Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این واحد بزرگ بوجاری گندم و بسته بندی غلّات و حبوبات و دانه بندی بذر با ظرفیت ۶ تُن در ساعت در کنار سیلوی ۳۰ هزار تُنی این شهرستان احداث شده است.

اسماعیل حیدری آزاد افزود: این واحد بوجاری با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع احداث و با افتتاح آن برای پنج نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش میزان خرید گندم از کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری اضافه کرد: امسال تاکنون بیش از ۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۶۲۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار تکاب با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه کشاورزی گفت: هدف گذاری بعدی در بخش توسعه صنایع کشاورزی این شهرستان احداث کارخانه آرد در منطقه است که در این زمینه از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم تا تکاب در تامین آرد از شهرهای اطراف بی نیاز شود.

وی یادآور شد: افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۲ میلیارد تومان طرح توسعه ای در هفته دولت امسال در تکاب که اعتبارهای آن در ۶ ماه گذشته جذب و هزینه شده است امری بی سابقه است.

فرماندار تکاب ادامه داد: بسیاری از طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شود، پروژه‌های نیمه تمام و رها شده‌ای بود که در این دولت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۹۰ درصد کشت گندم دیمی دارد.

برچسب‌ها تکاب هفته دولت گندم آذربایجان غربی افتتاح طرح کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب هفته دولت گندم تکاب هفته دولت گندم آذربایجان غربی افتتاح طرح کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند