Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:39:16 GMT

غلبه بر چربی خون بالا با شربتی سنتی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۳۴۴۵

غلبه بر چربی خون بالا با شربتی سنتی

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه به علت مصرف کردن غذا‌های آماده، فست‌فود‌ها و رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب افراد دچار چربی خون و بیماری‌های مختلف می‌شوند که شربت هشت عرق (عرق شوید، زنیان، سیر، کاسنی، شاه‌تره، مرزه، جعفری و گشنیز) می‌تواند به کاهش چربی خون و سایر بیماری‌ها کمک شایانی کند.

شربت هشت عرق حاوی انواع ویتامین‌های A، C، D، E، K، گروه ویتامین‌های B مانند B ۱، B ۲، B ۳، B ۶، B ۹، B ۱۲، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، روی، فسفر، مس، دی آلیل سولفید، آلیسین و فلاونوئید‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص شربت هشت عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص شربت هشت عرق اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در کاهش چربی خون و چربی کبد، پاکسازی عروق و شریان‌ها و از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هشت عرق بیان کرد: این شربت با افزایش میزان انسولین خون به کاهش قند خون کمک شایانی می‌کند بنابراین برای مبتلایان به دیابت مفید است؛ شربت هشت عرق به علت داشتن پتاسیم نقش موثری در کاهش و کنترل فشار خون دارد. شربت هشت عرق ضد نفخ و بادشکن است و تاثیر بسزایی در تقویت معده، روده‌ها و هضم بهتر غذا دارد؛ این شربت علاوه بر کاهش چربی خون به لاغر شدن افراد هم کمک شایانی می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: شربت هشت عرق نقش موثری در سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها دارد و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت به رفع درد‌های آرتریت (التهاب مفاصل)، آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و نقرس کمک شایانی می‌کند.شربت هشت عرق اختلالات قاعدگی زنان را برطرف می‌کند؛ این شربت ضد انگل است و میکروب معده را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هشت عرق تاثیر چشمگیری در عملکرد بهتر روده‌ها دارد و یبوست را هم برطرف می‌کند؛ این شربت کم‌خونی را رفع، خون را تصفیه و رقیق و از لخته شدن خون در عروق جلوگیری می‌کند. شربت هشت عرق به علت ویتامین‌های A، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان مثانه، معده، کولون، پروستات، سینه و ریه محافظت می‌کند.

سایر مواد غذایی مفید برای مقابله با چربی خون بالا

وی درباره سایر مواد غذایی موثر در کاهش چربی خون یادآوری کرد: آویشن، آرتیشو (کنگر فرنگی)، لیمو ترش، عناب، گریپ فروت، نارنج، آلبالو، گیلاس، کاهو، هویج فرنگی، کدو سبز، شاتوت، غوره، سماق، فلفل سیاه، زردچوبه و خرفه از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش چربی خون کمک شایانی می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چربی خون شربت هشت عرق کمک شایانی کاهش چربی خون شربت هشت عرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربا را برای صبحانه نخورید!

به گزارش خبرآنلاین ،کامکوات یا به قول عده‌ای پرتقال تزئینی از جمله مرکباتی است که هم خام آن با پوست در سبد میوه‌ها خوردنی است هم پخته آن به صورت مربا.

همشهری در خبری نوشت:البته این مربا از آن نوع مرباهایی نیست که بشود با خامه یا کره به عنوان صبحانه خورد؛ مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

مواد لازم


۱ کیلوگرم کامکوات
۷۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک لیتر آب
۲ ق س آبلیمو

۱. میوه‌ها را شسته و در آبکش بگذارید. بعد روی هرکدام از میوه‌ها به صورت طولی، دوبرش ایجاد کنید تا هم موقع جوشیدن تلخی پوست میوه‌ها گرفته شود و هم اینکه موقع پختن با شکر، به خوبی مواد را جذب کند.

۲. حالا تمام کامکوات‌ها را که برش داده‌اید در قابلمه‌ آب‌جوش بریزید تا بجوشند.

بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، کامکوات‌ها را از آب خارج کرده و در صافی بریزید. روی آنها آب سرد بگیرید تا تلخی آنها خارج شود.

۳. عمل جوشاندن کامکوات‌ها را یک بار دیگر تکرار کنید و در مرحله بعدی، آنها را در کاسه یا قابلمه‌ای بزرگ ریخته روی آنها آب سرد بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بمانند. در این مدت آب روی کامکوات‌ها را چند بار عوض کنید تا تلخی و اسانس آنها به طور کامل از بین برود.

۴. شکر را با آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ (مانند شربت) شود. حالا کامکوات‌ها را در این شربت انداخته و حدود نیم ساعت بگذارید تا میوه‌ها با شکر بجوشند و شیرین شوند. در آخر آبلیمو را اضافه کنید.

فوت‌وفن


افزودن آبلیمو در مراحل آخر تهیه مربا برای جلوگیری از شکرک زدن مرباست.

جوشاندن‌ و آبکش‌کردن‌ چند باره کامکوات‌ها برای گرفتن تلخی آن است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901079

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • فواید و مضرات روغن حیوانی