Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن‌ها معتقدند که این رنگ‌آمیزی نه‌تنها زیبا نیست بلکه جلوه بدی به شهر می‌دهد. از سویی معتقد هستند که شهر بندرعباس مشکلات عدیده‌ای در زیباسازی و نظافت دارد. برای مثال محدوده سمت میدان جهان بار و ۲۲ بهمن، مدت‌هاست که شاخ و برگ‌هایش بلند و جای حیوانات موزی شده است. نه‌تنها زیبایی شهر بلکه سلامت شهر را نیز تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخری معتقدند که رنگی که باید استفاده می‌شده رنگ سفید نانو یا رنگ‌های محافظتی درختان باشد؛ زیرا رنگ‌های شیمیایی باعث از بین رفتن درختان می‌شود. هنوز دلایل اقدام این حرکت شهرداری و سازمان سیما و منظر و زیباسازی فضای شهری بندرعباس مشخص نیست.

دلایل اصلی رنگ کردن تنه درختان در دیگر نقاط کشور

تنه درختان به‌خصوص قسمت‌های رو به جنوب و شرقی در فصل پاییز و زمستان، هنگام شب به مقدار زیادی سرد شده و هنگام روز با تابش آفتاب گرم شده و موجب ایجاد پارگی در پوست تنه می‌گردد. براثر این شکاف‌ها یا پارگی‌ها علاوه بر خسارتی که به تنه درخت وارد می‌شود، محل مناسبی برای ورود عوامل بیماری‌زا ازجمله شانکر باکتریایی در تنه است. علاوه بر ایجاد بیماری، این ترک‌ها محل مناسبی برای زمستان گذرانی آفات می‌باشند. سفید کردن تنه با استفاده از ترکیبات محافظ تنه مناسب، علاوه بر کاهش میزان خسارت آفات و بیماری‌ها از وارد آمدن خسارت به درختان جلوگیری می‌کند. به‌طورکلی استفاده از ترکیبات محافظ تنه درختان، راهی ساده و غیر سمی برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب‌های متعدد است.

۴۶

کد خبر 1667522

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است