Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جرجانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر مستقیمی در بی رغبتی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد کند، نبود زیر ساخت لازم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته برای بهبود زیرساخت‌ها تلاش فراوان کرده‌ایم، بیان‌کرد: در مناطقی، امکان ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن داشتیم ولی به واسطه نبود زیر ساخت‌هایی چون آب و برق مشکلات جدی در مسیر راه به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرجانی ادامه‌داد: در مناطقی نیز کارخانه‌هایی احداث شده ولی در زمینه اتصال به اینترنت مشکل داریم در حالی که برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان زیر ساخت اینترنت برای بحث بازاریابی و فروش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت معادن و صنایع اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است، گفت: به عنوان مثال خط انتقال پست ۱۳۲ کیلو ولت به محل معادن شاهکوه در محل روستای آتشکده در حال احداث است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه یک خط انتقال برق نیز به منطقه زغال پرونده طبس کشیده‌ایم تا پست آنجا تقویت شود، بیان‌کرد: در همین قضیه توافق نامه‌ای با شرکت برق برای خرید ۶۰ مگاوات برق بسته شد.

جرجانی ادامه‌داد: در حوزه آب مورد نیاز صنعت فولاد قاین یکی از مشکلاتی که داشتیم نگرانی مردم منطقه برای چاه‌های کشاورزی شأن بود که در پنج ماه گذشته کاری را با کمک آب و فاضلاب برای حل این مشکل پیگیری کردیم که اکنون به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه مهم آب مورد نیاز فولاد را از محل پساب آب تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین تأمین و کل هزینه آن را شرکت فولاد پرداخت خواهد کرد، افزود: هفته آینده توافق نامه این موضوع امضا می‌شود.

رایزنی با ایمیدرو برای تأمین آب معادن خوسف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در منطقه خوسف نیز معادن با مشکل تأمین آب رو به رو هستند، گفت: در این مورد جلساتی با ایمیدرو گذاشتیم و در نهایت مقرر شد تأمین آب معادن این منطقه توسط یک شرکت زیرساخت آغاز شود.

جرجانی یادآور شد: در این راستا آب پساب شهر بیرجند را به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به انتهای منطقه قلعه زری انتقال خواهیم داد تا بتوانیم آب چاه‌های زیر زمینی را آیندگان نگه داریم.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع تلاش ما بر این است که مشکلات بخش صنایع و معادن را حل کنیم، بیان کرد: به عنوان مثال در بحث استعلامات معادن مسیر را سهل تر کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: در زمین تأمین سوخت دیزل‌ها نیز جلسات متعددی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم.

کد خبر 5575558

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن ایجاد زیرساختها هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا دولت سیزدهم گناوه قزوین اردبیل معدن و تجارت خراسان جنوبی رئیس سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت