Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی طرح تولید پروپیلن به پروپان با دستور وزیر نفت در منطقه پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۴۸۸ میلیون یورو آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، در ادامه سفر وزیر نفت به منطقه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر عملیات اجرایی طرح تولید پروپیلن به پروپان آغاز شد.

این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش و تولید سالانه 450 هزار تن پروپیلن، 300 هزار تن پلی‌پروپیلن و 100 هزار تن اکریلیک اسید و سوپرجاذب‌ها با سرمایه‌گذاری 488 میلیون یورو و 2900 هزار میلیارد تومان و با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرا طرح تولید پروپیلن به پروپان کمک به‌سزایی در ارزآوری و قطع وابستگی کشور به واردات محصولات پایین‌دست پروپیلن خواهد داشت و اشتغال‌زایی این طرح در زمان ساخت تا 5 هزار نفر برآورد شده است.

آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس در عسلویه

عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس با دستور وزیر نفت با ظرفیت تولید 600 هزار تن پروپیلن و 500 هزار تن پلی‌پروپیلن آغاز شد.طرح PDH پتروشیمی پارس با سرمایه‌گذاری 645 میلیون دلار و 66 هزار میلیارد ریال در مدت 4 سال در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی احداث می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی خط لوله دریایی 32 اینچ فاز 16 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 165 میلیون یورو وزیر نفت: امسال کسری گاز داریم/ تدابیر خوبی ‌برای جبران کسری اندیشیده‌ایم ششمین روز هفته دولت در استان بوشهر/ افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی/ بهره‌برداری از واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی + تصاویر

سالانه 700 هزار تن پروپان از محل تولیدات پتروشیمی پارس و 3.8 هزار تن اتیلن از پتروشیمی‌های منطقه به عنوان خوراک در این واحد مصرف می‌شود.طرح PDH/PP پتروشیمی پارس برای 370 نفر به‌طور مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به‌طور غیرمستقیم در دوره اجرا اشتغال‌زایی دارد.

افتتاح خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی

پروژه انتقال میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های سایت 2 به سایت 1 پارس جنوبی وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.خط انتقال میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه‌های سایت 2 با 12 میلیون یورو و 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرا شده است.این طرح که با استفاده از توان مهندسان، کارشناسان و کارگران ایرانی اجرا شده برای 500 نفر در اوج فعالیت اشتغال ایجاد کرده است.

آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله جدید فاز 16 میدان پارس جنوبی

عملیات اجرایی احداث خط لوله جدید فاز 16 میدان پارس جنوبی آغاز شد.در این طرح، احداث یک رشته خط لوله جدید 32 اینچ انتقال گاز از سکوی SPD16 پارس جنوبی تا پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اجرا می‌شود.

این رشته خط لوله برای انتقال گاز ترش پارس جنوبی طراحی شده و شرایط را برای پایداری انتقال روزانه یک میلیارد فوت مکعب از حوزه گازی پارس جنوبی تضمین می‌کند.

این طرح در قالب 2 قرارداد تأمین و خرید لوله‌ها با مبلغ حدود 70 میلیون و 97.3 میلیون یورو و ساخت تأسیسات دریایی اجرا می‌شود.افزایش تولید گاز از  فاز 16 پارس جنوبی با ظرفیت انتقال سیال سه فازی به میزان یک میلیارد فوت مکعب در روز تولید ایمن پایدار از طریق خط لوله جدید با توجه به حوادث مکرر خط لوله فعلی فاز، استفاده از توان داخلی برخی از اهداف اجرا این طرح است.

‌انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات اجرایی طرح طرح تولید پروپیلن سرمایه گذاری پتروشیمی پارس میلیون یورو میعانات گازی خط لوله جدید پارس جنوبی وزیر نفت هزار تن آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر