Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران درباره ادعای برخی از دانشجویان مبنی بر کاهش ظرفیت برخی از رشته‌های دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی این مرکز آموزشی گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های عمرانی در این دانشکده، دکتر سیف رئیس ادبیات و علوم‌انسانی درخواستی مبنی بر کاهش ظرفیت برخی رشته‌ها را به دانشگاه ارائه داده بود که دانشگاه نیز با درخواست ایشان موافقت کرد، و در مقطعی کاهش پذیرش در این دانشکده داشتیم، اما با پایان کار‌های عمرانی در حال حاضر، ظرفیت‌های کاهش یافته، مجددا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سیدمحمدمقیمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه پروژه مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از ۲ سال گذشته آغاز شده، گفت: مدیریت جدید، میراث‌دار خرابی‌های مدیریت قبلی است. در حال حاضر، رئیس فعلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای جبران کاستی‌های گذشته اقداماتی انجام داده است؛ بنابراین بخاطر تلاش برای بهبود وضعیت دانشکده نباید مورد مواخذه قراربگیرد.

وی افزود: اگرچه با مساله کاهش منابع مالی مواجه هستیم، اما تصمیم داریم که با تقویت تیم عمرانی، بتوانیم دانشکده ادبیات و علوم انسانی را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره انتصاب‌های انجام شده در دانشکده ادبیات و علوم انسانی گفت: تمام احکام مدیریتی توسط ریاست دانشگاه صادر می‌شود. دوران مدیریت تمام مدیرگروه‌های قبلی به پایان رسیده بود، بنابراین هیچ‌کسی زودتر از زمان مقرر از مدیریت گروه برداشته نشد. تنها دوره مدیریت یکی از سرپرستان گروه‌ها به پایان نرسیده بود؛ براساس قانون، دوران سرپرستی ۴ ماه است.

وی گفت: اگر دانشجویان با مسائل و مشکلاتی در دانشکده‌ها مواجه هستند، باید در وهله نخست مسائل پیش‌آمده را با ریاست دانشگاه مطرح‌کنند. در ارتباط با مسائل مطرح شده مبنی بر کاهش ظرفیت برخی رشته ها، از سوی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی، مخاطب قرار نگرفته‌ام، هیچ گزارشی از سوی دانشجویان درارتباط با مشکلات به دفتر مدیریت دانشگاه ارائه نشده است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بخشی از مسائل و مشکلات مطرح شده، هیاهوی رسانه‌ای است. به طور قطع، افرادی در ورای مسائل مطرح شده، قرار دارند. اگرچه تعدادشان مشخص نیست، اما با بهره‌گرفتن از روش‌های غیراخلاقی به این موضوع ورود کرده‌اند.

دکتر مقیمی افزود: افرادی که در ارتباط با این موضوع هستند، شناسایی نشده‌اند. به همین دلیل، گزارشی درباره خاطیان به ریاست دانشگاه ارائه نشده که به تخلفات آن‌ها ورود کنیم. تمام اقدامات انجام شده غیراخلاقی است و درخور دانشگاه تهران نیست. اگر دانشجویان مطالبه‌ای دارند، به صورت مستقیم با ریاست دانشگاه درمیان بگذارند.

این استاد دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم چه افرادی در فصل تابستان که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند از اقدمات و تغییرات درون دانشکده‌ها اطلاع دارند. به نظر می‌رسد، این کار سازمان‌دهی شده و با اهداف خاص انجام می‌شود. شرایط باید بررسی شود که به این پرسش "آیا مطالبات واقعی یا تصنعی هستند؟ " پاسخ داده شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشکده ادبیات و علوم انسانی رئیس دانشگاه تهران دانشگاه تهران کاهش ظرفیت برخی ریاست دانشگاه رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد