Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه فاضلی گفت: استفاده از کلاژن و درمان پوست توسط آن می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزانه فاضلی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: پوست خشک با سرعت بیشتری پیر می‌شود، به همین دلیل زودتر چین و چروک در آن ظاهر می‌شود. استفاده از مرطوب کننده‌ها در مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن آن را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توانید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که برای جلوگیری از چین و چروک ساخته شده است.

وی ادامه داد: با گذر زمان پرتوهای خورشید می‌تواند باعث آسیب به پوست و سبب کاهش خاصیت ارتجاعی و ایجاد چین و چروک شود. از آنجایی که پیشانی در معرض مستقیم نور آفتاب است، باید با ضد آفتاب از آن محافظت کرد. همچنین در صورت قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت طولانی استفاده از کلاه بهترین و موثرترین روش است.

فاضلی افزود: استفاده از عینک‌های آفتابی می‌تواند از چین و چروک‌های دور چشم جلوگیری و همین‌طور از چشم در برابر آسیب‌های اشعه فرابنفش محافظت کند. حتی در روزهای ابری نیز این اتفاق ممکن است رخ دهد.

این متخصص تصریح کرد: باید هر ۳ ساعت یکبار مصرف کرم ضدآفتاب را تجدید کرد، به ویژه در مناطق حساس پوست مثل پیشانی که احتمال افزایش چین و چرک در آن زیاد است.

وی ادامه داد: متاسفانه تجدید کرم ضدآفتاب در سایه تکرار مکرر به درستی انجام نمی شود و آفتاب به پوست بسیار آسیب می زند.

فاضلی بیان کرد: مصرف ویتامین C طبیعی، امگا ۳ و سیفی جات قرمز رنگ برای افزایش کلاژن در پوست توصیه می شود.

این متخصص افزود: کلاژن یکی اصلی‌ترین موادی است که به پوست خاصیت کشسانی می‌بخشد و از پیری آن جلوگیری می‌کند. استفاده از کلاژن و درمان پوست توسط آن می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از فرصت جوانی برای حفظ سلامت پوست استفاده کنید زیرا کلاژن در این رده سنی در پوست در اوج است و بعد از دست دادن این فرصت امکان برگشت وجود ندارد.

در زیر چند ماسک بسیار مفید برای افزایش کلاژن در پوست توصیه می کنیم:

ماسک ماست و عسل
یک تا دو قاشق غذاخوری ماست را بنابر میزان نیاز خود در یک ظرف بریزید و نصف قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس به مدت ۳۰ دقیقه این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید. شما می‌توانید از این ترکیب هفته‌ای دو بار بر روی پوست خود استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ
یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را در یک ظرف غیر فلزی بریزید و با استفاده از همزن شروع به هم زدن سفیده تخم مرغ کنید تا جایی که کاملا کف کند، سپس یک اسلایس لیمو را به آن اضافه کنید و چند ثانیه دیگر به هم زدن ادامه دهید. ماسک شما آماده است و می‌توانید آن را روی صورت خود بگذارید. اجازه دهید ترکیب فوق ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید. شما می‌توانید تا هفته‌ای دو بار از این ماسک برای صورت خود استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین

برای تهیه ماسک جوش شیرین می‌توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یکی از این مواد شامل ماست، شیر، آب مخلوط کرده و به شکل اسکراب استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده کنید چین و چروک تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • کرم معجزه
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد