Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@06:27:10 GMT

فروش ارز اربعین در ۹۰۰ شعبه بانکی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۱۲۰۱

فروش ارز اربعین در ۹۰۰ شعبه بانکی

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: ارز اربعین به‌نرخ توافقی در ۹۰۰ شعبه منتخب بانک‌های عامل و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران عرضه می‌شود.

 امیر هامونی ضمن ارائه توضیحاتی درباره عرضه ارز اربعین در بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز، اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) برنامه‌ تدارک‌شده این است که افراد از شهر مبدأ و استان مبدأ خود ارز تهیه کنند و به روزهای آخر منتهی به اربعین نگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور با همکاری بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و با هماهنگی بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی بیش از 900 شعبه بانکی و صرافی را برای خدمات‌رسانی به مردم تجهیز کرده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: سرفصل جداگانه‌ای با عنوان ارز اربعین و به‌ازای هر نفر 100 دلار در نظر گرفته شده است و صرافی‌ها از یک هفته قبل کار را شروع کردند و بانک‌ها هم از امروز (دوشنبه) کار خود را آغاز می‌کنند.

وی تأکید کرد: به‌محض تخصیص و تأمین دینار براساس موجودی بازار کشور تخصیص ارز دینار هم معادل 100 دلار برابر 150 هزار دینار تخصیص می‌یابد.

 

 طبق ابلاغیه بانک مرکزی از روز شنبه مورخ 1401.6.5 بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان 100 دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

بانک مرکزی البته تأکید کرده است که درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیزشده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای 100 دلار نسبت به پرداخت 150 هزار دینار عراق به‌نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز زائران اربعین برای دریافت 100 دلار به‌نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب عبارت است از کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار متشکل ارزی بازار متشکل ارز نرخ توافقی ارز اربعین صرافی ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت