Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- فهیمه پناه‌آذر : مجموعه انیمیشن «سلام بر ابراهیم» در ۴فصل تولید شده که فصل اول آن در قالب ۱۳قسمت ۲۰دقیقه‌ای از ۳۱مرداد هر شب پخش می‌شود.   یک فصل به دوران کودکی و نوجوانی ابراهیم هادی می‌پردازد که آغاز شکل‌گیری شخصیت فرهنگی و مذهبی ایشان و تحولاتی که از نظر شخصیتی برای شهید ابراهیم پیش آمده ویک فصل هم به حضور ابراهیم هادی در جبهه غرب و فعالیت ایشان در آن منطقه می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ دو فصل هم به حضور ابراهیم در جبهه جنوب، و شرکت در دو عملیات فتح المبین و والفجر مقدماتی و اتفاقات ۵ روز آخر حیات ایشان در کانال کمیل مربوط است که منجر به شهادت ایشان خواهد شد.

ببینید | سوالی که باعث گریه بی امان رامین راستاد شد | بذارید برم... برداشت از کتاب «سلام بر ابراهیم»

به‌گفته سازندگان انیمیشن، شهید ابراهیم هادی می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد و برشی از زندگی دلاورمردی‌های رزمندگان دفاع‌مقدس را روایت می‌کند. ناگفته‌هایی از زندگی این شهید وجود دارد که هم‌اکنون در قاب تصویر به نمایش درآمده و به پویانمایی «سلام بر ابراهیم» رنگ و بوی خاصی داده است. پیش از این کتاب «سلام بر ابراهیم» در یک میلیون نسخه منتشر شده که جزو آثار پرطرفدار کتاب‌های جنگ و دفاع‌مقدس است.

اسماعیل یوسفی درباره استفاده از بخش‌هایی از این کتاب توضیح می‌دهد: «بخش‌هایی از محتوای این کتاب و موضوعاتی که دارد را ما در سریال انیمیشن «سلام بر ابراهیم» استفاده کرده‌ایم؛ بخش‌هایی که می‌توانند به شکل تصویری برای کودکان و نوجوانان جذاب‌تر باشند و بچه‌ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا به جز زندگی شهید هادی، تولید دیگر شهدای جنگ را هم آغاز کرده‌اید، می‌گوید: «ما براساس سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان پیش می‌رویم و تولید انیمیشن «سلام بر ابراهیم» در دستور کار ماست و حقیقت این است که این پروژه سنگین که در فاز اول و دوم نزدیک به ۲هزار دقیقه کار است بدون کمک مرکز صبا امکان‌پذیر نبود. به‌طور حتم زندگی دیگر شهدا هم در دستور کار قرار می‌گیرد؛ چراکه ما جز فرماندهان، قهرمانان بی‌نام و نشانی داریم که باید نسل امروز آنها را بشناسند. قهرمانان ما در تاریخ معاصر کم نیستند.»

در ادامه یوسفی از شهید ابراهیم هادی می‌گوید و اینکه لقب علمدار کمیل را دارد. به‌گفته کارگردان، شهید ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در میدان خراسان شهر تهران به دنیا آمد. مرحله اول زندگی‌اش در دوران کودکی و نوجوانی در این محله بود و مرحله دوم زندگی او را می‌توان حضورش در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی مانند علامه محمدتقی جعفری دانست و مرحله سوم زندگی‌اش حضور در جبهه غرب  است و مرحله آخر زندگی او در جبهه جنوب می‌گذرد.

خلق شخصیت‌های جذاب برای کودکان

این کارگردان در ادامه به فصل دوم «سلام بر ابراهیم» اشاره می‌کند: «با توجه به اینکه در ادامه کار، به لحاظ کیفیت سختگیری‌هایی داشتیم، تصمیم گرفتیم که فصل دوم این انیمیشن نسبت به فصل اول متفاوت‌تر باشد. گرافیک کار به سمت سه‌بعدی رئال پیش برود و روایت و داستان‌پردازی به‌گونه‌ای متفاوت باشد.» یوسفی همچنین در پاسخ به این نکته که موضوعات جنگ و پرداختن به شخصیت‌های جنگ و دفاع‌مقدس باید در انیمیشن جذابیتی داشته باشد که رده‌های سنی را جذب خود کند، توضیح می‌دهد: «از همان ابتدا گروه نویسندگان ما فکر کردند که باید کاری انجام شود تا داستان برای نسلی که آشنا به دوران جنگ تحمیلی نیست، دیدنی باشد و خودمان هم تلاش کردیم علاوه بر داستان، تماشای انیمیشن هم جذاب باشد؛ به همین دلیل دیالوگ‌ها و گویش‌ها کودکانه شد و حتی رگه‌های طنز را در آن قرار دادیم. فضا را هم تا جایی که می‌توانستیم فانتزی کردیم و کاراکترها هم به شکل فانتزی بودند، اما در فصل دوم به سمت موقعیت‌های رئال رفتیم؛ چراکه معتقدیم باید نسل جوان هم با این قهرمانان آشنایی کافی پیدا کنند.»

انیمیشن  روایت معمار

اسماعیل یوسفی در ادامه خبر دیگری هم می دهد. وی عنوان می کند: «مرکز پویانمایی صبا با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ساخت حدود ۱۰۰ قسمت انیمیشن را درباره عملیات‌های دفاع مقدس در دستور کار دارد. یک قسمت به شکل آزمایشی تولید و تحویل شد که مورد رضایت مرکز پویانمایی صبا و همچنین بنیاد حفظ آثار، قرار گرفته است و  در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای پیش تولید این مجموعه صد قسمتی هستیم که قرار است با تکنیک تلفیقی سه بعدی رئال، موشن گرافیک سه بعدی و کمیک موشن، تولید شود.» به گفته یوسفی؛ این پروژه که با عنوان «روایت معیار» در مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است، ناگفته عملیات های دفاع مقدس را به صورت انیمیشن روایت می‌کند وی ادامه می دهد: «این پروژه به عنوان معیار مستندهای عملیات دفاع مقدس ساخته می‌شود و در آن ما تاریخ جنگ را بازخوانی می‌کنیم و قرار است آن چه میان سپاه، ارتش و مجموعه‌های نظامی در عملیات‌ها ثبت شده را به صورت انیمیشن تولید کنیم. قرار است در هر قسمت از این مجموعه، یک عملیات‌ دفاع مقدس به سبک انیمیشن روایت شود که ما در قسمت اول عملیات طریق‌القدس را روایت کرده‌ایم که حدود ۳۰ دقیقه است. نخستین قسمت این مستند انیمیشنی با استفاده از تکنیک‌های به روزی همچون سه بعدی، کمیک و موشن‌گرافیک سه بعدی و با کیفیک ۴K کار شده است.

مکث شهدای دفاع‌مقدس روی پرده سینما

امسال بنیاد سینمایی فارابی برای تولیدات خود با موضوع دفاع‌مقدس دست پری دارد و «دومین روز پاییز» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد را می‌سازد. این فیلم پروژه‌ای است که در آن گریزی به زندگی شهید همدانی هم زده می‌شود. فیلم دیگر «مؤمن» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است. این فیلم سینمایی که چندی پیش مراحل پیش‌تولید خود را سپری می‌کرد درباره سردار شهید حسین همدانی است. فارابی جریان ساخت فیلم‌های اول را هم در دست گرفت و حالا قرار است ۶ فیلم با همراهی کارگردانان فیلم اولی تولید کند. سیدسجاد قافله‌باشی یکی از همان کارگردان‌های فیلم اولی است که قرار است «پادگان اشرف» را در سال‌جاری جلوی دوربین ببرد.

از دیگر فیلم‌ها می‌توان به «پالایشگاه» مهرداد خوشبخت هم اشاره کرد. پروژه دیگری که از جریان مقاومت با پشتیبانی فارابی ساخته می‌شود «سینمامتروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی حامد حسینی با محوریت حوادث انقلاب و دفاع‌مقدس است. «چهل و چهار روز» مهدی نقویان، «روزگار شرق» مصطفی گندمکار، «مدار بسته» که هفته‌های گذشته پروانه ساختش به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان صادر شده که در یک مدرسه روایت می‌شود و موضوعی نوجوانانه دارد، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی که در فضای سیستان و بلوچستان روایت می‌شود، «خبری در جبهه نیست» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و «تونل» به کارگردانی امیرحسین عسگری از دیگر پروژه‌های در دست تولید فارابی است.

تولید فیلم‌هایی درباره شهید بروجردی و زین‌الدین

سازمان اوج هم که در سال‌های اخیر مشغول تولید پروژه‌های سینمایی است، امسال هم تولیداتی را دارد. با اعلام شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی، مجوز تولید فیلم «غریب» صادر شده است؛ فیلمی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا که درباره زندگی شهیدمحمد بروجردی است؛ پروژه‌ای که قبل‌تر عنوان «مسیح کردستان» را داشت. همچنین سازمان فرهنگی اوج، قرار است فیلمی از مقطعی از زندگی یک شهید دیگر را هم به تولید برساند، این فیلم که مبتنی بر زندگی شهید علی هاشمی است قرار است اوایل مهرماه کلید بخورد.

شهید محمدابراهیم همت از دیگر شهدایی‌ است که اوج درنظر دارد فیلمی درباره رشادت‌هایش تولید کند. خبرگزاری مهر در این‌باره نوشته، این فیلم همان فیلمنامه‌ای است که محمدحسین مهدویان با همراهی حبیب والی‌نژاد از سال‌های گذشته علاقه به ساختش داشت، اما قرار بود بعد از وقفه‌ای و پس از آنکه تجربه سریال‌سازی در بسترهای مجازی را از سر گذراند، سراغ این پروژه برود. این موضوع از یک سو و از سوی دیگر حساسیت‌های فرزند شهید همت درباره ساخت اثری با محوریت پدرش، این پروژه را در وضعیت پیچیده‌ای قرار داده و حالا باید دید این فیلم با همراهی چه کسانی به مرحله ساخت می‌رسد. اوج قرار است فیلمی درباره شهید مهدی زین‌الدین را هم بسازد؛ فیلمی که هنوز کارگردانش مشخص نیست و پاییز امسال کلید می‌خورد.

کد خبر 701380 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شهید تلویزیون - برنامه تلویزیونی شهید - دفاع مقدس تلویزیون سریال تلویزیون - صدا و سیما پویا نمایی - انیمیشن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهید تلویزیون برنامه تلویزیونی شهید دفاع مقدس تلویزیون سریال تلویزیون صدا و سیما پویا نمایی انیمیشن سلام بر ابراهیم تهیه کنندگی شهید ابراهیم ابراهیم هادی زندگی شهید دفاع مقدس سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه آی‌فیلم و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه، ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل