Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به این‌که ایران در حوزه نشریات علوم پزشکی با ۴۷۰ مجله، کشور توانمندی محسوب می‌شود، یادآور شد: داشتن مجلات زیاد ولی با مباحث تکراری مفید نیست. باید شاخص‌هایی تعیین شود تا بر مبنای آن مجلات ارزیابی شوند. اداره نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید منفعل باشند. باید تعیین شود که کشور به چه مجلات و نشریاتی در حوزه‌های مشخص نیاز دارد و بر اساس آن اقدام به صدور مجوز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی در اجلاس ملی مدیران اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور مدیران ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و مدیران اطلاع‌رسانی و علم‌سنجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: انتظار می‌رود در سطح کلان مدیران موفق از همه ظرفیت‌های تخصصی موجود بر مبنای خرد جمعی بهره‌برداری کنند و با تمام بخش‌های مرتبط در دانشگاه و وزارت بهداشت تعامل داشته باشند. برگزاری چنین نشست‌هایی یکی از راه‌های معقول در تحقق این مهم به شمار می‌رود.

پناهی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و مقام عالی وزارت به دنبال تحول در خدمت و عدالت در تحقیقات هستیم، طرح تحول ۸ ماده‌ای هم بر همین مبنا به معاونین دانشگاه‌ها در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در مشهد برگزار شد، ارائه شده است.

وی یادآور شد: طرح تحول ۸ ماده‌ای شامل ارتقای عدالت پژوهشی در بهره‌مندی پژوهشگران علوم پزشکی از امتیازات و گرنت‌های پژوهشی، خلق ثروت از دانش تولیدی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دستیابی به فناوری‌های نوین در علوم پزشکی است که طبق آن برنامه کاربردی و توسعه‌ای با تایید وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها اعلام شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه امروزه مقوله کتابداری و دیتا در دنیا نماد قدرت است، اظهار کرد: توسعه اطلاعات و انتشارات علمی یک اولویت است و در دنیای امروز دیجیتالی شدن نشریات با توجه به گستره تاثیر آن یک نماد قدرت محسوب می‌شود.

پناهی با اشاره به این‌که ایران در حوزه نشریات علوم پزشکی با ۴۷۰ مجله، کشور توانمندی محسوب می‌شود، یادآور شد: داشتن مجلات زیاد ولی با مباحث تکراری مفید نیست. باید شاخص‌هایی تعیین شود تا بر مبنای آن مجلات ارزیابی شود. اداره نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید منفعل باشد. باید تعیین شود که کشور به چه مجلات و نشریاتی در حوزه‌های مشخص نیاز دارد و بر اساس آن اقدام به صدور مجوز شود.

پناهی تاکید کرد: نقشه علمی کشور در حال حاضر وجود دارد، باید بر مبنای آن و خرد جمعی سنجیده شود که کشور به چه مرکز تحقیقاتی، چه نشریه‌ای و چه پژوهشکده‌ای نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در علم نمی‌توان رکود ایجاد کرد، گفت: تحقیقات مؤثر بسیار اهمیت دارد، ولی باید این تحقیقات رسانه‌ای شود و به زبانی که سیاست‌مداران متوجه شوند؛ زبان علم باید ساده تهیه شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار کرد: سامانه‌ علم‌سنجی اکنون فقط تعداد مقالات را نشان می‌دهد؛ در راستای شعار سال گزینه فناوری نیز باید به سامانه‌ها اضافه شود. چنانچه در سال جاری بخش فناوری به آیین‌نامه ارزشیابی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی افزوده شده است.

دکتر عباس نجاری، رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی نیز ضمن خوشامدگویی به معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و حاضران در نشست، افزود: تغییر فرآیندهای خدمت‌رسانی به کاربران کتابخانه‌ها و پژوهشگران از جمله ضرورت‌هایی است که باید بر اساس راهنمایی‌های معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و خرد جمعی مدیران فعال در این حوزه انجام شود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ در ادامه اجلاس طرح RFP نرم‌افزار کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط دکتر محمدی مدیر منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دکتر طاهری ارائه شد. استاندارد کتابخانه‌های بیمارستانی و سامانه ارزیابی کتابداران و کتابخانه‌های علوم پزشکی کشور توسط مجریان دانشگاهی ارائه شد و بر رونمایی از این طرح‌ها در مراسم گرامیداشت هفته کتاب تاکید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشریات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کتابخانه ها دانشگاه ها تعیین شود بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از امروز ۴ اردیبهشت آغاز می شود.

در این اردو ۲۱ بازیکن زیر نظر سرمربی چینی - آمریکایی تیم ملی خانم جون کنت ول آخرین تمرینات خود را پیش از اعزام به رقابت‌های آسیایی تایلند انجام می دهند.

فدراسیون هاکی در راستای آمادگی بیشتر تیم ملی پیش از اعزام، در حال بررسی برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هاکی بانوان عمان به درخواست و میزبانی این کشور است که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مسابقات هاکی سالنی بانوان آسیا به میزبانی تایلند ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت و مسابقات هاکی سالنی آقایان آسیا به میزبانی قزاقستان ۱ تا ۵ خرداد برگزار خواهد شد که انتخابی جام جهانی هم هست و تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان