Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستان مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در کشور به نسبت سایر کشور‌های دنیا سن اعتیاد و نرخ شیوع پایین‌تر از سایر کشور‌های دنیا می‌باشد، اما به آن راضی نبوده و باید به کمترین حد ممکن دست بیابیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و طی سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و با حضور استاندار فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز و فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اولین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسکندر مومنی در این مراسم با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده در خصوص نجات انسان، گفت: بنا به گفته امام (ره) نجات معتاد نجات یک جامعه است و به فرمایش مقام معظم رهبری این امر یک جهاد مقدس است. 

وی با بیان اینکه امید است ایجاد چنین مراکزی بتواند به عنوان الگویی باشد که بتوان آن را به سراسر کشور تعمیم داد، گفت: در فارس با همت استاندار فارس در موضوع معتادین متجاهر و درمان آن‌ها ورود جدی شده که با مشارکت سپاه استان این مکان برای درمان معتادین متجاهر اختصاص یافت و باتوجه به آغاز اقدامات عمرانی این مرکز در بهمن ماه سال گذشته، این مرکز صبح امروز به بهره برداری رسید. 

سردار مومنی با اشاره به اینکه این گام بسیار مهمی است، اما کافی نیست، گفت: باتوجه به بازدید صورت گرفته از یک مرکز درمانی دیگر، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در صورت توافق این مرکز هم افتتاح و به دیگر مراکز درمانی خواهد پیوست تا ظرفیت و مکان برای پذیرش معتادین متجاهر در شهر شیراز کامل شود. 

انهدام باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/ 4 تن تریاک کشف شدانهدام باند سوداگران مواد مخدر صنعتی در بوشهر/ 80کیلوگرم شیشه کشف شد18مرحله طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در ایلام اجرا شددرگیری مسلحانه تکاوران انتظامی سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان/ 1.5 تن مواد مخدر کشف شد

این مقام مسئول همچنین در این مراسم بر مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و توانمند سازی و اشتغالزایی بعد از طی شدن دوره درمان با استفاده از ظرفیت خیرین تأکید کرد و افزود: ظرف یکسال گذشته خیرین استقبال بسیار خوبی در این حوزه داشتند و امید است با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی و هماهنگی بخش‌های مختلف بتوانیم ساماندهی خوبی در حوزه اعتیاد داشته باشیم. 

سردار مومنی ادامه داد: باتوجه به اینکه اولین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، ایشان مستمراً پیگیر موضوع معتادین متجاهر در کوتاه مدت هستند و تاکید دارند که موضوع معتادین متجاهر یک اولویت اصلی با انجام کار کوتاه مدت است.

وی خاطر نشان کرد: از اصلی‌ترین اولویت‌هایی که رییس جمهور بر آن تأکید بسیاری دارند موضوع پیشگیری است و مجموعه دست اندرکاران نظام، کشور و استان‌ها باید با مشارکت مردم کاری کنند تا فردی گرفتار این حوزه نشود.

دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه معتادین متجاهری که گرفتار این گرداب شده اند وظیفه ماست تا آن‌ها را یاری کنیم، افزود: در این خصوص معتادینی که از خانواده طرد شده و بسیاری از جرائم دیگر را به دلیل ادامه حیات انجام می‌دهند نیازمند یاری بیشتری هستند. اما این اولویت کوتاه مدت و مداوم است و ریاست جمهوری به جد پیگیر این موضوع هستند. 

مومنی همچنین یادآور شد: در راستای وظایفی که برای سپاه و نیروی انتظامی تعریف شده موضوعی به عنوان نگهداری و راه اندازی مراکز نگهداری از معتادین متجاهر تعریف نشده است و وظیفه ذاتی این نهاد‌ها نیست، اما این دو نهاد مجاهدانه این وظیفه را پذیرفتند و پای کار آمدند تا ایجاد چنین مراکزی با ظرفیت پذیرش 500 نفر صورت گیرد و این آغاز کار است و از کلیه دستگاه‌های اجرایی و بویژه استانداری فارس این درخواست را داریم تا استان فارس که در بیشتر موارد نمونه است، در این زمینه هم الگو و نمونه کشوری باشد.

مومنی افزود: امید است طی چند ماه آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع معتادین متجاهر را در فارس و شهر شیراز به اتمام برسانیم و به سمت توانمندسازی و مأموریت اصلی و راهبرد اساسی خود که اقدامات پیشگیرانه می‌باشد، قدم برداریم. 

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر 4 حوزه مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر، درمان، اقدامات پیشگیرانه و توانمند سازی دنبال می‌شود. 

سردار مومنی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری، گفت: در حوزه پیشگیری طرحی با عنوان یاریگران زندگی تصویب شد که در این طرح از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله نهاد‌های فرهنگی، مردمی و دولتی استفاده شود تا موضوع پیشگیری دنبال شود و در این طرح که با اولویت آموزش و پرورش آغاز شد تاکنون 40 هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: مقرر شده است تا طرح یاریگران زندگی ظرف یکساله آینده در یک هزار مدرسه اجرا شود. 

انعقاد تفاهمنامه با نهاد‌های فرهنگی، حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و نهاد‌های مردمی و فعالیت 3 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد از دیگر اقداماتی بود که دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان این مراسم به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/424/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر کشور نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست