Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:45:39 GMT

۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۸۳۲

۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان احداث می‌شود

"وحید کرم الهی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات احداث ۱۵۰ کیلومتر چهارخطه ( بزرگراه) در این استان در دست اقدام است و تا چهار سال آینده تمامی جاده‌های مهم و دارای توجیه اقتصادی و فنی چهارخطه می‌شوند.

به گفته وی  سال ۸۰ طول چهارخطه های لرستان کمتر از ۲۰ کیلومتر بود و این رقم اکنون به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است که اجرای این طرح ها در لرستان با اعتبارات استانی آغاز شد و با بودجه های ملی ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت چهارخطه های استان اظهار داشت: در حال حاضر چهارخطه خرم آباد - بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر و چهار خطه الیگودرز از سه راهی چالانچولان به طول ۷۰ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارند.

کرم الهی گفت: ۲۵ کیلومتر مسیر الیگودرز به اصفهان نیز در حوزه استحفاظی لرستان است که پنج کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص چهارخطه ازنا - شارند و وقوع تصادفات سال های اخیر در این محور نیز افزود: مجموع این محور ۷۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قرار داد.

کرم الهی تصریح کرد: از مجموع  ۳۵ کیلومتر تاکنون ۱۸ کیلومتر چهار خطه شده و۱۰ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اقدام است و پیش بینی می شود این مسیر تا پایان سال ۱۴۰۱ در حوزه لرستان چهارخطه شود.

وی بیان کرد: ۷۴ کیلومتر چهارخطه در مسیر ۸۷ کیلومتری خرم آباد - کوهدشت نیز بهره برداری شده و ۱۳ کیلومتر مابقی نیز در ۲ قطعه هشت و پنج کیلومتری در حال احداث است.

وی افزود: محور خرم آباد - نورآباد نیز به عنوان بخشی از کریدور غرب که جاده الشتر- فیروزآباد را هم در خود جای داده  ۹۰ کیلومتر است که ۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده است و با اختصاص مطلوب اعتبارات، پیش بینی می شود این کریدور تا ۱۴۰۱ به طور کامل بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین در خصوص جاده ۱۲۰ کیلومتری خرم آیاد - پلدختر گفت: قبل از سیل ۹۸ حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر چهارخطه شده بود که با سیل تخریب شد و برنامه های راهسازی در این مسیر متاثر از سیل تغییر کرد.

کرم الهی افزود: بنابراین به جای چهارخطه کردن محور پرمخاطره کنونی، حدود ۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه جدید در چهار قطعه تعریف شد که سه قطعه آن به پیمان رفته و در حال انجام کار است.

وی ادامه داد: محور کوهدشت به پل سیمره نیز  ۱۸ کیلومتر است که حدود پنج کیلومتر ابتدایی آن چهار خطه شده است و هم اکنون در حال برگزاری مناقصه برای ادامه این مسیر در محل کوهدشت  - دوراهی زانوگه هستیم.

وی اظهار داشت: هفت کیلومتر از محور بابازید به پل سیمره که مستعد حوادث بسیاری بوده چهارخطه شده است و برای ۱۸ کیلومتر مابقی نیز قرارداد ۸۳ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و در حال انجام است.

کرم الهی با بیان اینکه عملیات چهارخطه کردن ۱۱ کیلومتر از محور بروجرد - نهاوند با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چهار سال آینده تمام محورهای مهم استان که توجیه فنی و اقتصادی دارند به چهار خطه تبدیل شوند.

برچسب‌ها بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی لرستان بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی لرستان دست اقدام چهارخطه شده چهار خطه کرم الهی خطه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چهار مدرسه خیری در یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه هر جامعه ای که توجه به تعلیم و تربیت داشته باشد، قطعا موفق خواهد بود، اظهار داشت: بدون شک، چنین رویدادهایی، آغاز گام‌های کشور ما برای دستیابی به موفقیت و سربلندی در عرصه های مختلف است.

محمد صالح جوکاربا اشاره به حضور خیرین و اقدامات ارزنده آنها در عرصه های مختلف، گفت: در عرصه های مذهبی، دینی، فرهنگی و آموزشی شاهد اقدامات بسیاری ارزشمند از سوی خیرین در سطح کشور هستیم.

وی عنوان کرد: این واحد آموزشی پس از راه اندازی، مشکل واحد آموزشی مختلط محله فیروزآباد را مرتفع خواهد ساخت.

دکتر جوکار خاطرنشان کرد: طی صحبتی که  با خیر محترم (آقای شرف الدینی) داشتم، اعلام کردند که یک مدرسه در شهر یزد در حال ساخت دارند و سه مدرسه نیز در آینده نزدیک احداث خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود