Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان موسسه علوم زیست پزشکی در دانشگاه ایالتی جورجیا انجام شد، واکسن جهانی جدید آنفلوانزا از انواع مختلف ویروس‌های آنفلوانزای A و B در موش‌ها محافظت می‌کند.

محققان یک واکسن جهانی آنفلوانزا را با بخش‌های کلیدی محافظ متقاطع و کمتر متغیر از ویروس‌های آنفلوانزای A و B طراحی کردند که شامل زیرگروه‌های پروتئینی چند نورآمینیداز است که به عنوان اهداف اصلی دارو‌های ضد ویروسی شناخته می‌شوند و پروتئین اکتودومین M۲ که به طور جهانی حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یافته‌ها که در مجله PLOS Pathogens منتشر شده است، گزارش می‌دهد که موش‌های واکسینه‌شده با یک ذره ویروس‌مانند محرک ایمنی که چندین زیرگروه نورآمینیداز را نشان می‌دهد و بخش‌های M۲ آنتی‌ژن‌های محافظت‌شده (پروتئین‌های خارجی که پاسخ‌های ایمنی را القا می‌کنند) در برابر انواع فصلی آنفلوانزای A و پتانسیل همه‌گیری محافظت شده‌اند. ویروس‌ها (H۱N۱، H۵N۱، H۳N۲، H۹N۲ و H۷N۹) و ویروس‌های آنفلوانزای B (نسب یاماگاتا و ویکتوریا) حاوی تغییرات آنتی ژنی قابل‌توجهی هستند.

گونه‌های ویروسی زمانی رخ می‌دهند که پاتوژن‌های آنفلوانزا پروتئین هماگلوتینین سطح اصلی خود را که به مولکول‌های گیرنده میزبان متصل می‌شود، تغییر می‌دهند. تغییرات جهشی مداوم در پروتئین‌های هماگلوتینین آنفلوانزا باعث ظهور انواعی می‌شود که از سیستم ایمنی میزبان رها شده و منجر به بیماری آنفلوانزای شدید می‌شوند.

واکسن‌های کنونی آنفلوانزا بر اساس ایمنی سویه‌ای خاص در برابر هماگلوتینین، با یک هدف بسیار متغیر حفاظت ایمنی، ساخته شده‌اند. واکسیناسیون سالانه آنفلوانزا توصیه می‌شود، اما اثربخشی واکسن فصلی غیرقابل پیش بینی است و به دلیل تغییرات مداوم در پروتئین‌های هماگلوتینین می‌تواند زیر ۲۰ درصد باشد، بنابراین بیماری آنفلوانزا همچنان یک خطر بالا برای سلامت انسان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

سانگ مو کانگ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد موسسه علوم زیست پزشکی در ایالت جورجیا می‌گوید: ما یک موجودیت واکسن جهانی ایجاد کردیم که ایمنی را نسبت به پروتئین‌های نورآمینیداز اکتودومین M۲ و چند زیرگروه محافظت‌شده القا می‌کرد و مشخص شد که در ایجاد محافظت متقاطع گسترده در برابر ویروس‌های آنفلوآنزای A و B با تنوع آنتی‌ژنی در موش‌های جوان و مسن موثر است».

این مطالعه بینش موثری را در مورد ایجاد یک واکسن جهانی آنفولانزا ارائه می‌دهد که باعث ایجاد ایمنی گسترده در برابر هر دو نوع آنفولانزای A و B در جمعیت‌های جوان و مسن می‌شود.

بیشتر بخوانید 

سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون کرونا فقط یک هشتگ نیست

مطالعه پیش رو از یک استراتژی جدید برای ایجاد یک واکسن جهانی علیه ویروس‌های آنفلوانزای A و B پشتیبانی می‌کند. یک ساختار واحد که چندین پروتئین محافظ متقاطع را نشان می‌دهد، ظرفیت ایجاد ایمنی در برابر M۲ و پروتئین‌های نورآمینیداز چندگانه ویروس‌های آنفلوانزای A و B را دارد، و همچنین حفاظت متقاطع گسترده‌ای در برابر بیماری و مرگ و میر تحت چالش‌های ویروس آنفلوانزای کشنده در موش‌ها ارائه می‌کند.

واکسیناسیون موش‌ها با این کاندیدای واکسن جهانی باعث مهار وسیع نورآمینیداز، آنتی‌بادی‌های اختصاصی اکتودومین M۲ و پاسخ‌های ایمنی سلول T شد.

این مطالعه آزمایش بیشتر این واکسن منحصر به فرد و جهانی را در موش‌های دریایی که مجاری تنفسی مشابهی با انسان دارند، تضمین می‌کند.

منبع: مدیکال اکسپرس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا آنتی بادی ویروس های آنفلوانزای A و B واکسن جهانی موش ها ویروس ها یک واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • آشنایی با کابل نسوز
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد