Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زیزدا» (Zvezda) که وبسایت وزارت خارجه روسیه آن را منتشر ساخت بیان کرد، غرب تلاش دارد به فرآیندهای تاریخی عینی بی اعتنایی کند، که شاید با این کار روند تشکیل یک جهان چند قطبی را کند سازد اما هرگز نخواهد توانست این روند را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه گفت: «متاسفانه شرکای غربی که زمام قدرت را به دست آمریکا سپرده‌اند، تلاش می‌کنند به فرآیندهای تاریخی عینی بی اعتنایی کنند، که این ممکن است تشکیل جهانی چند قطبی را کُند سازد اما هرگوز نخواهد توانست جلوی آن را بگیرد.»

لاوروف در این مصاحبه با این پرسش روبرو شد که از نظر او تا کنون چند کمربند چندقطبی در جهان شکل گرفته است؟ وزیر خارجه روسیه در پاسخ گفت: «این فرآیند توافق شده ای که قرار به اجرایی شدنش باشد، نیست. این یک طرح پنج ساله یا یک بودجه سه ساله شبیه به بودجه ای که ما داریم نیست. این روند شبیه به بودجه های سالانه تصویب شده در کشورهای دیگر نیست. این فرآیند زندگی است. این درباره استعدادهای سیاستمداران است. آنها باید ببینند در زندگی واقعی چه می گذرد و سیاستهای خود را مطابق با خواسته های تاریخ ایجاد کنند.»

لاوروف توضیح داد: «بگذارید مثالی را درباره تغییر از زندگی انگلیسی ها بزنیم. آنها ضرب المثلی دارند که می گوید، قبل از ایجاد مسیرهای اصلی یک باغ باید بگذاری مردم مسیرهای مطلوب خودشان را در آن بسازند. به طور ساده تر، باید در عرصه بین الملل اینگونه عمل کرد. به این معنی که یک نفر سیاست فعالانه خود را به گونه‌ای ایجاد کند که با گرایش‌های عینی از جمله گرایش به چندقطبی شدن جهان مغایرت نداشته باشد. ما اینگونه عمل می‌کنیم».

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف روسیه غرب آمریکا خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص توقیف دارایی های این کشور در غرب هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: در صورت توقیف دارایی های روسیه، از منافع خود از جمله در دادگاه ها دفاع خواهیم کرد.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می کند: مصادره دارایی های روسیه میخ محکمی بر تابوت کل سیستم اقتصادی غرب خواهد بود. در صورت مصادره دارایی های روسیه در غرب، سرمایه گذاران و دولت های خارجی در مورد سرمایه گذاری در غرب دچار تردید خواهند شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه این کشور هم امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نمی ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال عقب نشینی روسیه از مناطق جدید در ازای اموال مسدود شده خود در غرب تاکید کرد که روسیه با سرزمین خود معامله نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیرقانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه- ۷ را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به بهانه تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 6091277

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند