Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@15:27:15 GMT

آغاز مانور نظامی مشترک ژاپن و آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۷۸۵

آغاز مانور نظامی مشترک ژاپن و آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن با تمرینات مربوط به تیراندازی از روز یکشنبه در استان کوماموتو در جزیره کیوشو آغاز شده است.

به گزارش ان اچ کی ژاپن، این مانورها که در شهر یاماتو در حال برگزاری است تا ۹ سپتامبر یعنی حدود دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و حدود ۱۴۰۰ نیروی دفاعی ژاپن و به همراه تقریباً ۷۰۰ سرباز آمریکایی در آن مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحبوحه افزایش چشمگیر تنش‌ها بین آمریکا و چین پس از سفر جنجال‌برانگیز نانسی پلوسی به تایوان، آمریکا و ژاپن مانورهای نظامی مشترکی را برگزار می‌کنند

براساس بیانیه وزارت دفاع ژاپن، توکیو و واشنگتن از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه جولای در مجموع ۵۱ تمرین نظامی مشترک را انجام داده‌اند که این رقم در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱، ۳۴ تمرین نظامی مشترک و در سال ۲۰۲۰ تنها ۲۳ مورد بوده است.

براساس این گزارش، مرکز تمرکز و توجه توکیو و واشنگتن در این رزمایش، مناطق جنوبی و شرقی دریای چین و برخی از نزدیکترین مناطق و جزایر ژاپن بود که در نزدیکی تایوان قرار دارد. تحلیلگران معتقدند این اقدام آمریکا باعث افزایش هرچه بیشتر تنش‌ها در منطقه و احتمال درگیر شدن ژاپن در تنش بین پکن و تایپه خواهد شد.

از سوی دیگر افزایش مانورهای نظامی آمریکا و ژاپن همزمان با آزمایش‌های موشکی کره شمالی صورت می‌گیرد. پیشتر منابع خبری منابع خبری از آزمایش جدید موشکی کره‌شمالی با پرتاب هشت فروند موشک بالستیک ظرف ۳۰ دقیقه خبر داده بودند.

کره شمالی با احتساب آزمایش اخیر خود، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۷ آزمایش موشکی انجام داده است. همچنین گفته می‌شود که پیونگ یانگ برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود در سال جاری میلادی آماده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت آمریکا ژاپن مانور نظامی مانور مشترک آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت نظامی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آمارهای شغلی آمریکا در ماه آوریل بر خلاف ماه گذشته شتاب خود را از دست داد. نرخ بیکاری بار دیگر شیب صعودی به خود گرفت و در پله 3.9 درصدی ایستاد و فرصت‌های شغلی جدید نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر ایجاد 190 هزار شغل جدید کاهشی‌تر شد و به 175 هزار نفر رسید.

داده‌های نامطلوب بازارکار این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اقتصاد آمریکا دیگر تحمل نرخ بهره در سطوح 5.25 تا 5.5درصدی و همچنین سطوح بالاتر از این رقم را نداشته و پاول نباید از سیاست‌های پولی انبساطی کناره‌گیری کند. ناگفته نماند که آغاز این سیاست‌ها نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله اطمینان از عدم بازگشت تورم در ماه‌های آتی است. با کاهش شتاب داده‌های شغلی ایالات‌متحده، شاخص ارزی آمریکا که در نتیجه سیگنال‌های اقتصاددانان شیب صعودی به خود گرفته بود، بار دیگر به کف 105 واحدی سقوط کرد و فرصت دوباره‌ای برای تقویت طلا و بیت‌کوین فراهم کرد. بیت‌کوین روز گذشته در ساعت 17به وقت تهران با رقمی معادل 64 هزار و 400 دلار  در حال معامله بود.

 پاول بر سردوراهی

گزارش‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول 2024، داده‌های شغلی، تورم و شاخص مدیران‌خرید در ماه‌های اخیر جرمی پاول را بر سر دوراهی تشدید سیاست‌های انقباضی و آغاز سیاست‌های انبساطی قرار داده است. تبعات این دوراهی بر بازارهای جهانی اثر‌گذار بوده و موجب نوسان قیمتی دارایی‌های این بازار خواهد شد؛ زیرا در صورت آغاز دوباره چرخه ضد تورمی، گرچه تورم شیب نزولی به خود می‌گیرد، اما نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آنها جلوگیری می‌کند. صاحب‌نظران این روند را تایید کردند. البته آنها در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی تردید داشتند و تاکید کردند که در صورت آغاز زودهنگام کاهش نرخ بهره، بازگشت تورم به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. قابل ذکر است که گزارش تورمی در ماه آوریل که در15 مه منتشر خواهد شد می‌تواند اندکی از تردید پاول را کم کند و مسیر روشن‌تری را در اختیار پاول و سایر سیاستگذاران قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع باید تا انتشار گزارش تورمی و همچنین واکنش سیاستگذاران به آن منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود