Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اصغر پیرهادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همدان از نظر وسعت اراضی کشاورزی جزو ۱۰ استان نخست کشور است افزود: از حدود ۲ میلیون هکتار اراضی استان همدان ۶۹۰ هزار اراضی ملی، ۳۰۰ هزار هکتار اراضی شهری، روستایی و دستگاه اجرایی و یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: سازمان امور اراضی در راستای اجرای وظایف محوله اقدام خوبی در تهیه نقشه کرده است و بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی در قالب ۱۴۰ هزار قطعه زمین کشاورزی نقشه تهیه شده و به سامانه جامع حدنگار ثبت اسناد ارائه، بارگذاری و جانمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اظهار داشت: حدود ۹۶.۵ درصد از اراضی کشاورزی این استان سند تک برگی ندارند و علت استقبال نکردن کشاورزان برای مستند سازی املاک، نگرانی در زمینه دریافت مالیات، حذف یارانه، ارائه نکردن خدمات در نهضت ملی مسکن به علت ثبت مالکیت این افراد است.

پیرهادی افزود: دومین علت استقبال نکردن کشاورزان برای دریافت سند تک برگی به قانون برمی گردد چراکه ماده ۲ قانون «خُرد شدن اراضی» مصوب سال ۸۵ اجازه صدور سند تک برگی به اراضی کشاورزی کمتر از ۱۰ هکتار نمی دهد.

وی اضافه کرد: میانگین قطعات کشاورزی در استان همدان همدان ۱.۲ هکتار است و با ۱۰ هکتار فاصله زیادی دارد با این توصیف بیش از ۸۵ درصد اراضی این استان که زیر حد نصاب تعیین شده هستند نمی توانند سند دریافت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان ادامه داد: به تازگی قانونی در مجلس شورای اسلامی با عنوان «امنیت غذایی» تصویب که در ماده ۱۲ آن حد و نصاب برای صدور سند حذف شده که امید می رود این قانون مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گیرد.

پیرهادی یادآوری کرد: با توجه به واگذاری اسناد در سال ۱۳۴۰ و مشخص نکردن حدود دقیق اراضی، برخی اسناد مالکیت «نسق زراعی» با حدود اراضی همخوانی ندارد و سند متعلق به زمین ۲ هکتاری بر روی زمین ۲.۵ هکتار است بنابراین در صورت مراجعه برای دریافت سند تک برگی ، امور اراضی متقاضی پرداخت هزینه نیم هکتار مازاد بر سند به قیمت روز است که این موضوع هم در استقبال نکردن کشاورزان برای دریافت سند تک برگی تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: در اسناد عادی، حدود زمین زارعی و نسق مازاد ملاک نبوده و بدون پرداخت وجهی به امور اراضی می توانند نسبت به دریافت سند تک برگی، تعیین تکلیف و هویت دار کردن زمین اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: از حدود ۲ میلیون هکتار اراضی این استان ۶۹۰ هزار هکتار اراضی ملی هستند که تاکنون برای ۶۸۹ هزار هکتار سند تک برگی صادر شده است.

پیرهادی اضافه کرد: کمتر از نیم درصد اراضی ملی بدون سند هستند که این اراضی واقع در مناطق شهری و مورد اختلاف با اوقاف و امورخیریه است.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک همدان كاداستر اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک همدان كاداستر ثبت اسناد و املاک همدان كاداستر اراضی کشاورزی دریافت سند تک برگی ثبت اسناد و املاک اراضی کشاورزی هکتار اراضی استان همدان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به تصویب احداث دو شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود.

به گزارش ایسنا ، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز شنبه در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی‌شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهراحداث 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج‌فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه‌کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود