Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:32:57 GMT

پیشنهاد افزایش ۲۸ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۱۵۲۶

پیشنهاد افزایش ۲۸ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: پیشنهاد شده نرخ عوارض آزادراه‌ها به طور میانگین ۲۸درصد افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خیراله خادمی افزود: این افزایش نرخ دو ساله است طوری که در سال 1400 افزایش عوارض نداشتیم و در حال حاضر چنانچه اعلام شود تا بهار سال 1402 این رقم باقی خواهد ماند و این نرخ هم برای دو سال کاملاً معقول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی گفت: دغدغه‌ای درباره برخی از آزادراه‌ها از جمله آزادراه تهران- شمال وجود دارد، زیرا برخی از قطعات برای اخذ عوارض اضافه شده که قرار است کمیته‌ای برای بررسی بیشتر در این زمینه تشکیل شود.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: جداول نرخ عوارض را به کمیته بررسی ارائه دادیم و امیدواریم هرچه زودتر نرخ عوارض اعلام شود.

خادمی درباره طولانی شدن زمان ساخت آزادراه تهران -شمال (بیش از 20سال) افزود: ساخت آزادراه تهران -شمال در چند سال اخیر خوب پیشرفت کرده و واقعیت این است که اگر حجم کار و نوع بهره برداری و اقداماتی که در این آزادراه صورت گرفته را ببینید در مقایسه با زمان صرف شده برای ساخت طرح، قابل تقدیر است.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: ساخت منطقه 1 در مدت 5 سال با یک رکورد کاری در مهندسی ایرانی صورت گرفته و ادامه آن در منطقه 2 نیز با تونل البرز که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های کشور است بسیار مناسب پیشرفت کرده است.

خادمی در ادامه افزود: مابقی ساخت منطقه 2 همزمان در حال انجام است و از 22 کیلومتر منطقه دو، 85 درصد آن تونل و پل است که تلاش ما این است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم قطعه 2 تا پایان سال تکمیل شود، اما به علت افزایش قیمت‌ها ممکن است این قطعه تا پایان سال به بهربرداری نرسد.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه در پاسخ به این سوال که آیا طول زمان باعث فرسوده شدن این طرح نشده است گفت:در منطقه 1 به علت اختلافاتی که با سرمایه گذار چینی وجود داشت ساخت طرح با تعویق مواجه شد، اما بعد از خروج سرمایه گذار چینی در 4 الی 5 سال توانستیم منطقه یک را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نرخ عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران