Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU) با سخنرانی محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و با حضور ماساهیکو متوکی دبیرکل اتحادیه پستی جهانی و لین هانگلیانگ دبیرکل اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی پست؛ سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU ) امروز هفتم شهریور ماه 1401 به میزبانی کشور تایلند و با حضور 31 کشور فعالیت خود را آغاز و تا 11 شهریور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود لیائی به عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا- اقیانوسیه ، در ابتدای این مراسم ضمن اعلام مراتب تشکر و قدردانی خود از وزارت جامعه و اقتصاد دیجیتال تایلند و همچنین پست این کشور برای میزبانی سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا-اقیانوسیه گفت: «فرصت را مغتنم شمرده، از طرف جناب آقای دکتر زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مراتب امتنان و قدردانی کشورم را بابت سازماندهی و برگزاری این رویداد توسط کشور تایلند اعلام می‌نمایم.»
مدیرعامل پست ایران گفت: «اعتقاد دارم که تعامل و همکاری منطقه‌ای میان کشورهای عضو این اتحادیه، مؤثرترین شیوه نیل به اهداف سازمانی است. قطعاً، این باور، ما را تشویق می‌کند تا تمام تلاش خود را با اتخاذ رویکردهای نوآورانه، ابتکاری و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و دانش‌بنیان برای دستیابی به اهداف مشترک منطقه‌ای و جهانی به کار بندیم.»
لیائی با اشاره به همه‌گیری ویروس کووید 19 و تغییرات محسوس تمامی صنایع و کسب‌و‌کارها که منجر به اعمال قرنطینه‌ها و تعطیلی مشاغل در جهان شد افزود: «چالش در زیرساخت‌های فیزیکی و عدم امکان برگزاری حضوری رویدادهای پستی باعث تعویق یکساله سیزدهمین کنگره پستی آسیا – اقیانوسیه شد.»
وی ادامه داد: «علیرغم تمام مشکلات، بخش پستی به موازات سایر بخش‌ها و به‌واسطه حضور فناوری و شیوه‌های نوین ارتباطی و بهره‌مندی از رویکردهای نوآورانه، توانست بر بسیاری از موانع و محدودیت‌ها ناشی از همه گیری کووید 19 فائق آید.»
معاون وزیر ارتباطات ایران با تاکید بر اینکه این نشست، فرصت مغتنمی برای اعضای اتحادیه پستی آسیا-اقیانوسیه جهت تقویت همکاری و تعامل در منطقه به‌شمار می‌رود افزود: «به یقین از طریق تصمیمات متخذه دراین نشست ها، امکان ارائه بهتر سرویس های پستی در سطح منطقه و جهان فراهم و دستیابی به اهداف اتحادیه پستی جهانی تسهیل خواهد شد.»
رئیس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، ضمن قدردانی از همکاری پست ژاپن به‌عنوان نایب‌رئیس شورای اجرایی، عنوان کرد: «خرسندم ریاست دوره جدید شورای اجرایی را در سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه ، به کشور تایلند تقدیم می کنم.»
دیدار مدیرعامل پست ایران با ماساهیکو متوکی دبیرکل اتحادیه جهانی پست و ارائه گزارش اقدامات ایران توسط حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات وامور بین الملل پست ایران از جمله برنامه ای اولین روز از سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه است.
اتحادیه پستی آسیا واقیانوسیه ، بزرگترین اتحادیه منطقه ‏ای در سطح آسیا و اقیانوسیه و مهمترین مجمع تصمیم ‏گیری در خصوص توسعه و بهبود امور پستی در منطقه است.
جمهوری اسلامی ایران در کنگره پنجم که در سال 1985 در کشور تایلند برگزار شد، به‌ عنوان ناظر شرکت نمود و سرانجام در هفتمین کنگره که در سنگاپور برگزار شد، به‌ عنوان عضو پذیرفته شد و شرکت نمود.
در حال حاضر 32 كشور در این اتحادیه عضویت دارند .علاوه بر ایران؛ افغانستان، اندونزی، بنگلادش، بوتان، برونئی‌ دارالسلام، پاكستان ، تایلند، چین، ژاپن، سنگاپور، سری‌لانكا، فیلیپین، كره جنوبی، گینه نو پاپوازی، لائوس، مالزی، مالدیو، نپال، نائورو، نیوزیلند، ویتنام، هندوستان، كامبوج، فیجی، میانمار، جزایر سلیمان، مغولستان، وانوآتو، تونگا و ساموآ اعضای این اتحادیه را تشکیل می دهند.
گفتنی است کشور ایران پس از 17 سال ، میزبانی دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را از تاریخ 12لغایت 17 تیر 1396 درهتل المپیک تهران عهده دار وتا کنون به عنوان رئیس شورای اجرایی این اتحادیه فعالیت داشت.
ریاست شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در سیزدهمین کنگره به کشور تایلند واگذار شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس شورای اجرایی کشور تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم

افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد.

کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت با حضور مدیران دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قم و نمایندگان صنایع استان به مدت ۳ روز در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

محور‌های این کنگره ارائه راهکار‌های مناسب برای جهش تولید با مشارکت مردم ،صنعت و دانشگاه، ایجاد بستری مناسب جهت جذب نیروی انسانی کارآمد برای صنایع و شرکت‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهکار‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی دانش، نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نقش نهاد‌های  پشتیبان، ارتباط موثر دانشگاه و صنعت به منظور تسهیل اشتغال دانش آموختگان و بررسی روش‌های برندینگ و تبلیغات در صنایع استان قم است.

روز دوم این کنگره میزگرد‌هایی با حضور دانشجویان و نمایندگان صنایع و نمایشگاه دستاورد‌های دانشجویان برگزار می‌شود.

در روز اول این کنگره بیش از ۵۵۰ دانشجو  در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند.

این کنگره یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در استان قم و دانشگاه شهاب دانش برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است