Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در نشست وزرای خارجه این نهاد که به‌زودی برگزار می‌شود، بعید است به اتفاق آراء از ممنوعیت صدور روادید برای همه روس‌ها حمایت شود و برای اعمال چنین ممنوعیتی رای همه لازم است.

به گزارش ایران اکونومیست، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست جلسات وزرای خارجه این نهاد را بر عهده دارد، یکشنبه به تلویزیونی او.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌آر.‌اف اتریش گفت: فکر نمی‌کنم که قطع رابطه با جمعیت غیرنظامی روسیه کمکی کند و فکر نمی‌کنم که این ایده اتفاق‌نظر لازم را به دست آورد.

او افزود: فکر می‌کنم که ما باید روش دریافت ویزا را بررسی کنیم، البته الیگارش‌ها را نه. ما باید گزیده‌تر عمل کنیم. اما من طرفدار توقف صدور ویزا برای همه روس‌ها نیستم.

رئیس‌جمهوری اوکراین و برخی کشورهای همسایه روسیه خواستار ممنوعیت سفر روس‌ها به اتحادیه اروپا شده‌اند. آلمان و بروکسل تاکنون این پیشنهاد را رد کرده‌اند. روسیه نیز به شدت با ممنوعیت سفر شهروندانش به اروپا مخالفت کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفته بود: «باید اطمینان حاصل شود که "قاتلان روس و حامیان ترور دولتی" از ویزای شنگن اتحادیه اروپا استفاده نمی‌کنند.» ولودیمیر زلنسکی پیش‌تر هم در مصاحبه با "واشنگتن پست" خواستار ممنوعیت سفر برای روس‌ها در سطح بین‌المللی شده بود "تا مسکو از الحاق سرزمین‌های اشغالی اوکراین دست بکشد." روسیه اما از این درخواست زلنسکی خشمگین شد.

استونی و لتونی هم در واکنش به جنگ روسیه خواستار توقف صدور ویزای گردشگری اتحادیه اروپا و تعلیق اقامت روس‌ها شدند. فنلاند در حال بررسی این اقدام است.

کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی می‌گوید: «اروپا سفر هوایی از روسیه به اروپا را ممنوع کرده است. این بدان معناست که تنها راهی که روس‌ها می‌توانند به اروپا برسند فقط از طریق سه کشور فنلاند، استونی و لتونی است بنابراین منصفانه نیست که سایر کشورهای شنگن این ویزاها را صادر کنند، اما فقط سه کشور در واقع این بار را به دوش بکشند.»

کالاس ضمن اشاره به "نارضایتی و خشم روسیه" گفت این موضوع نشان می‌دهد که ممنوعیت صدور ویزا برای روس‌ها می‌تواند ابزار تحریمی موثری باشد. 

زلنسکی گفته بود: «بعد از تمام کارهایی که روس‌ها در اوکراین انجام داده‌اند، تنها یک نگرش نسبت به روسیه وجود دارد و آن این است که آن را یک "کشور تروریستی" دانست و نگرش نسبت به شهروندان روسیه نیز باید از این منظر تعیین شود.» به گفته زلنسکی برای روس‌هایی که واقعا به حمایت نیاز دارند، مکانیسم‌های قانونی آزمایش‌شده مانند پناهندگی وجود دارد، اما این موضوع ربطی به سفرهای تفریحی یا کاری روس‌ها به اتحادیه اروپا ندارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جوزپ بورل ، ویزای شنگن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جوزپ بورل ویزای شنگن اتحادیه اروپا برای روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته