Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، احداث پلی روی خلیج قره‌بغاز در ترکمنستان به منظور تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کلید خورد. 

در مراسم کلنگ زنی این پروژه «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اعلام کرد که احداث این پل روی خلیج قره بغاز به طور موثر به حامل‌های بار و حمل و نقل  از بسیاری از کشورها خدمات رسانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل جاده‌ای جدید روی خلیج قره بغاز نه تنها به ترکمنستان، بلکه به روسیه، قزاقستان، ایران و هند نیز خدمت رسانی خواهد کرد.

در این مراسم رئیس‌جمهور ترکمنستان تاکید کرد: این تسهیلات زیرساختی حمل‌ونقل به حامل‌های کالای خارجی اجازه می‌دهد با استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای، دریایی و ریلی از کوتاه‌ترین مسیر به کشورهای شمال و شرق اروپا برسند.

وی افزود: پل در حال ساخت خلیج قره بغاز شرایط خوبی را برای ادغام ترکمنستان در فضای اقتصادی جهانی و تقویت بیشتر همکاری‌های این کشور با کشورهای خارجی فراهم می‌کند.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: همچنین ظهور یک زیرساخت جدید حمل و نقل در این منطقه منجر به افزایش قابل توجه تجارت، حمل و نقل بار و مسافر بین مناطق شمالی و شرقی ترکمنستان خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگراه‌هایی که امروز در ترکمنستان ساخته و بازسازی می‌شود، باید شرایط بهینه را برای حمل و نقل مداوم مسافر و کالا بین اروپا و آسیای مرکزی از طریق بندر بین المللی ترکمن باشی ایجاد کند.

شایان ذکر است، این پروژه باید توسط شرکت اوکراینی Altkom Road Construction مطابق با چارچوبی که قبلاً توسط رئیس جمهور ترکمنستان امضا شده است، اجرا شود.

 پل جدید بخشی از بزرگراه مرزی ترکمن باشی-قره بغاز - قزاقستان خواهد شد و باید به افزایش تجارت بین کشورها و تسهیل ترانزیت سریع‌تر کالا از طریق منطقه بالکان کمک کند.

 قرار است این پروژه در ژوئن 2024 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان توسعه حمل و نقل و ترانزیت رئیس جمهور ترکمنستان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است