Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان مازندران برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

بررسی دستاوردها، اقدامات و فعالیت های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم که توسط وزارت کشور منتشر شده، نشان دهنده روند مثبت احیای واحدهای راکد تولیدی و ایجاد واحدهای جدید صنعتی است.

احیای واحدهای تولیدی

احیای بیش از ۵۵ واحد تولیدی صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی و خارج از شهرک‌های استان که به بازگشت به کار ۹۷۵ نفر منجر شده، از دستاوردهای یک سال گذشته است. این اقدام سبب افزایش تولید ناخالص داخلی استان و کاهش بیکاری، افزایش رضایت مردمی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است.

احیا و فعال سازی بیش از ۱۰ واحد تحت تملک بانک‌های استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در ماه های اخیر محسوب می شود که بازگشت فعالیت واحدهای تولیدی به فرایند تولید را به دنبال داشته است.

توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی

توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج از ۶۴ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار از جمله اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی است که باعث افزایش بهره وری تولید بخش کشاورزی و افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی شده؛ این طرح از مرداد سال ۱۴۰۰ تا مرداد امسال اجرایی شده است.

اجرای موفق کشت قراردادی برنج برای اولین در کشور در سطح ۳۸۰۰  هکتار از اراضی استان نیز از تازه ترین اقدامات انجام شده در استان محسوب می شود. این طرح که از ابتدای امسال اجرا شد با استقبال مواجه شده و قرار است در سال های آینده نیز تداوم یابد.

قطع دست واسطه ها و رسیدن کلیه منافع به کشاورزان، خودکفایی در تولید برنج کشور، کنترل بازار و کاهش نوسانات قیمت برنج در زمان برداشت و بازار رسانی از دستاوردهای اجرای این طرح است.

توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی

توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی استان، توسعه شهرک صنعتی ساری ۱ به میزان ۲۵ هکتار، توسعه شهرک صنعتی ساری ۳ به میزان ۲۰ هکتار،  ایجاد شهرک صنعتی ساری ۴ )صنایع چوب و کاغذ(  به میزان تقریبی ۱۴ هکتار از جمله اقدامات انجام شده در بخش صنعت است که زمینه افزایش سرانه زمین های صنعتی استان، افزایش تولیدات و افزایش اشتغال را فراهم می کند.

در سال گذشته ۲۴۳ میلیون دلار از محصولات استان به خارج از کشور صادر شده که برای کشور ارزآوری داشته است و رشد ۲۸ درصدی صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در دولت گذشته را نشان می دهد.

بهره برداری از پالایشگاه پویای کاسپین با حدود ۳۰۰  میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۱۱۰ نفر و اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیر شرکت سولیکو کاله با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۰ نفر نیز از دیگر طرح های اجرا شده در استان در یک سال گذشته بوده است.

برچسب‌ها استانداری مازندران کشاورزی شهرک صنعتی دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران کشاورزی شهرک صنعتی استانداری مازندران کشاورزی شهرک صنعتی دولت مردمی اقدامات انجام شده بخش کشاورزی دولت سیزدهم ایجاد شهرک شهرک صنعتی سال گذشته شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند