Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:29:34 GMT

جزئیات سفر اربعین با اتوبوس از استان کرمان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۲۰۰۰

جزئیات سفر اربعین با اتوبوس از استان کرمان اعلام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان جزئیات سفر زمینی و با اتوبوس اربعین از استان کرمان و هزینه‌های این سفر را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احسان عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهارداشت: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی هستیم و تقریباً از 9 ماه پیش برای این مراسم برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمیته حمل و نقل و سوخت زیرمجموعه ستاد اربعین استان تشکیل و تاکنون حدود 9 جلسه برگزار شده است، گفت: قیمت بلیط زائران از کرمان به سمت شلمچه ثابت تعیین شد که یک ایده از استان کرمان بود و در این ارتباط جلساتی با نهاد‌های مختلف برگزار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه سازمان حج و زیارت آمار روزانه ثبت‌نامی را در اختیار ما گذاشت و کار ساده شد چرا که آمار زائران را برای برنامه‌ریزی در اختیار داشتیم، افزود: شرکت‌های حمل و نقل استان پای کار آمدند و اقدامات خوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه زائران باید بلیط رفت و برگشت را با هم خریداری کنند و پیش‌بینی می‌شود از بازار سیاه بلیط اتوبوس جلوگیری شود، بیان کرد: هیچ مانعی برای سفر کاروانی نیست و کاروانی‌ها هم می‌توانند بلیط را به صورت رفت و برگشتی تهیه کنند.

عراقی‌زاده با بیان اینکه این اقدام در نتیجه به نفع مردم است و بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، ادامه داد: با تعامل با شرکت نفت هیچ مشکل سوخت در استان کرمان نداریم و رانندگان اتوبوس از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح، حمل و نقل زمینی و با اتوبوس را انتخاب کردند، گفت: تاکنون حدود 108 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین از استان کرمان ثبت‌نام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی حضور 50 تا 60 هزار زائر پاکستانی اربعین در استان کرمان را داریم که در این ایام از استان کرمان عبور می‌کنند، افزود: باید شرایط عبور ایمن این زائران را نیز فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه زائران استان کرمان از سه مرز شلمچه، چزابه و خسروی می‌توانند وارد کشور عراق شوند، بیان کرد: دو مرز شرقی هم داریم که زائران کشورهای همسایه وارد ایران و بعد از آن وارد استان کرمان می‌شوند.

عراقی‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود 250 هزار زائر از استان کرمان و زائر خارجی به سمت مرز عراق بروند، گفت: روزانه حدود 250 اتوبوس از استان کرمان جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیط اتوبوس 550 هزار تومان برای اتوبوس‌های معمولی و 850 هزار تومان برای اتوبوس وی آی پی تعیین شده است، افزود: نرخ اعلام شده قیمت رفت اتوبوس و تا مرز است.

استاندار کرمان: برای جابه‌جایی زائران اربعین کمبود اتوبوس داریماستاندار کرمان: راه‌آهن کشور برای حمل و نقل ریلی زائران اربعین به کمک استان بیاید

علی‌محمد مهراب‌پناه رئیس هیئت مدیره شرکت‌های مسافربری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه از امروز اتوبوس‌ها از استان کرمان به سمت شلمچه حرکت می‌کنند، اظهار داشت: تا حدودی بلیط فروشی هم برای این ایام انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 400 اتوبوس در استان کرمان داریم که در جابه‌جایی مسافر فعال هستند، گفت: امیدواریم با عنایت امام حسین(ع) بتوانیم زائران را در سفری امن جابه‌جا کنیم و به سلامت به زیارت برسانیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های مسافربری استان کرمان افزود: برنامه‌ریزی شده است که اگر کرایه اضافه از زائران دریافت شده باشد برگشت داده شود و تا بتوانیم و متوجه بشویم اجازه هیچگونه تخلف و اجحافی در حق زائر امام حسین (ع) را نخواهیم داد.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیاده روی اربعین اربعین استان کرمان پیاده روی اربعین اربعین استان کرمان استان کرمان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است