Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: رزمایش نظامی آمریکا و ژاپن همزمان با افزایش تنش ها، افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌های درگیری‌های لیبی، سفر رئیس موساد به آمریکا برای گفتگو درباره ایران، سفر وزیر خارجه عراق به ایران و آمادگی گردان های حزب الله عراق برای اخراج نظامیان ترکیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش نظامی آمریکا و ژاپن همزمان با افزایش تنش ها

در بحبوحه تنش‌های اخیر بین واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا با پکن و پیونگ یانگ، رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا آغاز شد.

شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» عصر یکشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا با در شهر یاماتو در استان کوماموتو در جزیره کیوشو کلید خورد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، حدود ۱۴۰۰ پرسنل ارتش ژاپن و نزدیک به ۷۰۰ نظامی آمریکایی در این رزمایش‌ها که تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت، مشارکت می‌کنند.

در رزمایش روز یکشنبه، حدود ۱۵۰ نظامی از هر دو کشور شرکت داشته و انهدام اهداف در فاصله حدود ۲ هزار متری توسط سامانه‌های موشکی ضد تانک جاولین ساخت آمریکا تمرین شد.

حدود دو هفته پیش نیز پنتاگون اعلام کرد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اخیراً در یک رزمایش دفاع موشکی بالستیک در سواحل هاوایی شرکت کردند و تمرینات نظامی ترکیبی را با نیم‌نگاهی به کره شمالی و چین انجام دادند. 

این رزمایش‌ها در حالی برگزار شده که روابط آمریکا با چین بر سر سفرهای پی‌درپی مقامات این کشور به تایوان و همچنین روابط کره شمالی با همسایگانش به‌دلیل اصرار برای خلع سلاح اتمی این کشور به تیرگی گرویده است.

افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌های درگیری‌های لیبی

وزارت بهداشت لیبی از افزایش تعداد تلفات درگیری‌های امروز لیبی به 32 کشته و 159 زخمی خبر داد.

 وزارت بهداشت لیبی روز یکشنبه در بیانیه‌ای که اعلام کرد که تعداد تلفات درگیری‌های لیبی به 32 کشته افزایش یافته است.

به گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه هم‌چنین آمده است که تعداد زخمی‌ها به 159 نفر رسیده است.

منابع بیمارستانی یمن اعلام کردند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

طرابلس از روز جمعه تقریبا به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و نیروهای دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت "وحدت ملی" لیبی با نیروهای فتحی باشاغا، نخست وزیر تعیین شده از سوی پارلمان طبرق با هم درگیر هستند.

این درگیری‌ها و استقرار نیروهای نظامی بعد از آن رخ داد که باشاغا از الدبیبه خواسته بود قدرت را تحویل بدهد اما الدبیبه این درخواست را رد کرد.

اکنون پس از ساعت‌ها درگیری با تسلیحات سنگین و نیمه سنگین در مناطق مرکزی و حومه شهر طرابلس پایتخت لیبی، آرامش شکننده‌ای بر این شهر حاکم شده است.

سفر رئیس موساد به آمریکا برای گفتگو درباره ایران

منابع رسانه‌ ای روز یکشنبه اعلام کردند که «دیوید بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) قرار است با هدف گفتگو درباره توافق هسته ای (مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی) به آمریکا سفر کند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با هدف حضور در نشست‌ های محرمانه کمیته اطلاعاتی مجلس سنا در آمریکا به واشنگتن خواهد رفت.

این در حالی است که روسیا الیوم به تازگی گفته است که «دیوید بارنیا» در سخنانی توافق هسته‌ای با ایران را یک «فاجعه راهبردی» برای این رژیم خواند و درباره امضای آن هشدار داد.

بر اساس این گزارش، رئیس موساد در ادعاهایی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کردند، تأکید کرد: احتمال رسیدن به توافق بین ایران و آمریکا به صد در صد نزدیک شده ولی این توافق بسیار بدی برای اسرائیل است. آمریکا در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که می‌ داند با عقل در تضاد است.

بارنیه با تکرار ادعاهای خود مدعی شد: این توافق اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و تل آویو هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد. موساد در حال آماده شدن است و می‌ داند که چگونه تهدیدات را برطرف کند!

این اظهارات در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی اخیراً تبلیغات گسترده‌ ای را علیه مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی آغاز کرده است و اخیراًً چند مقام صهیونیست برای مذاکره با سران آمریکا در این باره عازم واشنگتن شده‌ اند. یائیر لاپید نیز اخیراً در اظهاراتی مدعی شد که مخالف توافق با ایران نیست ولی توافق فعلی، بد است و با معیارهای خود رئیس جمهور آمریکا نیز مغایرت دارد.

سفر وزیر خارجه عراق به ایران

وزیر امور خارجه عراق امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری ناس عراق، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: فواد حسین وزیر خارجه عراق قصد دارد که امروز دوشنبه به تهران سفر کرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری از اهداف این سفر اشاره نشده است.

احتمال می رود که تحولات عراق و میانجیگیری این کشور در ارتباط با روابط بین ایران و عربستان از جمله محورهای این سفر باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت چهارشنبه گذشته گفته بود که با توجه به تحولات اخیر عراق، دور ششم مذاکرات تهران و ریاض در انتظار اعلام آمادگی عراقِ میزبان است.

"محمد ایرانی" سفیر کشورمان در کویت در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرای» تصریح کرده بود: قرار بود ششمین دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی ماه گذشته در عراق برگزار شود که طبیعتا این دور از مذاکرات پس از پایان، به دیداری بین حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان همتای عربستانی وی - با دعوت کشور میزبان از آنها برای رایزنی- منتهی می شد.

ایرانی افزود: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.

سفیر ایران در کویت ادامه داد: موضوع ازسرگیری گفت‌وگو با برگزاری دور ششم مذاکرات، مورد توافق قرار گرفته است، اما این اتفاق در انتظار فراهم شدن بستر مناسب برای مذاکرات در عراق است. کمیته‌های مربوطه ایران و عربستان آماده ازسرگیری مذاکرات هستند.

وی همچنین تاکید کرد: مقامات ایران نسبت به پیشرفت روند مذاکرات بسیار خوش‌بین هستند، اما ما باید منتظر دعوت عراق از دو طرف برای ازسرگیری دور ششم مذاکرات بعد از پایان رویدادهای جاری در این کشور باشیم.

آمادگی گردان های حزب الله عراق برای اخراج نظامیان ترکیه

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در سخنانی تاکید کرد که مقاومت قادر به اخراج نظامیان ترکیه از عراق است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در این باره تاکید کرد: نیروهای متجاوز ترکیه باید از عراق اخراج شوند و این اتفاق در دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله نخست باید از پایگاه‌های پیشرفته بیرون شوند و مرحله دوم نیز با پاکسازی مناطق مرزی از وجود مزدوران آنها انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: مقاومت و دوستانش قادر به محقق کردن این هدف هستند.

العسکری همچنین نسبت دادن حملات اخیر به پایگاه‌های نظامیان اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه به گردان‌های حزب‌الله را رد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بحران سیاسی عراق گفت: از مخالفان سیاسی می‌خواهیم به احترام حرمت ایام اربعین از تشدید تنش خودداری کنند و جلوی پیشگامان فتنه و مزدوران رسانه‌ای را بگیرند؛ چراکه بسیاری از آنها در پایتخت‌های دشمنان مخفی شده‌اند و توسط برخی طرف‌های سیاسی حمایت می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین تایوان اوکراین آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت گردان های حزب الله عراق درگیری های لیبی وزیر خارجه عراق رژیم صهیونیستی رزمایش نظامی نظامی آمریکا گفتگو درباره افزایش تعداد رئیس موساد درگیری ها زخمی ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن