Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر پیشین این رژیم در آستانه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر این رژیم، یکدیگر را مسئول شکست در مقابل قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای رفع تحریم‌ها اعلام کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی‌۲۴ نیوز»، یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگاران، به دوران حضور بنیامین نتانیاهو در قدرت در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت که او با سخنرانی خود در کنگره آمریکا مانع از اصلاح برجام به نفع این رژیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم شرایط سال ۲۰۱۵ دوباره تکرار شود.

بنیامین نتانیاهو رئیس ائتلاف اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز در واکنش به این اظهارات لاپید بیانیه‌ای صادر و از رویکرد لاپید و بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم در مقابله با توافق احتمالی هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

وی در این بیانیه تصریح کرد: سال گذشته، لاپید و گانتس کاملا میدان مبارزه علیه توافق هسته‌ای ایران را ترک کردند. به مدت ۱۲ سال، ما قاطعانه با این توافق جنگیدیم و حتی باعث خروج آمریکا از آن شدیم.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود: لاپید و گانتس فقط در یکسال حضور در قدرت، اجازه دادند توافقی بین ایران و آمریکا شکل بگیرد که آینده ما را به خطر می‌اندازد.

نتانیاهو در عین حال، از حضور در یک نشست مشترک با لاپید برای اطلاع از آخرین تحولات امنیتی در عصر امروز دوشنبه خبر داد.

بیانیه نتانیاهو، واکنش لاپید را در پی داشت و وی در پیامی توئیتری نوشت: تلاش‌های نتانیاهو برای حل معضل ایران فقط جنبه مطبوعاتی دارد.

لاپید تصریح کرد: آسیبی که نتانیاهو در دوره خود به دو موضوع راهبردی برای اسرائیل یعنی برنامه هسته‌ای ایران و روابط با آمریکا زد جدی و عمیق است و ما هنوز در حال ترمیم آن هستیم.

سران رژیم صهیونیستی با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای و نیز احتمال دستیابی به یک توافق با ایران، بار دیگر در سایه اختلاف‌نظرهای خود به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند بر این روند تاثیر بگذارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نوشت:  لاپید قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل درباره توافق هسته ای ایران گفت و گو کند.

این شبکه همچنین از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و لاپید در روزهای آینده خبر داد.

همزمان شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز گزارش داد که لاپید خواستار توضیح رئیس موساد درباره تحقیر آمریکا به خاطر امضای توافق هسته ای احتمالی با ایران شده است؛ امری که نشان از اختلافات داخلی و سردرگمی آنها در زمینه چگونگی برخورد با این پرونده دارد.

دیوید بارنی رئیس موساد پنج شنبه گذشته از آمریکا برای عجله در امضای توافق هسته ای انتقاد کرده و این توافق را مبتنی بر دروغ اعلام کرده بود. او همچنین قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: برجام ، ایالات متحده آمریکا ، برنامه هسته ای ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی توافق هسته ای هسته ای ایران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، نتانیاهو در مشاوره‌های خود در مورد توافق جدید با گانتس و ایزنکوت تماس نگرفته و با آنها مشورت نکرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، وای نت در خبری در این رابطه اعلام کرد، نتانیاهو در چارچوب مشاوره با اعضای کابینه جنگ در رابطه با عزام یا عدم اعزام هیئت مذاکره کننده به قاهره، بنی گانتس و گادی ایزنکوت دو عضو کابینه جنگ را نادیده گرفته و با آنها در این رابطه تماس نگرفت، در حالیکه یوآف گالانت و ران دیمر دو وزیر کابینه در این مشاوره‌ها شرکت کردند.

موشه یعلون رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در جمع معترضین گفت: هم‌اکنون مشخص شد منبع عالی‌رتبه سیاسی که همواره در رابطه با توافق مبادله اظهار نظر می کند و به مخالفت با آن می‌پردازد همان مسئول اصلی بزرگترین شکست امنیتی تاریخ اسرائیل است، این را گانتس و ایزنکوت باید بدانند، باید برای آنها دیگر مشخص شده باشد که نتانیاهو نه تنها از آنها بلکه از جان ربوده شدگان نیز در راستای حفظ منافع شخصی خود و بقایش در قدرت می‌گذرد، او در این زمینه شرکای افراطی خود را به همگان ترجیح می‌دهد، شما زیر غلطک رفتید تا ساختار را از جنون نجات دهید اما اشتباه کردید زیرا به برگ توتی برای پوشاندن عورت و پلیدی های کابینه ویرانگر تبدیل شدید آن هم برگ توتی لگدمال شده.

وی خطاب به گانتس و ایزنکوت افزود: به میان مردم بیایید و فریاد بزنید که پادشاه لباس ندارد شما هم از برکناری فوری او حمایت کنید.

یائیر لاپید رهبر مخالفان هم در سخنانی که در جمع معترضین در تل‌آویو ایراد کرد، گفت: بدون بازگشت ربوده شدگان چیزی به نام پیروزی معنی نخواهد داشت.

به جای تمامی این اظهارات سخیف که به نام یک مسئول سیاسی متشر می‌شود، نتانیاهو باید امشب هیئت مذاکره کننده را به قاهره اعزام کند و به آنها دستور بدهد بدون دستیابی به توافق باز نگردید.

هیچ ماموریتی مهمتر از آن وجود ندارد.

ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهدومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیکناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!