Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:57:37 GMT

قرقیزستان میزبان نخستین مجمع جوانان کشورهای همسود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۳۲۶۹

قرقیزستان میزبان نخستین مجمع جوانان کشورهای همسود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، اولین مجمع جوانان کشورهای همسود در شهر چولپان آتای قرقیزستان با حضور «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر این کشور برگزار شد.

در افتتاحیه این مجمع «میخائیل میاسنیکوویچ» رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا و نخست وزیران بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قزاقستان نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از 200 شرکت کننده از کشورهای CIS و اوراسیا شرکت کردند.

هدف از برگزاری این اجتماع اهمیت دادن به فعالیت جوانان کارمند در دولت و دیپلمات‌های تازه کار عضو کشورهای اوراسیا و همسود است.

 این رویداد با هدف گسترش فرآیندهای تعامل بین جوانان کشورهای اتحادیه اوراسیا و همسود و  ایجاد فرصت‌های جدید برای اجرای طرح‌های جوانان، خودآگاهی اجتماعی و حرفه‌ای نسل جوان است.

نخست وزیر قرقیزستان در سخنانی ضمن خوشامدگویی خاطرنشان کرد که دستور کار جوانان کشورهای مستقل مشترک المنافع و اتحادیه اوراسیا یکی از بردارهای جدید ادغام اوراسیا است. این مجمع به ابتکار قرقیزستان در چارچوب ریاست آن در ارگان‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار می‌شود. امیدواریم مسابقات امدادی انجمن جوانان در آینده نیز ادامه داشته باشد. مجمع امروز بیش از 500 شرکت کننده، فعال ترین نمایندگان جوانان را گرد هم آورده است. در میان آنها افرادی هستند که برای رشد پایدار همکاری‌های سودمند متقابل و یکپارچگی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و فضای EAEU تلاش زیادی می‌کنند.

جباراف تاکید کرد که در حال حاضر بسیار مهم است که نسل جوان، روشنفکران و شتاب دهندگان کسب و کار، نقش مدرن کارآفرینی، اهمیت این حرفه، زیرساخت‌ها را برای پیشرفت فناوری کشورهای مستقل مشترک المنافع و EAEU درک کنند. پروژه‌های آموزشی و اجتماعی، به‌ویژه در زمینه اقتصاد بین‌المللی، رباتیک و فناوری‌های اطلاعات، فرصت‌های بزرگی را برای جوانان خلاق فراهم کند.

وی همچنین بیان کرد که مجمع جوانان به یک مکانیسم واقعاً مؤثر برای تعامل بین کشورهای همسود و اوراسیا، نمایندگان جوان تجارت و جامعه تجاری برای حل چالش‌های مدرن پیش روی بشریت در تضمین توسعه پایدار تبدیل خواهد شد.

نخست وزیر قرقیزستان گفت: امیدوارم که مجمع ما به یک "اهرم پیشرفت" برای فرآیندهای ادغام جوانان در کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبدیل شود.

در چارچوب این نشست نخست وزیر قرقیزستان با نخست وزیران روسیه و آذربایجان دیدارهای دو جانبه را انجام داد که در این دیدارها بر گسترش همکاری‌های دو جانبه تاکید شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان ادغام اقتصادی کارآفرینان جوان مشترک المنافع جوانان کشورهای نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی چگنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان عضو ACD، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم، اکنون در زمانی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، همچنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی‌صلاح انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین مجامعی که اغلب اعضای ACD حضور دارند، پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانایی‌های خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگوهای ممکن ببین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشورهای عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، البته این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشورهای دیگر چه کمک‌هایی می‌توانند انجام دهند.

وی اضافه کرد: جلسات اجلاس بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش مهمی در ارتقای ارتباطات ایفا کنند. کشورهای عضوACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، حضور آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092258

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا