Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی دهقان پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا،با بیان اینکه اجرای طرح قانون التزام و موضوع نظارت بر بازار که در چند ماه گذشته آغاز شده، طرحی متفاوت از گذشته و کارآمد بوده است،گفت: تلاش شده که به بهترین نحو بازار استان فارس مدیریت شود و در پی آن رخدادهای خوبی در سطح استان رخ داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: بعد از نظارت بازار شب عید به فاصله کوتاهی طرح مردمی سازی یارانه ها و عادلانه سازی توسط دولت در سطح این استان به اجرا درآمد که طرح بزرگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دنیا یارانه به ۳ بخش شامل تولیدکننده،مصرف کننده و زنجیره‌ها پرداخت می شود اما در ایران براساس سیاست غلط یارانه‌ای گذشته در این بخش یارانه به واردکننده نهاده(خوراک دام) پرداخت می شد که در پی آن رانت ها زیادی در سطح کشور ایجاد شده بود که دولت سیزدهم این مساله را اصلاح و این جراحی اقتصادی ضروری را انجام داد تا منابع کشور اتلاف نشود.

دهقان پور گفت: به نظر کارشناسان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش هایی مانند تولید گوشت مرغ که کاملا به ارز یارانه‌ای متکی بود افزایش قیمت باید ۶ برابری باشد که با مدیریت منطقی و نظارت دولت این موضوع رخ نداد.

وی ادامه داد: با حذف ارز یارانه‌ای در ماه‌های اخیر حدود ۴۷۰ درصد در حوزه نهاده‌ها افزایش قیمت به وجود آمد و انتظار می رفت که قیمت گوشت مرغ نیز به همین میزان بالا رود اما با مدیریت دولت در عمل این اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: یکی از مشکلات توزیع ارز یارانه‌ای این بود که به دلیل اینکه یارانه‌ها درست توزیع نشده بود قیمت تمام شده محصولات متناسب با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نبود و اغلب سود به جیب گروه قلیلی می‌رفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در روزهای اخیر به دلیل پیگیری‌های دولت و آزادسازی بخشی از نهاده‌ها از یکی از بنادر اوکراین قیمت نهاده‌ها و همچنین قیمت روغن نیز حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

دهقان پور نقش رسانه ها را در جهاد تبیین و بیان واقعیت ها به جامعه در همه زمینه ها خصوصا در آستانه هفته دولت و در راستای عادلانه سازی یارانه‌ها مهم دانست و گفت: برای حفظ منابع ملی باید اصلاح نظام یارانه ها اتفاق می افتاد که این کار بزرگ در دولت سیزدهم به اجرا درآمد.

او به موضوع نهادینه سازی گفتمان بین دولت و مردم با استفاده از ابزار موثر رسانه نیز تاکید کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شیراز دولت سیزدهم دولت مردمی فارس پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شیراز دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی شیراز دولت سیزدهم دولت مردمی فارس یارانه ها یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد