Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمانی فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه الغدیر یزد گفت: از بستر صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا و مردم یار ، ۲۵ شرکت تعاونی در سطح استان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر سلمانی در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه صندوق‌های قرض الحسنه ایجاد شده توسط بسیج سازندگی استان یزد مسیری برای تحول در ایجاد مشاغل کوچک،خرد و خانگی است، گفت: طرح ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در استان یزد با ۱۶تسهیلگر از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز و‌ پس از چهار سال ۵۸۲ صندوق قرض الحسنه در مناطق شهری و روستایی با همکاری معتمدین محلات و مساجد و دهیاران و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ایجاد شده که تعداد ۲۳۹۶۰ نفر در قالب ۲۱۵۰ گروه ده تا پانزده نفره در ایجاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری نقش داشته اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: اتفاق منحصر به فرد این طرح این بود که از بستر صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا و مردم یار ، ۲۵ شرکت تعاونی، تولیدی و توزیعی در سطح استان ایجاد و راه اندازی شده است.

سلمانی گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۸۵ بازارچه عرضه محصولات تولیدی در سطح استان برپا شده که بسیاری از بانوان خانه دار توانستند محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها به نمایش بگذارند .

وی اضافه کرد: برخی که از بیرون به این صندوق‌های قرض الحسنه نگاه میکنند باورشان نمی‌شود که شغل‌های پر درآمد خانگی از بستر همین صندوق‌ها می‌باشد به طور مثال از همین ۵۸۲ صندوق قرض‌الحسنه ۱۹۸۰ شغل پایدار ایجاد شده است و شایان به ذکر است تسهیلات حمایتی و اشتغالزایی قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر به منظور اشتغالزایی اعضا صندوق های قرض الحسنه به صندوق‌ها واگذار می گردد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: کل صندوق‌های ایجاد شده قریب به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از ظرفیت خیرین جهت تقویت بنیه مالی صندوق ها استفاده شده  که از بستر همین مبلغ ۴۴۳۰ فقره تسهیلات با نرخ صفر درصد تا یک درصد پرداخت شده است.  

وی یادآور شد: مردم عزیز در سراسر استان یزد در صورتی که تمایل به شرکت در صندوق‌های قرض الحسنه د‌رند یا علاقمندند تشکیل دهنده این صندوق ها باشند می‌توانند به تسهیلگران ما در نواحی مقاومت بسیج سازندگی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق های قرض الحسنه ایجاد شده استان یزد صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد