Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احسان عراقی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: از ۹ ماه قبل برنامه‌ریزی برای سفرهای اربعین پرشور آغاز شد و ما آن زمان بحث را چندان جدی نگرفتیم ‌و گفتیم شاید دوباره کرونا افزایش یابد اما این طور نشد و استقبال بالاست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شده است و روزانه یک‌هزار و ۷۰۰ نفر به زائران اربعین افزوده شده و حدود یک ماه قبل تصمیم گرفتیم قیمت بلیت زائران کرمان به مرز شلمچه را به‌صورت ثابت مشخص کنیم و به‌صورت رفت و برگشت باشد که کار دشواری است.

عراقی‌زاده ادامه داد: با شرکت‌های حمل و نقل و حج و زیارت جلسه برگزار کردیم و توانستیم قیمت بلیت زائران اربعین را ثابت نگه داریم و هم‌اکنون بلیت برگشت همزمان با بلیت رفت صادر می‌شود.

وی بیان داشت: هدف از ارائه بلیت برگشت اربعین این است تا زائر معطل نباشد و مسؤولیت وی با شرکت حمل و نقل است و بازار سیاه هم درست نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه کاروان‌ها نیز بلیت‌ها را به‌صورت تک‌نفری می‌گیرند تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام داد، تصریح کرد: با وجود تهیه بلیت برگشت برای زائران دیگر شاهد افزایش قیمت بلیت در ایام اربعین نخواهیم بود و جلوی کاسبی‌ها را گرفته‌ایم.

عراقی‌زاده یادآور شد: بیش از ۲۰۰ نفر برای حمل و نقل ریلی و بیش از یک‌هزار نفر برای سفر هوایی در اربعین در استان کرمان نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ تا ۶۰ هزار زائر پاکستانی داریم و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: فرمان اتوبوس‌های پاکستانی سمت راست است و تصادفات زیادی را ایجاد می‌کنند و خودروهای آنها فرسوده است و بیش از ظرفیت سوار می‌کنند و نمازشان را وسط جاده می‌خوانند و ماشینی که خراب می‌شود را هم وسط جاده تعمیر می‌کنند اما همه ما باید با آنها مدارا کنیم زیرا زائر امام حسین(ع) هستند و ما نوکر امام‌ هستیم‌ و باید به آنها خدمات دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از ایجاد موکب ماهان در پلیس راه این شهر برای خدمت‌رسانی به خودروهای زائران پاکستانی و افغانستانی خبر داد و ابراز داشت: این افراد برای حضور در مزار شهید سردار سلیمانی هم با هماهنگی وارد شهر کرمان می‌شوند.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه زائران کرمانی می‌توانند از مرزهای شلمچه، خسروی و چذابه به عراق بروند، بیان داشت: زائران اربعین امسال دو برابر می‌شوند و پیش‌بینی تا ۲۰۰ هزار زائر است و ۶۰ هزار نفر هم زائر افغانستانی و پاکستانی داریم.

وی افزود: مجتمع‌های خدمات رفاهی استان کرمان مانند موکب‌ها به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

عراقی‌زاده قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین حسینی از مبدا کرمان را ۵۵۰ هزار تومان برای اتوبوس عادی و ۸۵۰ هزار تومان برای اتوبوس وی‌آی‌پی اعلام کرد.

وی با اشاره به تامین امنیت راه‌ها برای زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تمام گشت‌های راهداری شامل ۴۵۰ نفر مانند شرایط بحران از دو هفته پیش آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند و اکیپ ماشین‌آلات داریم که در خدمت زائران هستند و گشت‌های ۲۴ ساعته هم در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند. همچنین مسیرها به‌صورت ویژه تابلو زده شده است و ایمن‌سازی راه‌ها در نقاط حادثه‌خیز هم انجام شده است.

خدمت‌رسانی ۴۰۰ اتوبوس به زائران کرمانی 

علی‌محمد محراب‌پناه رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری کرمان اظهار داشت: سفرهای اربعین از ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است، اما برای خرید بلیت‌های برگشت استقبال چندانی از سوی زائران نشده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در استان کرمان به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند و از مردم می‌خواهیم از مراکز رسمی بلیت را تهیه کنند زیرا افراد سودجو با کرایه‌های بسیار زیاد حتی تا دو برابر نرخ تعیین‌شده فعال هستند.

محراب‌پناه ابراز داشت: این روزها بیشتر زوار، موکب‌داران و خدمتگزاران اربعین هستند که زودتر به عراق می‌روند و چند روز بعد از اربعین هم می‌مانند و ممکن است دو، سه روز قبل از اربعین هم برگشت داشته باشند و همیشه اتوبوس‌های ما یک مسیر رفت یا برگشت را خالی می‌روند یا می‌آیند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کربلا مدیرکل راهداری استان کرمان زائران اربعین استان کرمان خدمت رسانی عراقی زاده بلیت برگشت قیمت بلیت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدرضا وحیدی،افزود: این آزمون صبح روز جمعه 14 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 57 حوزه امتحانی معرفی شده در استان کرمان برگزار می‌شود.   رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی درحوزه های امتحانی 7 شهرستان(کرمان-بم-جیرفت-رودبارجنوب-زرند-سیرجان-کهنوج) برگزار خواهد شد.   وحیدی، تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع  21169 نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.  

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد