اینکه اکثر عفونت های واژینال با استفاده از توصیه های پزشکی و مصرف دارو بعد از معاینه توسط پزشک قابل درمان هستند، گفت: در صورتیک اقدام درمانی ای صورت نگیرد می تواند منجر به بیماری التهابی لگن، ناباروری، زایمان زودرس و سقط جنین شوند.

سودابه کاظمی رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: عفونت های واژینال یکی از مشکلات ناخوشایند شایعی است که اغلب بانوان با آن آشنا بوده و در طول زندگی خود ممکن است چندین بار آن را تجربه کنند اما هنوز هم عده ای از زنان به طور کامل با این علائم آشنا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: واژن در حالت طبیعی دارای ترشحاتی است که متناسب با چرخه قاعدگی کم و زیاد خواهد شد. این ترشحات باعث مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی و جلوگیری از خشکی واژن می شود.اما به یاد داشته باشید این نوع ترشحات طبیعی آزاردهنده نیستند و رنگ و بویی ندارند و خارش و سوزش ایجاد نمی کنند.  

این متخصص زنان و زایمان  با بیان اینکه انواع مختلفی از میکروب ها و قارچ ها واژن را درگیر می کنند بیان کرد: از بین عفونت های واژن، عفونت قارچی از انواع دیگر شایع تر هستند و علائمی مانند سوزش، خارش واژن،  ترشحات پنیری و تکرر ادرار ایجاد می کنند. دیگر عفونت های میکروبی نیز معمولا با بوی ناخوشایند، ترشحات حجیم و خاکستری و ترشحات زرد رنگ بروز پیدا می کنند. 

کاظمی افزود: از علل بروز عفونت های واژینال که زنان را مستعد عفونت های واژینال می کند می توان به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها، ابتلا به دیابت، مصرف کورتون، مصرف قرص های ضد بارداری، نقص ایمنی، مصرف داروهای ایمنو ساپرسیو (ضعف سیستم ایمنی بدن)، روابط جنسی متعدد و عدم رعایت نکات بهداشتی اشاره کرد. 

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران عنوان کرد: برخی عفونت های زنان ممکن است هیچ علائمی ایجاد نکنند اما برخی مواقع ممکن است علائمی مانند خارش، تغییر در میزان ترشحات، تغییر در رنگ ترشحات، درد یا سوزش هنگام ادرار کردن و در هنگام روابط جنسی و خون ریزی و لکه بینی ایجاد کنند.

وی با تأکید براینکه اکثر عفونت های واژینال با استفاده از توصیه های پزشکی و مصرف دارو بعد از معاینه توسط پزشک قابل درمان هستند گفت: ولی در موارد نادر به علت عفونت شدید و یا درمان نشده و انتشار به قسمت های فوقانی رحم و ایجاد التهاب گسترده لگن و یا آبسه لازم است بیمار در بیمارستان بستری و درمان تزریقی دریافت کند.

این پریناتالوژیست ابراز کرد: واژینیت های کلامیدیایی به دلیل آمیزش جنسی رخ می دهد و می تواند باعث التهاب واژن شود، این عفونت ها اغلب بدون علامت هستند اما می توانند باعث خون ریزی،  ترشح و سوزش ادرار و واژن نیز شوند.

کاظمی ادامه داد: سوزاک نیز یکی دیگر از عفونت های آمیزشی بسیار مسری است که اغلب علائمی ایجاد نمی کنند اما می توانند با ترشحات غیرطبیعی بروز یابند. 

وی به چندین درمان فوری و خانگی برای عفونت های واژینالی اشاره کرد و گفت: از جمله درمان های خانگی ساده برای عفونت های واژینالی می توان به نشستن در  لگن حاوی سرکه (به میزان کم) در آب به مدت 15 الی 20 دقیقه، مصرف پروبیوتیک هایی چون ماست و لبنیات، نشستن در لگن حاوی جوش شیرین (به میزان کم) و کاهش مصرف مواد قندی اشاره کرد.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: بانوان برای پیشگیری از بروز عفونت واژن باید ناحیه تناسلی خود را تا حد امکان خشک و تمیز نگه دارند. همچنین استفاده از اسپری های واژن و یا صابون های معطر برای این ناحیه توصیه نمی شود.

کاظمی تأکید کرد: خانم ها تا حد امکان از دوش واژینال استفاده نکنند چون اغلب این دوش ها حاوی مواد ضد عفونی کننده معطری هستند که باعث تحریک واژن می شوند. 

وی گفت: لازم به ذکر است خانم ها از پوشیدن لباس های زیر نایلونی خودداری کنند زیرا لباس های زیر نایلونی و شلوارهای جین تنگ و استریج منجر به بروز عفونت واژینال قارچی می شوند.

این پریناتالوژیست اضافه کرد: یکی از نکات مهم برای کاهش بروز عفونت واژینال در خانم ها استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی هست. در ضمن توصیه می کنیم خانم ها حداقل سالی یکبار به متخصص زنان جهت انجام معاینات دوره ای مراجعه کنند. 

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران گفت: عفونت های واژینال اغلب به راحتی قابل درمان بوده و باعث بروز مشکلات جدی نمی شوند با این حال در صورتیکه نادیده گرفته شوند و اقدام درمانی ای صورت نگیرد می تواند منجر به بیماری التهابی لگن، ناباروری، زایمان زودرس و سقط جنین شوند.

 

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لگن بانوان عفونت زنان و زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد سبحانی سبحانی افزود: از دلایل بروز آفات کنه‌های تار عنکبوتی خرما می‌توان به گرم شدن تدریجی هوا، کاهش رطوبت نسبی و آغاز فصل وزش باد‌های گرم و خشک در استان بوشهر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: تشخیص به‌موقع و مناسب این آفت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورتی که عملیات سمپاشی به موقع انجام شود می‌تواند از بروز خسارت‌های بیشتر توسط این آفت جلوگری کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این آفت باعث افت کمی و کیفی محصول خرما می‌شود اظهار داشت: کنه‌های تار عنکبوتی خرما از شیره بافت برگ‌های جوان و به خصوص میوه‌های نارس خرما تغذیه می‌کند.

سبحانی با اشاره به اینکه در اثر آفت تار عنکبوتی اندازه میوه‌های خرمای آسیب دیده کوچک می‌ماند گفت: با خروج مواد قندی و شیره نباتی از میوه خرما، پوست میوه نیز سخت و خشک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنه‌ها در زیر تار‌ها تخم‌ریزی کرده و فعالیت دارند اظهار داشت: هنگام طغیان آفت خوشه‌های خرما منظره‌ای غبارآلود به خود گرفته و میوه‌ها به رنگ قرمز تیره در آمده و چروکیده و نامرغوب می‌شوند.

کارشناس امور کشاورزی استان بوشهر هم گفت: نخیلات استان بوشهر در معرض تهدید‌های مختلف و متنوعی هستند که باید با اصول مناسب با آنها مقابله کرد.

عبدالرحیم خادمی با بیان اینکه آفت چوب‌خوار یکی از مهمترین آفت‌ها در نخلستان‌های استان بوشهر است اظهار داشت: آفت چوب‌خوار خسارت‌های گسترده‌ای به نخل وارد می‌کند و به تنه، ریشه و تاج درخت می‌رسد.

وی افزود: این خسارت‌ها باعث می‌شود تا میوه خرما از نظر کیفیت و کمیت افت کرده و در بازار خرما، مشتری‌پسندی لازم را نداشته باشد.

خادمی با اشاره به آلوده‌شدن پاجوش‌های نخیلات به آفت چوبخوار خرما اظهار داشت: این آفت موجب بروز برخی بیماری‌های قارچی در تنه نخیلات شده و همین امر خسارت را دوچندان کرده است.

دیگر خبرها

  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن