Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@18:54:48 GMT

آزادی مشروط ۱۶۵ زندانی زن به شرط اشتغال

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۴۵۳۶

آزادی مشروط ۱۶۵ زندانی زن به شرط اشتغال

به گزارش قدس آنلاین، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان گفت: مجموعه اقدامات مشارکتی در حوزه بانوان از سال گذشته در قالب ریحان شهر آغاز شد و در فال اول ۵۸ طرح در محله‌ها اجرایی شد.

وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی زنان گفت: این نمایشگاه از ۹ تا ۱۸ در بوستان گفتگو برگزار می‌شود و هدف آن ارائه تولیدات بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردبیلی ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدات زنان خانوار به نمایش درمی‌آید و محصولات ۴ هزار و ۶۵۲ نفر در این نمایشگاه به فروش می‌رود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان گفت: دوره‌های مشاوره رایگان، خدمات مددکاری، خود مراقبتی ایجاد شده است و همچنین چندین نمایشگاه دائمی و فصلی برای فروش محصولات زنان خانوار ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی هدایت شغلی و تحصیلی فرزندان زنان خانوار گفت: دوره‌های متعددی برای این دسته از کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

اردبیلی تصریح کرد: دوره‌هایی در حوزه آموزش مهارت‌هایی برای زنان در نظر گرفته شد همچنین برای دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله نیز کارگاه‌هایی برگزار شد و ماهانه هزار دختر درگیر کارگاه‌های آموزشی بودند و در روز دانش آموز نمایشگاهی از دستاوردهای این دختران برگزار می‌کنیم.

رویکرد مدیریت شهری بر خانواده استوار است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره تهران خانواده اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری بر خانواده استوار است و تسهیلگری آن در مناطق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تهران به روایت دختران یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری است همچنین تفاهم نامه‌ای با زندان زنان منعقد کردیم تا زنان زندانی بتوانند به شرط اشتغال آزاد شوند طی چند ماه اخیر برای زندانیان رأی باز اشتغال ایجاد شد.

اردبیلی گفت: حدود ۸۰۰ زندانی زن در تهران حضور دارند و برنامه ریزی با قوه قضائیه ایجاد کردیم تا طی فرایندی خاص آموزش‌هایی برای زنان فراهم شود که تا کنون ۱۶۵ زن زندانی به ما معرفی شده اند و زمینه اشتغال برای آنها فراهم شده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح دانشگاهی به وسعت یک شهر هستیم تا دختران ما بتوانند در سطح شهر تهران مقطعی را برای کارورزی برگزار کنند و بتوانند کنشگری خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: این موضوع با تاکید بر اینکه این امکانات باید بهتر شود را دنبال می‌کنیم و خوشحال هستیم که زنان به ورزشگاه‌ها وارد شدند و شهرداری تمامی اقدامات خود را برای حضور بانوان ددر ورزشگاه‌ها به کار می‌گیرد.

زنان و دختران را حلال مسائل شهر می‌دانیم

وی در پاسخ به این سوال که در طی یکسال اخیر شهرداری تهران چه اقداماتی را برای بانوان انجام داده است گفت: مسیر طولانی برای رسیدن به اهداف خود دارین و حتماً فاصله زیادی داریم برنامه نا مبتنی بر رویداها نیست ما به سمتی می‌رویم تا مشارکت تمام زنان خانواده را درباره مسائل شهری داشته باشیم.

اردبیلی ادامه داد: ما می‌خواهیم از نگاه شهروندان مشکلات را حل کنیم و این شروع کار است اگر خود شهروندان تهرانی پای کار زیست پذیر نیایند برنامه‌های ما پیش نمی‌رود و ما باید به کف جامعه برویم و مشکلات را حل کنیم ما دختران و زنان را حلال مسائل می‌دانیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه زنان و دختران را حلال مسائل شهر میدانیم اظهار کرد: کارهای مردمی توسط زنان و دختران در محله‌ها ایجاد شده است ما می‌خواهیم تا مشکلات و راه کارها را به ما اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود البته هنوز فاصله بسیاری تا هدف خود داریم.

اردبیلی با اشاره به آزادی زندانیان گفت: این زندانیان روزها در محیط اشتغال حاصل می‌شوند و پابند ندارند و تنها گزارش روزانه حضور آنها به قوه قضائیه اعلام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به گرمخانه زنان گفت: این مراکز باید از مناطق مسکونی خارج شوند و قرار است به فضاهای غیر مسکونی منتقل شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادسازی زنان زندانی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ایجاد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به افزایش سن ازدواج دختران و تاخیر در باروری، گفت: فریز تخمک راهی برای حفظ قدرت باروری دختران است.

دکتر لیدا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عواملی که قدرت باروری را پایین می‌آورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و برای بهبود این نرخ باید ازدواج و سپس بارداری در سنین مناسب و درستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که زنان نباید حاملگی را به تاخیر بیندازند، افزود: مناسب‌ترین سنین برای بارداری را بین ۲٠ تا ۴٠ سالگی می‌دانند اما توصیه می‌کنیم که بانوان، حاملگی را به تاخیر نیندازند زیرا با افزایش سن، احتمال حاملگی پرخطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بانوان برخلاف آقایان، فرصت باروری محدودی دارند، گفت: توصیه می‌کنیم که حتما بانوان از این زمان محدود خود استفاده کرده و اگر بنا به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیلات، فرصتی برای باروری ندارند، اقدام به فریز تخمک و یا جنین بکنند. بهترین گزینه برای دختران مجرد با سن بالا، فریز تخمک است. این تخمک‌ها در بانک تخمک نگهداری شده و هر وقت که نیاز باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

حیدری تاکید کرد: برای افراد متاهلی که بنا به دلایلی نمی‌خواهند بچه دار شوند نیز بهترین گزینه، فریز جنین است. این جنین در بانک مربوطه نگهداری می‌شود و گاه تا ۴۸ سالگی می‌توان جنین را به داخل رحم فرد وارد کرد و یا از گزینه رحم اجاره‌ای استفاده کرد.

وی افزود: نخستین اولویت برای بانوان، حفظ باروری و تخمک است اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند آلودگی‌های آب و هوا، استرس و عوامل دیگر، احتمال از بین رفتن تخمک‌ها در جامعه امروز بالا رفته و این موضوع در آزمایش‌هایی که از بانوان زیر ۴۰ سال  گرفته می‌شود، مشهود است. برای جلوگیری از این معضل باید آموزش‌های حفظ تخمک را از مدارس شروع کرد و دختران را نسبت به این عارضه آشنا ساخت.

وی با بیان این‌که انجام ورزش‌های منظم و تغذیه مناسب برای حفظ تخمک بانوان مفید است، گفت: بانوان باید از استرس‌های بیش از حد و مواردی مانند آلودگی هوا پرهیز کنند و وقتی ازدواج می‌کنند، بارداری را با دلایل جزئی به عقب نیندازند و اگر نمی‌خواهند که ازدواج کنند، حداقل از گزینه فریز تخمک استفاده کنند.

این متخصص زنان تاکید کرد: حفظ جمعیت جوان با توجه به روند پیری که در کشور آغاز شده است، اهمیت بالایی دارد و ممکن است طی ۱۰ سال آینده، نیروی جوانی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی