Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور و وزرای ورزش، جهاد کشاورزی و نیرو در هفته دولت دستاوردهای ارزشمندی برای مردم استان قزوین به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ هفته دولت فرصتی شد تا معاون رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به نمایندگی از دولت در استان قزوین حضور یابند و ضمن افتتاح چند طرح ویژه هفته دولت یاد شهیدان رجایی و باهنر را نیز گرامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری ، وزیر نیرو، ورزش، جهاد کشاورزی،  موجب شد اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

سفر سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور همچون گذشته پر بار بود و ضمن افتتاح چند شرکت دانش بنیان و کلنگ زنی مجتمع کارگاهی دانش بنیان و راه اندازی خانه خلاق، نشستی نیز با نخبگان برگزار شد تا مطالبات این افراد با ایشان مطرح شود و در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیا ن نیز مسائل مهمی مطرح و با  ایجاد شهرک  محتوا در استان موافقت شد.

سفر وزیر ورزش و افتتاح دو طرح ورزشی در تاکستان    

سفر وزیر ورزش که به دعوت رجب رحمانی نماینده تاکستان صورت گرفت شاید بیشتر برای دلگرمی ورزشکاران کشتی و شرکت در مسابقات لیگ دسته یک انجام شد و حمید سجادی فرصت حضور در مرکز استان و بازدید از طرح های ورزشی را پیدا نکرد اما در همین فرصت کوتاه دو طرح ورزشی در تاکستان افتتاح شد ولی حضور دکتر حمید سجادی موجب شادمانی تماشاگران کشتی شد که برای اولین بار یک وزیر در ج مع مردم تاکستان با آن ها مسابقات ورزشی را تماشا کرد و سفر سه ساعته وزیر برای تاکستانی ها خوش یمن بود.

وزیر نیرو و افتتاح آبرسانی به آبیک/ آرزوی آب گوارا برآورده شد

وزیر نیرو نیز سفر پر باری داشت و طرحی را افتتاح کرد تا مردم آبیک پس از حدود بیست سال بتوانند به آرزوی دیرین خود برسند و از آب شرب گوارا برخوردار شوند.

حضور آقای محرابیان با افتتاح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک توانست شیرینی آب گوارا برای این مردم را در هفته دولت به همراه داشته باشد.

وزیرکشاورزی پرکار/ سفری پربار

در این میان طولانی ترین سفر توسط سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی انجام شد که از 6 بامداد وارد قزوین شد و ساعت 12 نیمه شب آخرین جلسه را برگزار کرد و عازم تهران شد.

ساداتی نژاد بسیار ساده و صبورانه چندین طرح کشاورزی را افتتاح و با سفر شهرستانهای تاکستان، بویین زهرا و آبیک و قزوین، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه دیدار و گفتگوکرد و به یک روستا رفت و با روستاییان هم گفتگو داشت و با تشکلها نیز جلسه گذاشت و به مطالبات آنها با حوصله پاسخ داد.

بدون تردید سفر وزیر جهاد کشاورزی بسیار مهم و پربار بود و دستاوردهای این سفر می تواند نتایج ارزشمندی برای احیای دشت قزوین بویژه در حوزه توسعه گلخانه و کشت قراردادی و اجرای طرح کاداستر داشته باشد.

گره فرودگاه قزوین باز می شود

ساداتی نژاد که با مطالبات زیادی از سوی استاندار، نمایندگان و تشکل ها و رئیس سازمان جهاد کشاورزی روبرو شده بود با روحیه انقلابی خود تقریبا  با همه طرح هایی که منفعت عمومی داشت موافقت کرد و با ر ویکرد منطقی خود در  کاهش تصدی گری دولت از اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری امور به تشکل ها و اتحادیه ها خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی با روحیه جهادی خود چند هدیه ارزشمند نیز به مردم قزوین داد و ابتدا با واگذاری شرکت خدمات هواپیمایی ویژه( فرودگاه سمپاشی کشاورزی) به مدیریت استان برای تبدیل شدن به فرودگاه مسافری و باری و گردشگری موافقت کرد، حرکتی که سالها متوقف شده بود و این ظرفیت ارزشمند می تواند به رونق گردشگری استان نیز کمک کند.

دستاورد دیگر سفر موافقت وزیر با فروش اموال و املاک سازمان جهاد کشاورزی استان و هزینه کردن درآمدهای فروش به اجرای طرح های آبخیزداری و ساخت استخرهای معیشتی بود.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی دستور اکید داد کسی حق ندارد درختی را به بهانه تخلف افراد قطع کند و صیانت از جنگل و مرتع و درخت را رسالتی مهم عنوان کرد.

موافقت با احیای دشت الله آباد با کاشت گونه های گیاهی و توسعه کشت گلخانه ای و کشت قراردادی و نیز واگذاری اراضی شیب دار به مردم، موافقت وزیر محترم برای اختصاص بودجه به باغداران تاکستان برای اجرای طرح های داربستی کردن باغات انگور و طرح فراز از دیگر دستاوردهای این سفر بود.   

کار بزرگ دیگر آمادگی وزارتخانه برای واگذاری امور دام و غذا به بخش خصوصی بود که قرار شد در گام اول توزیع میوه شب عید توسط تعاونی باغداران قزوین انجام شود.

افلاطونی نماینده تام الاختیار و قائم مقام وزیر شد

وزیر جهاد کشاورزی که گویا به نماینده خود در استان و توان وی اعتماد کامل داشت در جلسات مختلف بارها از ریاست سازمان تعریف کرد و توانمندی، مدیریت و برنامه ریزی ایشان را برای مدیریت دشت مهم و استراتژیک قزوین شایشته و مناسب دانست و از وی حمایت همه جانبه کرد.

این اعتماد در حدی بود که وقتی استاندار قزوین از وزیر درخواست کرد تا نماینده تام الاختیاری برای پیگیری برنامه های مربوط به واگذاری فرودگاه و احیای دشت قزوین معرفی کند آقای وزیر گفت: مدیر ما (رضا افلاطونی) در قزوین نماینده تام الاختیار و قائم مقام اینجانب است و هر تصمیمی گرفته شود گویی امضای وزیر را دارد و این اعتماد که بسیار ارزشمند است می تواند سرعت اجرای طرحها را بالا ببرد و احیای دشت  قزوین ر ا تسریع کند.

این اعتماد زمانی ارزش بیشتری پیدا کرد که نمایندگان تشکلها و کشاورزان و بهره برداران نیز از انتخاب مناسب وزیر در استان تشکر کردند و اذعان داشتند روند کارها در جهاد کشاورزی قزوین شتاب بیشتری یافته و کارها در مسیر عقلانیت و مدیریت جهادی و جلب رضایت مردم قرار گرفته است.

بازدید از شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان و دستور تامین اعتبار برای ایجاد زیرساختها و  موافقت با توسعه کشت گلخانه ای در قزوین، موافقت با اجرای طرح های ملی به صورت پایلوت در قزوین بویژه طرح کاداستر از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

قزوین پرچمداری کشاورزی ایران است  

وزیر جهاد کشاورزی با شناخت از جایگاه دشت قزوین با اشاره به ضرورت عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور خود را ملزم به احیای دشت قزوین دانست و اعلام کرد«قزوین پرچمدار کشاورزی ایران است و برای احیای دشت قزوین با جدیت عمل خواهیم کرد. 

ساداتی نژاد پیشنهاد کرد برای ثبت بین المللی «باغستان سنتی» و «شهرتاکستان» به عنوان مهد انگور اقدام شود و با احداث منطقه ویژه کشاورزی در قزوین موافقت کرد که اتفاق بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی با راه اندازی بازار آب و نیز واگذاری برخی از امور مهم جهاد کشا ورزی به اتحادیه و تشکل های بخش خصوصی نیز موافقت کرد و با اذعان به توانمندی بالای تعاونی های مردمی استان با واگذاری امور دام و طیور و توزیع میوه به بخش خصوصی استان موافقت کرد.

هفته دولت و تقویت امید در مردم

هفته دولت امسال با حضور وزرا فقط بریدن یک رومان و افتتاح طرح نبود بلکه موافقت و پیگیری طرح ها و مطالباتی بود که می تواند توسعه استان قزوین را سرعت بخشد.

 استان قزوین با هماهنگی تیم مدیریت استان و عزم جدی استاندار، معاونان استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تلاش مجموعه کارکنان و کارشناسان دستگاههای اجرایی حرکت شتابانیی را برای توسعه وتحول آغاز کرده و به نظر می رسد در حداقل 5 سال آینده شاهد اتفاقات بزرگی در این استان زرخیز صنعتی و گردشگری خواهیم بود.   

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستاورد هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط