Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با توجه به لزوم از بین بردن فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه علت گرانی بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی به ویژه میوه‌ها و محصولات جالیزی فاصله بین کشاورز و مصرف‌کنندگان است، اظهار داشت: در همین استان قزوین شاهد هستیم که قیمت برخی محصولات سبزی و صیفی بعد از اینکه از سر زمین چیده شده و به بازار می‌رسد، 3 برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به همین خاطر و با توجه به لزوم از بین بردن فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان ایجاد می‌شود. چرا که استان قزوین ما در محل لجستیک راه شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد و این بازارهای عرضه مستقیم می‌تواند منجر به جذب گردشگر هم برای استان شود.

رحمانی با اشاره به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای تبدیل دشت قزوین به منطقه آزاد و ویژه کشاورزی گفت: اجرای این طرح باعث می‌شود که استان قزوین دارای پایانه‌های صادراتی در حوزه کشاورزی شود و با توجه به موقعیت کشور ما در خاورمیانه این پایانه‌های صادراتی می‌توانند در مقیاس بین‌المللی هم نقش‌آفرینی و صادرات داشته باشند.

وی یادآور شد: در حوزه پایانه‌های صادراتی کشاورزی در استان قزوین کم‌کاری‌هایی در سال‌های قبل داشتیم و به همین خاطر بسیاری از کشاورزان و باغداران ما محصولات خود را از طریق استان‌های دیگر صادر می‌کردند که این موضوع جایگاه اقتصادی استان را زیر سؤال می‌برد.

روند اخذ تسهیلات تبصره 16 و 18 آسان نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم افزایش پرداخت تسهیلات تبصره 16 و 18 قانون بودجه در حوزه کشاورزی گفت: در استان قزوین طی سالیان اخیر در 90 درصد موارد این تسهیلات را به بخش‌های صنعتی دادند، در حالی که باید به جایگاه تولیدی و اقتصادی واحدهای کشاورزی و باغی هم اهمیت بدهیم.

تفاهم‌نامه صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین امضا شدراه‌اندازی روزبازارها در شهرهای استان بوشهر افزایش یافت/ عرضه مستقیم محصولات کشاورزیافزایش صادرات غیر نفتی نشانگر اقتصاد سالم و پویاست/ تصرف بازارهای جهانی با رشد صادرات محصولات کشاورزی داخلی

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر روند اخذ تسهیلات تبصره 16 و 18 آسان نیست، ادامه داد: در این حوزه باید کارگروهی تشکیل شود که این تسهیلات را با کمترین تشریفات اداری در اختیار متقاقضیان واقعی قرار دهد و در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین قول‌هایی از ایشان برای ساده کردن روند پرداخت تسهیلات یادشده گرفتیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین کشاورزی مجلس استانداری قزوین کشاورزی محصولات کشاورزی عرضه مستقیم استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در مراسم گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه امسال ۱۵۰ درصد افزایش داشت.

او با اشاره به افزایش چشم گیر عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، افزود: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت و در مجموع بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در اداره کل به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین