Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:05:29 GMT

آرسنیک آب با جوشاندن از بین نمی‌رود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۸۵۱

آرسنیک آب با جوشاندن از بین نمی‌رود

ایسنا/همدان مدیرگروه شیمی تجزیه دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی آرسنیک را جزء یکی از عوامل نوع یک و جدی سرطان‌زا معرفی کرده است، گفت: موضوع حذف آرسنیک از آب جهانی بوده و با جوشاندن آب این ماده از بین نمی‌رود و در صورت وجود آرسنیک در منابع آبی باید راهکارهای مشخصی برای حذف آن اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آرسنیک شبه‌فلزی است که به طور گسترده در طبیعت توزیع شده و به شکل‌های مختلف آلی و معدنی وجود دارد و به علت عوارضی که می‌تواند بر روی انسان و محیط زیست داشته باشد، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی آرسنیک را جزء یکی از عوامل نوع یک و جدی سرطان‌زا معرفی کرده و مقدار قابل قبول آن در آب آشامیدنی ۱۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر تعریف شده است، افزود: سمیّتِ اَشکال معدنی آرسنیک به مراتب بیشتر از اشکال آلی آن است، آرسنیک می‌تواند مشکلات جدی را در سلامتی انسان مانند سرطان خون، پوست، دیابت نوع دو، انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش سرعت رسوب گلبول‌های قرمز و کم خونی را ایجاد کند.

هاشمی با بیان اینکه آرسنیک می‌تواند به صورت طبیعی و از طریق فعالیت‌های انسانی وارد محیط زیست شده و آلودگی ایجاد کند، ادامه داد: منابع معدنی به ویژه معادن طلا و فرآیند استخراج طلا می‌تواند باعث ورود به آب‌های زیرزمینی و سطحی شود و به واسطه اثری که بر روی محیط زیست و انسان دارد، کنترل مقدار آرسنیک در منابع آب آشامیدنی بسیار اهمیت دارد و همواره باید در صورت بروز احتمال میزان آرسنیک در آب پایش شود چراکه اگر مقادیر جزئی آن به صورت مدام مصرف شود مشکلات جدی در بدن انسان ایجاد خواهد شد بنابراین لازم است فرآیند تصفیه به طور مدام پایش شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه سمیت آرسنیک برای کودکان و افراد مسن بیشتر از سایر افراد است بنابراین حتماً باید میزان آن کنترل شود، خاطرنشان کرد: موضوع حذف آرسنیک از آب جهانی بوده و با جوشاندن آب این ماده از بین نمی‌رود و در صورت وجود آرسنیک در منابع آبی باید راهکارهای مشخصی برای حذف آن اندیشیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرسنیک آرسنیک در آب آرسنیک زدایی سد تالوار استانی علمی و آموزشی تنش آبی همدان شيمي دانشگاه بوعلی سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، با جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳)»، موافقت کردند.

در حال تکمیل

کد خبر 6092792 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است