Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان گفت: ایران دارای قدمتی هفت هزار ساله و دارای ۳۵هزار اثر ثبتی است. ما در دنیا در زمره ۱۰ کشور برتر از نظر میراث‌فرهنگی هستیم، اما از نظر جذب گردشگر عقب‌ماندگی زیادی داریم که باید به سرعت جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: زیرساخت‌ها از جمله حمل‌ونقل، هتل‌ها و اماکن اقامتی، تسهیلات و اعتبارات بانکی، معافیت‌های مالیاتی و برداشتن چالش‌ها و موانع دست‌وپاگیر از اولویت‌های گردشگری در ایران است و مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همه مسئولان وزارتخانه و به‌طور ویژه معاونت گردشگری اهتمام بایسته برای رفع موانع و برداشتن گام‌های اساسی برای توسعه و گسترش گردشگری دارند.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با قدردانی و تشکر از اعضای هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان آمادگی وزارت متبوع را برای همکاری و مشارکت جدی‌تر با آنان برای توسعه گردشگری را اعلام کرد.

در این جلسه که ابراهیم پورفرج رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان، محمدعلی اشرف واقفی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، علی غمخوار، مصطفی شفیعی شکیب، سلمان رفتاری و اکبر غمخوار از اعضای هیئت‌مدیره به عنوان نمایندگان تورگردان‌ها حضور داشتند، موضوعاتی چون درخواست ثبات قیمت‌ها و مبلغ ورودی موزه‌ها و آثار تاریخی برای حضور گردشگران در ایران، ضررهای برگزاری تورهای گردشگری در ایام کرونا، معافیت مالیاتی تورگردان‌ها، رکود تورهای سایر کشورها در زمان اربعین، ممنوعیت سفر گردشگری به ایران و ضعف در ناوگان حمل ونقل مطرح شد.

برچسب‌ها کرونا گردشگری صنایع دستی علی دارابی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا گردشگری صنایع دستی کرونا گردشگری صنایع دستی علی دارابی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد