Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از چالش‌های این کشور مربوط به محاصره آمریکا علیه آن است تاکید کرد که با قدرتمندتر شدن لبنان رژیم اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ در دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی اعلام کرد، شرایطی که اکنون ما تجربه می‌کنیم نتیجه طبیعی محاصره‌ای است که لبنان در معرض آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت از زمان تاسیس رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و جنگ‌های داخلی لبنان وجود داشت. رژیم صهیونیستی بعد از درگیری با سازمان آزادی بخش فلسطین، با تجاوز به لبنان تا بیروت رسید، اما این رژیم متجاوز در سال 2006 شکست بزرگی در لبنان خورد.

این وزیر لبنانی ادامه داد، از دهه‌های گذشته رژیم صهیونیستی مزارع شبعا و کفرشوبا را به اشغال خود درآورده و دائما به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده است و امروز به مرز سرقت ثروت‌های دریایی ما رسیده؛ همانطور که از زمان اشغال فلسطین این سرزمین را غارت کرده است.

وی در ادامه خطاب به مردم لبنان و به ویژه جوانان این کشور گفت، این‌ها را گفتم نه صرفا برای یادآوری چیزهایی که خودتان می‌دانید؛ بلکه برای اینکه بگویم درست است که هدف اصلی این محاصره تضعیف قدرت نظامی و سیاسی مقاومت در لبنان است تا مردم کشور را علیه حزب‌الله تحریک کند، اما این تنها دلیل محاصره علیه لبنان نیست.

وسام المرتضی افزود، لبنان به دلیل ماهیت ساختار خود همواره دشمن رژیم نژادپرست اسرائیل بوده است. لبنان کشوری است با تنوع فرهنگ‌ها و مولفه‌های گوناگون با همزیستی مسالمت‌آمیز بین همه ملت آن؛ برخلاف اسرائیل که موجودیت خود را بر پایه نژادپرستی بنا کرده است. هرچه لبنان قدرتمندتر شود اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد و به همین دلیل است که دشمنان حلقه محاصره لبنان را تنگ‌تر می‌کنند.

مناقشه مرزی و سناریو جدید آمریکا برای بحران‌آفرینی در لبنان / گروه کور پرونده سیاسی به دست حزب‌الله باز می‌شود؟حزب‌الله: رئیس جمهور آینده باید قدرت دفاع از حاکمیت لبنان را داشته باشدبرنامه حزب‌الله برای حل بحران سیاسی لبنان هم‌زمان با مدیریت پرونده مرزبندی دریایی

 

هفته گذشته نیز وزیر فرهنگ در دولت پیشبرد امور لبنان طی سخنانی در واکنش به یاوه‌گویی‌های «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که گفته بود هر جنگی برای دولت لبنان و شهروندان این کشور یک تراژدی خواهد بود، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: وقت آن رسیده که بدانید ما مردمی هستیم که با سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده و بر آنها غلبه می‌کنیم. آنچه میان ماست (میان لبنان و رژیم اشغالگر) مسئله سکو (سکوهای گازی در دریای مدیترانه) در برابر سکو نیست بلکه بحث حق و باطل است و حق و باطل هر دو در یک کفه ترازو قرار نمی‌گیرند.

وسام المرتضی در ادامه خطاب به اشغالگران هشدار داد، هرگونه تلاش شما برای تجاوز به ثروت‌های ما به معنای فرود آمدن دردها و مصیبت‌ها بر سر شما و موجودیت غاصبتان است که هیچ درکی از ارزش‌های انسانی ندارد و تنها زبان مقاومت و زور را می‌فهمد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد

معاون سید حسن نصرالله با تاکید بر توانمندی بالای حزب‌الله برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و آمادگی برای مقابله با هر جنگی که این رژیم بخواهد تحمیل کند، در عین حال تصریح کرد که اسرائیل توان ورود به چنین جنگی را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در گفتگویی به بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله غزه و لبنان و شرایط و میزان آمادگی مقاومت پرداخته است که محورهای اصلی آن به این شرح است:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کردرسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

مقاومت پیروز شده است، زیرا اجازه نداد که دشمن اهداف خود مبنی بر نابودی مقاومت و آزادی اسرایش را محقق کند.

هر پیشنهاد یا توافقی که دربرگیرنده آتش بس کامل در نوارغزه نباشد، پذیرش آن از سوی مقاومت دشوار است.

اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به زودی متوجه این حقیقت خواهند شد که با این شکل از تجاوزگری خود، در حقیقت سبب شدند تا پایه‌های مقاومت پایدار و مستمر پایه‌ریزی شود.

اسرائیل پس از هفت ماه جنگ در غزه در رخنه به استحکامات مقاومت و نابودی آن ناتوان مانده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین به ما(حزب الله) تاکید کردند قادر به ادامه نبرد برای ماههای آینده در برابر دشمن هستند.

مقاومت و ملت فلسطین پیروز هستند، شکست مقاومت غیر ممکن است، مقاومتی که بر اساس اصل یا پیروزی یا شهادت عمل می‌کند.

دشمن حتی نتوانسته است تصویری از پیروزی برای خود محقق کند، همچنان درگیری هایی در شمال نوار غزه جریان دارد و از آن مناطق، شهرکهای صهیونیست نشین موشکباران می‌شوند.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در داخل و خارج تحت فشار قرار دارند و به سبب جنگ غزه در معرض شکست در انتخابات ریاست جمهوری آتی است و به همین تلاش می کند وجهه خود را از طریق فشار برای آتش بس هر چند به صورت موقت بهبود بخشد.

فشار آمریکا بر اسرائیل همچنان فشار نرم است، زیرا اگر غیر از این بود، از ارسال کمکهای نظامی به آن جلوگیری می کرد، به همین سبب اظهارنظر مقامات آمریکا ریاکارانه  است و جدیتی برای پایان تجاوزات به غزه ندارند.

ضربه اخیر ایران به رژیم صهیونیستی اعلام عملی بود مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند در برابر تعدی به خود سکوت کند.

هر  عضو یا هر یک از اطراف محور مقاومت، این مسئله را در نظر می‌گیرد که کدام اقدام به نفع مسئله فلسطین است.

ما به ملت آمریکا که برای حمایت از غزه به خیابانها ریخته، درود می‌فرستیم، این فشار مردمی حتما نقشی در تغییر مدیریت ایفا خواهد کرد.

ما به رژیم اسرائیل اعلام می‌کنیم که برای جنگ آماده هستیم، ولی خواهان جنگ هم نیستیم.

اسرائیل بر اساس داده‌ها قادر به جنگ نیست و  البته جنگ هم به نفعش نیست، ما نیز جنگ فراگیر را به صلاح نمی‌دانیم.

آنچه ما در جنوب لبنان انجام دادیم، نامش دفاع پیشگیرانه با هدف یاری و پیروزی غزه و حمایت از لبنان و بازدارندگی در برابر اسرائیل است.

به دشمنان می‌گوییم که قدرت حزب الله برای ضربه زدن به اسرائیل را کوچک نشمرید و آن را دستکم نگیرید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی