Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افتتاح شد تا این پروژه ۲۱ ساله در محاق رنگ افتتاح را به خود ببیند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سال‌هاست وقتی سخن از کتاب و کتاب‌خوانی به میان می‌آید پروژه‌ای که پس از 20 سال عملیاتی نشده در ذهن مردم لرستان نقش می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد که یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های این استان به شمار می‌رود سال‌هاست به طول انجامیده و هنوز تکمیل‌نشده است. کلنگ ساخت این پروژه سال 81 به زمین زده شد ولی حال بعد از گذشت 20 سال هنوز رنگ روبان قرمز افتتاح را به خود ندیده است.

دستور استاندار برای تکمیل طرح‌های فرهنگی لرستان/ افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در هفته دولتگره‌گشایی دولت سیزدهم از پروژه 20 ساله/ کتابخانه مرکزی خرم‌آباد شهریور امسال افتتاح می‌شود + تصاویر

مدیران زیادی از زمان کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در آمدورفت بوده و هرکدام خبر از افتتاح قریب‌الوقوع این کتابخانه داده‌اند، اما گره کور افتتاح این پروژه فرهنگی لرستان باز نشد و طی سال‌های اخیر درصد پیشرفت فیزیکی‌اش روی عدد 70 ثابت شده‌است.

وعده افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد عملی نشد

علی علیخانی مدیرکل اسبق راه و شهرسازی لرستان در 26 دی ماه سال 95 در جلسه شورای کتابخانه‌های این استان اظهار داشت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر خرم‌آباد با هفت هزار و 500 متر زیربنا از سال 85 پس از گذشت پنج سال از کلنگ‌زنی آن شروع‌شده است.

وی افزود: این کتابخانه تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دو میلیارد تومان اعتبار طی سال 95 برای آن مصوب شده که 100 میلیون تومان تخصیص برای آن پیش‌بینی‌شده است و درصورتی‌که این تخصیص به 50 درصد برسد امید است تا خرداد ماه سال 96 فاز نخست آن کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به بهره‌برداری برسد.

این پروژه بنا بود در دو فاز ساخته شود و بخش ساختمان اداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان و یک سالن آمفی تئاتر نیز در آن تعبیه شده بود، ولی طی سال‌های گذشته مسئولان زیادی به خودش دیده و با اینکه وعده‌ها داده‌اند اما هیچ‌کدام موفق نشده‌ روبان افتتاح را قیچی کنند.

دستور استاندار برای رسیدگی ویژه به کتابخانه مرکزی

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز 20 آبان ماه 1400 در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با بیان اینکه 12 کتابخانه در سطح لرستان در دست احداث است، گفت: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است، اما با وضعیت موجود این استان این راه دچار دست‌انداز شده و با صرف اعتبارات قطره‌چکانی هیچ کدام از کتابخانه‌های در دست اقدام در سطح استان لرستان نمی‌شود و این ناکارآمدی و ضعف است.

وی به لزوم اهمیت فرهنگ کتابخوانی و تسریع در ساخت کتابخانه‌های لرستان تأکید کرد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که با تزریق بودجه حداقل تعدادی از این کتابخانه‌ها قابل بهره‌برداری و یا بخشی از ساختمان آن‌ها افتتاح شود، بنابراین این موضوع شدنی است و کار سختی نیست.

استاندار لرستان عنوان کرد: باید با استمرار کار نیمه‌تمام مدیران قبلی و به نتیجه‌رساندن آن و برنامه‌ریزی بر اساس چشم‌انداز و منابع مالی به گونه‌ای عمل شود که برای مثال ظرف مدت 9 ماه آینده اقدامات چشمگیری در این رابطه انجام گیرد.

قرار گرفتن کتابخانه مرکزی در مصوبات سفر رئیس‌جمهور

اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد آنجا روشن‌تر می‌شود که لرستان در زمینهٔ سرانه فضای کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار نداشته و جزو استان‌های انتهایی جدول در میان استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شود.

همین امر سبب شد با پیگیری‌های استاندار و مسئولان استان تکمیل این کتابخانه به عنوان یکی از مصوبات سفر 19 آذر ماه آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مأمور پیگیری پروژه‌های فرهنگی و هنری این استان برای بررسی و تکمیل شد و در جریان سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت به لرستان در جلسه شورای اداری اظهار داشت: این استان اصیل و فرهنگی است، آثار فاخر فرهنگی اوج تمدن ایرانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: 200 میلیارد تومان در سفر امروز برای تالار مرکزی خرم‌آباد با به تصویب رسید، 60 میلیارد تومان برای کتابخانه‌ خرم‌آباد و نورآباد، بروجرد و الشتر و 20 میلیارد هم برای هنرستان بروجرد و 40 میلیارد برای تکمیل مصلی‌ها و مساجد تصویب شد.

تکمیل کتابخانه با اختصاص اعتبارات استانی و مصوبات سفر ریاست جمهوری

فرشته طهماسبی مدیرکل سابق کتابخانه‌های لرستان نیز در بحث آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها بهره‌بردار و راه‌وشهرسازی این استان مجری کار است، اظهار داشت: با توجه به طولانی‌شدن روند ساخت و تکمیل پروژه، پیگیری‌های بسیاری برای تعیین تکلیف آن از سوی نهاد کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل طبقه همکف کتابخانه مرکزی، افزود: محوطه بیرونی مجموعه نیز در حال انجام است و طی سه ماه آینده فرآیند کار به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل سابق کتابخانه‌های لرستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی طبقه منفی یک کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، عنوان کرد: با اختصاص اعتبارات استانی و اختصاص 40 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست‌جمهوری تا پایان امسال این طبقه نیز آماده می‌شود.

وی از تلاش برای تجهیزکردن فاز نخست کتابخانه خبر داد و بیان کرد: فاز اول شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان و ناشنوایان و کلاس‌های مربوط به کتابخانه و فاز دوم شامل بخش اداری و سالن آمفی‌تئاتر است.

طهماسبی با اشاره به تجهیز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به‌محض تکمیل طرح، گفت: اولین محموله سهمیه کتاب کتابخانه مرکزی نیز وارد لرستان شده و به‌محض بهره‌برداری، تجهیز کتابخانه نیز بلافاصله شروع می‌شود.

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل سابق کتابخانه‌های لرستان با بیان اینکه راه‌وشهرسازی مجری طرح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بوده و بر اساس قانون تخصیص اعتبار بر عهده این دستگاه است، تصریح کرد: چنانچه طی روزهای آینده پیمانکار برای طرح انتخاب و اعتبارات اختصاص داده نشود، زمان بهره‌برداری به تعویق خواهد افتاد.

وی افزود: در راستای به نتیجه رساندن مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور  به لرستان، موضوع پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگی و هنری استان نیز در دستور کار قرار دارد و تسریع در روند احداث پروژه ها به عنوان یک ضرورت پیگیری می‌شود.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در این استان به‌ویژه در شهرستان‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است عنوان کرد: اقداماتی در زمینه احداث و تکمیل پروژه‌های  فرهنگی با پیگیری‌های انجام‌شده و تأکید دولت سیزدهم بر ضرورت احداث زیرساخت‌های فرهنگی با سرعت بیشتری در این استان در حال اجراشدن است.

وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهور در ارتباط با کتابخانه‌های لرستان بیان کرد: اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان تاکنون برای تکمیل کتابخانه‌های سطح لرستان به‌صورت 30 میلیارد تومان از محل سازمان برنامه‌وبودجه و 30 میلیارد تومان اعتبارات استانی اختصاص‌یافته که فاز نخست  کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

تحقق وعده دولت سیزدهم

حالا پس از گذشت 14 روز از سخنان فرهاد زیویار استاندار لرستان فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افتتاح شد تا گره ده‌ساله این پروژه به‌دست دولت سیزدهم باز شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اظهار داشت: پروژه‌هایی که تأثیرات علمی و فرهنگی دارد مورد توجه رئیس‌جمهور است.

وی افزود: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد  یکی از پروژه‌های قدیمی این شهرستان است که مورد مطالبه مردم بوده و بخش اصلی آن امروز برای بهره‌برداری آماده شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور عنوان کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با همکاری  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان پس از دو دهه انتظار از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در کشور بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برای دولت مهم است و تعدادی از پروژه‌های صنعتی در حوزه کشاورزی و زیربنایی را امروز در خدمت مردم لرستان افتتاح می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه مرکزی خرم آباد رئیس سازمان انرژی اتمی کتابخانه های لرستان فاز نخست کتابخانه نهاد کتابخانه ها استاندار لرستان بهره برداری سفر رئیس جمهور میلیارد تومان مصوبات سفر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن

دریافت 18 MB

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6095408

دیگر خبرها

  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور