Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین افتتاح بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، عصر امروز یکشنبه ۶ شهریورماه با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران و جمعی از هنرمندان و هنرجویان برگزار شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیست و نهمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان یکشنبه ۶ شهریورماه با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و هنرجویان جشنواره، پس از ادای دین به شهدا و حضور بر سر مزار شهدای گمنام اردوگاه شهید باهنر، آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی، محمد حبیبی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدمهدی رحیمیان دبیر جشنواره، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره، علی‌اشرف صندوق آبادی، عبدالله محرمی، صدیقه احمدی، جمشید حقیقت‌شناس و... حضور داشتند.

مراسم، با قرائت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سپس، محمدمهدی رحیمیان دبیر هنری جشنواره تجسمی جوانان ایران ضمن خیرمقدم به حضار، با اشاره به واژه مهربان در کلام‌الله مجید، در سخنانی گفت: به نظر می‌آید واژه مهربان که در برگردان فارسی کلام خدا وجود دارد، بسیار قابل تامل است. بحث و گفتگوی ده‌ساله من با جمشید حقیقت‌شناس نیز بر همین مبنا است و وقتی با هم گفتگو می‌کنیم، او هم روی واژه مهربان تاکید دارد که به معنی نگهبان مهر است. شاید قدرتمند‌ترین انگیزه‌ای که مرا بر آن داشت تا دعوت آقایان سهرابی و سیاهکارزاده را برای دبیری این جشنواره لبیک گویم، این بود که بنا داشتیم محور کار را بر عطوفت و ایجاد مهربانی بین گروهی از هنرمندان جوان و آینده‌دار فرهنگ و هنر ایران قرار دهیم.

وی بیان کرد: از ابتدا که مسیر را شروع کردیم، قرار بود امانت‌دار جشنواره در برگزاری باشیم و نقطه قوت، ایجاد مودت و مهربانی و همچنین برگزاری کارگاه‌های تعاملی و هنرمندانه بود.

رحیمیان با بیان اینکه وجه تمایز مردم و فرهنگ ایران به ۷هزار سال پیش برمی‌گردد، عنوان کرد: پیش از آغاز مراسم، وقتی بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کردیم، به این فکر کردم که بخش عمده‌ای از شهدایی که برای این مرزوبوم جان‌شان را فدا کردند، گمنام هستند. هنرمندان نیز طی سالیان سال، گمنام بودند و کسی آن‌ها را نمی‌شناخت. مطابق آخرین مطالعات، از ده هزار سال پیش در ایران مسیر یکتاپرستی وجود داشت و ما در اقلیم گسترده فرهنگی‌مان همواره از سرچشمه‌های عرفانی مایه گرفته‌ایم.

امیدوارم با برگزاری این دوره از جشنواره که با اصلاحاتی هم همراه بوده است، بتوانیم در مسیر افزایش اثربخشی پیش برویم.

رحیمیان با اشاره به کارگاه‌های تعاملی ۱۱ گانه رشته‌های مختلف، بیان کرد: بار اصلی جشنواره پس از پایان این مراسم بر دوش دانشجویان و اساتید خواهد بود تا اهداف جشنواره را به سرمنزل مقصود برسانیم.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران نیز در این مراسم گفت: دیروز جلسه دفاع یکی از دانشجویانم بود و من به این فکر می‌کردم که باید روی تلاش دانشجو نسبت به خروجی کار او تاکید بیشتری شود. به اعتقاد من، نقطه‌ای مغفول در سیستم آموزشی ما وجود دارد که معمولا به تلاش دانشجویان نگاهی نداریم و تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها از همین نقطه آغاز می‌شود که بیش از اینکه یک جشنواره باشد، یک رویداد و فرصتی برای تلاش کردن است.

وی بیان کرد: تلاش برای خلق اثر از مهمترین اهداف این رویداد است و اینکه باید مسیر یادگیری با حضور اساتید طی شود. امروز در دنیا، فرق بزرگی بین آموزش و یادگیری وجود دارد که این نکته، همان تفاوت است. فرصت هم‌جوشی با اساتید، امکانی است که در هر رویدادی به دست نمی‌آید و این همان فرصتی است که شما هنرجویان باید آن را از دست ندهید.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی در ادامه مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، اظهار کرد: سرمایه جوانی، نعمتی است که خداوند به همه عطا کرده است و اگر قدر این نعمت‌ها را بدانیم قطعا چهل سال دوم انقلاب اسلامی به خوبی و کیفیت چهل سال اول سپری خواهد شد.

وی بیان کرد: قبل از اینکه مراسم را آغاز کنیم، عرض ارادتی بر مزار شهدای گمنامی که در این فضا مدفون هستند، داشتیم. این جوانان، قدر جوانی خود را دانستند و از جان خود برای این مرزوبوم مایه گذاشتند و افتخار بزرگی را برای ما رقم زدند؛ افتخار، امنیت و آرامشی که اکنون در کشور داریم، مرهون جانفشانی همین شهدا است.

سهرابی تصریح کرد: اگر ما در حوزه‌های مختلف عرصه فرهنگ و هنر، قدر جوانان را بدانیم، می‌توانیم نیرو‌های خوب جوان را کادرسازی کنیم. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم، برنامه چهل ساله دوم انقلاب را به دست شما جوانان می‌سپارند. باید توجه داشت که هنر رساترین زبان برای پیشرفت و طرح موضوعات مختلف است.

وی به زحمات ۵ ماهه جهت برگزاری بیست و نهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد برگزاری جشنواره، برخی نوآوری‌ها پیش‌بینی شده است که در آینده تکمیل می‌شوند. این جشنواره رقابتی نیست و آموزش‌محور و پژوهش‌محور است و اتمام این دوره، آغازی برای حرکت‌های بعدی است. برنامه‌های مفصلی تا جشنواره بعدی داریم که در جای خود به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که هنرجویان به خلق آثاری بپردازند که برای آینده باقی بماند و ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند.

در بخش دیگری از این مراسم، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی بیان کرد: برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران وظیفه ما و حضور اساتید و هنرمندان در این جشنواره مزید افتخارمان است. ما ناز اساتید را به خاطر شما هنرجویان عزیز کشیدیم و از تک تک بزرگوارانی که برای حضور در جشنواره قبول زحمت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم شما هنرجویان عزیز از این فرصت بهره‌برداری لازم را انجام دهید.

سالاری با اشاره به حدیث لا یحصل العلم إلّا بخمسة، أوّلها: بکثرة السّؤال و الثّانی: بکثرة الاشتغال و الثّالث: بتطهیر الأفعال و الرّابع: بخدمة الرجال و الخامس: باستعانة ذی الجلال در خصوص ویژگی‌های هنرمند واقعی برای بروز و ظهور کیفی‌تر آثار، بیان کرد: هنرمند با تزکیه، تلاش و آینه شدن برای مردم، می‌تواند جایگاه واقعی خود را بیابد. مادامی که هنرمند، پاک و زلال نشود، حتی اگر به خلق اثر هنری بپردازد، دربین مخاطبان جایگاهی نمی‌یابد. البته که برخی ویژگی‌ها تابع متغیر‌هایی است که در دست هنرمند نیست، اما قابل تغییر است.

در پایان این مراسم، پنل تخصصی با موضوع تبیین رویکرد جدید بیست و نهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان توسط محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری و نگار نادری‌پور داور و استاد رشته مجسمه‌سازی جشنواره بیست و نهم برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر های تجسمی جوانان بیست و نهمین جشنواره مرکز هنر های تجسمی مدیرکل مرکز هنر جشنواره هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بخش‌های رویداد بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴ ، «فروم حکمرانی» یا همان G-forum است. فروم حکمرانی امسال توسط «کارخانه نوآوری رسانه راهکار» برگزار می‌شود و پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری کشور را بررسی می‌کند.

«تنظیم‌گری»،«حقوق رقابت در حوزه‌های نوآورانه»، «نقش فناوری در حکمرانی»،از دیگر مباحثی هستند که نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در فروم حکمرانی از آن صحبت می‌کنند. البته محور‌های این بخش به همین موارد محدود نیستند.

قرار است در دو روز رویداد بیشتر از ۳۰ صاحب‌نظر از مباحث نوآوری در تنظیم‌گری به کمک مردم، رسانه و دولت، بحث‌های خود را ارائه کنند.

در اولین روز از فروم حکمرانی در ۱۹ اردیبهشت، ۶ پنل تخصصی با محوریت «رسانه قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری»، «بازخوانی تجربه اپل»، «تنظیم‌گری و قانون‌گذاری اکوسیستم‌های نوآوری»، «چرا نوآوران باید مسئولیت بپذیرد؟»، «نوآوری در خاورمیانه و اهم چالش‌های فعلی حکمرانی در فضای اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود.

موضوع یکی از پنل‌ها، «رکن چهارم یا کتک‌خور از همه‌طرف» است که در آن به اهمیت و نقش رسانه در تنظیم‌گری با حضور صاحب‌نظران و رسانه‌داران مطرح در کشور پرداخته می‌شود.

«خط قرمز» نام پنل دیگر این بخش است که موضوع مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم را بررسی می‌کند و در واقع نوعی از هم نشینی دو بخش خصوصی و دولتی است.

«دبی چطور نوآوری را به پیش می‌برد؟» با نگاهی بر خاورمیانه و تجربه تنظیم‌گری دیگران دو پنل دیگر روز اول هستند که تجربه موفق کشور‌های همسایه ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

یکی دیگر از پنل‌های تخصصی این بخش که این موضوع آن این روز‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، «مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم» است.

در دومین روز از بخش فروم حکمرانی، مصادف با سومین روز از رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ موضوعاتی از جمله «ابعاد گوناگون شیوه‌های نوآورانه تنظیم‌گری بررسی» و« تنظیم‌گر یا مجری»، «تنظیم‌گری با کمک مردم و حمایت‌های دولتی از دیروز تا امروز» پرداخته می‌شود. 

در این روز ۵ پنل با حضور نمایندگان بخش دولتی و اکوسیستم نوآوری و استارتاپی برگزار می‌شود. «تقلب، سایبربولی، کلاه‌برداری‌های دیجیتال با حضور شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های ایرانی»، «دولت‌ها و نوآوری در ایران»، «کارزار‌های نوآورانه و آی‌سی‌تی‌استارتاپ، نوآفرین» و «یک سیاهه بلند» عنوان این پنل هاست.

افرادی که به آشنایی با روند‌های تاثیرگذار بر تنظیم‌گری فناوری‌های نوظهور و بررسی رابطه دولت‌ها و مردم و پلتفرم‌ها و از همه مهم‌تر کارزار‌ها علاقه‌دارند، می‌توانند در این برنامه دو روزه شرکت کنند و همچنین از تاثیرات و اثربخشی سیاست‌های کشور در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در سال‌های اخیر آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴