Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری آریا-واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات‌گازی پالایشگاه فاز‌های 2 و 3 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از 74 میلیون یورویی صبح امروز، دوشنبه هفتم شهریورماه، با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شانا، ساخت واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی (DMC) با ظرفیت فرآورش روزانه 80 هزار بشکه به‌منظور تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، کاهش آثار خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تأسیسات و تجهیزات پالایشگاهی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی، سهولت در بازاریابی، صادرات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ایجاد شده است.
این پروژه بر پایه دانش فنی و لیسانس پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و مراحل خرید کالا، ساخت، نصب و راه‌اندازی آن در قالب قرارداد (EPCC) به ارزش 74 میلیون یورو و 261 میلیارد تومان از سوی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اجرا شده است.
ارزش افزوده حاصل از اجرا و راه‌اندازی این واحد، بیش از 4 دلار به ازای هر بشکه است که سالانه درآمدی بیش از 110 میلیون دلار در پی خواهد داشت.
این طرح برای 174 نفر به صورت مستقیم و 129 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و رونق تولید ملی، کاهش اثرات خورندگی در تجهیزات پالایشگاهی، کاهش ترکیبات مرکاپتان از میعانات گازی و تولید محصول مطابق با استاندار روز جهانی و ... بخش از اهداف اصلی این پروژه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پالایشگاه میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل ۳ برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.

محدثی نژاد ادامه داد: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند