Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست فارس از وصول بیش از دو میلیارد ریال جریمه محیط زیستی از واحدهای آلاینده خاک در استان خبر داد.

قاسم نهاوندی دوشنبه ۷ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون حفاظت از خاک، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است نسبت به شناسایی واحدهای آلاینده خاک اقدام کرده و به آلوده کننده اخطار دهد که ظرف مهلت معینی متناسب با نوع ماده آلاینده نسبت به حذف و رفع منشا آلودگی، بازسازی خاک و جبران خسارت وارده اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: به منظور اجرای دقیق قانون یاد شده،  کارشناسان معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اقدام به شناسایی و پایش مداوم واحدهای آلوده کننده خاک کرده که پس از نمونه برداری و آنالیز خاک و مطابقت با استانداردهای آلودگی خاک،  اقدام به صدور اخطاریه و محاسبه جریمه آلودگی خاک انجام شد. 

معاون محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۲۲۶۸۰۰۰۰۰۰ ریال از واحدهای متخلف دریافت و به خزانه دولت واریز شده است. 

نهاوندی گفت: برای ۵ واحد متخلف دیگر  اخطاریه آلودگی خاک صادر شده و موضوع به طور جد در حال پیگیری است.

او از هم استانی‌ها و دوست داران محیط زیست خواست که برای حفظ سلامت جامعه در صورت مشاهده هرگونه آلودگی خاک (آلودگی‌های نفتی،  ورود پساب تصفیه نشده به اراضی کشاورزی، واژگونی تانکرهای حامل  سوخت، تخلیه هرنوع ماده شیمیایی به خاک و....)  موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره کل محیط زیست فارس صنایع آلاینده جريمه آلودگی خاک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا