Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آریان آسانسور هزاره سوم یکی از برترین تولید کنندگان صنعت آسانسور در ایران است که توانسته است آسانسورهای بسیار باکیفیتی تولید کند.

با مهندس رضا براتعلی، مدیرعامل شرکت آریان آسانسور هزاره سوم به گفت‌وگو نشستیم. او از جمله تولید کنندگان موفق صنعت آسانسور در کشور است.

خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

رضا براتعلی هستم، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق، آسانسور و کارشناسی ارشد برق و مدرک دکتری مدیریت کسب و کار، و مدیرعامل شرکت آریان آسانسور هزاره سوم، نایب رئیس شرکت زیگما پلاس و مدیرعامل شرکت هزاره سوم آسانسور کیش هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنعت آسانسور با چند شرکت آسانسوری به عنوان سرمایه گذار یا طراح همکاری می‌کنم.

لطفا توضیحی مختصر درباره رشته “آسانسور” بدهید؟

رشته آسانسور از سال 1378 در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس در دانشگاه علم و صنعت تهران ارائه می‌شود. کشور ایران از جمله معدود کشورهایی است که این رشته را به صورت کامل و تخصصی در دانشگاه ارائه می‌دهد.

وضعیت صنعت آسانسور در ایران در مقایسه با سایر کشورها چگونه است؟

تا چند سال گذشته کلیه قطعات و تجهیزات آسانسور کاملا وارداتی بوند. بعد از اینکه توانایی‌های مهندسان ایرانی کشف شد، حمایت‌های صنایع و سندیکاها از تولید داخلی افزایش یافت. در حال حاضر در کشور ما همه مراحل طراحی، مونتاژ و اجرای آسانسور تا 35 طبقه و با سرعت‌های بالا توسط شرکت‌های توانمند انجام می‌شود. به همین علت واردات غیر ضروری آسانسور تا حد کاهش یافت. در حال حاضر آسانسورهای تولیدی در کشور ما قابلیت رقابت با آسانسورهای خارجی را دارند.

شرکت و برند شما در چه سطحی در کشور فعالیت دارد؟

شرکت آریان آسانسور هزاره سوم از سال 1379 در صنعت آسانسور مشغول به فعالیت است، پس از شراکت با “مهندس کوروس” به عنوان یکی از برترین افراد در صنعت آسانسور؛ نام برند به سیگما تغییر پیدا کرد. در این مجموعه درب‌های باکیفیت آسانسور با هدف حمایت از تولید داخلی و رقابت با شرکت‌های داخلی و خارجی طراحی و تولید می‌شود. ما روی آوردیم به تولید و طراحی دربی با مکانیزم وارداتی و قطعات بومی سازی شده روی آورده‌ایم، این محصول مطابق با شرایط ساختمان‌های ایران ساخته می‌شود.

برخی از افراد تمایل دارند که آسانسور خارجی را در ساختمان خود نصب کنند، شرکت ما با تولید قطعات قابل رقابت با برندهای اروپایی این نیاز مشتریان را برآورده می‌کند. ما توانسته‌ایم برای محصول خود مدرک CE اروپا را دریافت کنیم. کیفیت آسانسور تولیدی در شرکت ما به حدی است که توانسته‌ایم به کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته باشیم.

به نظر شما پیشرفت کشور ایران در صنعت آسانسور چقدر است؟

پیشرفت ایران در این صنعت با سطح مورد انتظار فاصله بسیار زیادی دراد. البته ناگفته نماند که در حال حاضر، قطعات تولیدی نیاز بازار فعلی را برآورده می‌کند. به نظر من باید شرکت‌های آسانسوری نسبت به توانایی‌های موجود سطح بندی شود و برای هر ساختمانی نسبت به شرایط ساختمان با یک شرکت خاص قراردادی عقد شود. شرکت‌های آسانسوری تازه تاسیس باید به صورت پله پله به کسب تجربه و فعالیت در این حوزه بپردازند.

برخی از کارفرمایان، قطعات آسانسور را برای نصب در اختیار نصابان قرار می‌دهند. این در حالی است که نصابان دانش و تجربه کافی را در زمینه طراحی و مونتاژ قطعات آسانسور ندارند، هماهنگی قطعات در کنار هم کاری تخصصی است

آیا صرفا محدود کردن واردات باعث پیشرفت صنعت آسانسور کشور می‌شود؟ سایر حمایت‌های لازم در این صنعت چیست؟

به صورت کلی دولت هیچ حمایتی از تولید کنندگان ندارد و تمامی شرکت‌ها با بودجه و سرمایه خود به فعالیت در این شرکت می‌پردازند، ما از دولت انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری با ما داشته باشد.

آفات صنعت آسانسور چیست؟

به نظرم همکاران من در وزات صنایع، اتحادیه و سندیکاها بهتر می‌توانند پاسخگوی این سوال باشند! همچنین من از این مراکز تقاضا دارم که در زمینه قانون گذاری برای شرکت‌ها و سطح بندی آن‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

آیا ما توانسته‌ایم صادرات را تا حداقل حد انتظار ممکن در کشور ایران داشته باشیم؟

متاسفانه نه. زیرا مواد اولیه آسانسورهای ما گران قیمت هستند و به همین علت این صادرات آسانسور از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

اهداف شما در آینده چیست؟

گسترش تولیدات، ایجاد بستری مناسب برای افزایش صادرات و افزایش کیفیت قطعات و آسانسور تولیدی از مهمترین اهداف شرکت ما است.

اشتغال زایی جوانان در شرکت شما چقدر اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه من در دانشگاه مشغول به تدریس هستم، بیشتر همکاران از دانشجویان بنده هستند و هدف من استخدام جوانانی است که به تازگی وارد بازار کار شده‌اند.

برای جمع بندی مبحث چه صحبتی دارید؟

من آینده بسیار خوبی برای صنعت آسانسور ایران می‌بینم، زیرا افراد بسیار توانمندی در این صنعت وجود دارند.

در شرکت آسانسور هزاره سوم (ASCEND) ، اعتقاد ما بر این است که، سیستم جابجایی و انتقال نفرات قلب تپنده ساختمان شما است. آسانسورها، پله برقی ها و پیاده روهای متحرک از تاسیسات اصلی ساختمان هستند و جدا از نوع کاربری ساختمان به بنا ارزش حقیقی می بخشند. ما بر این باور هستیم که حضور متخصصین امر در کنار مالکین، سرمایه گذاران و مهندسین طراح بالاترین ضمانت اجرایی در رسیدن به سیستمی بهینه با کیفیت و ایمنی بیشتر است.

 معرفی بیشتر شرکت آریان آسانسور هزاره سوم:

شرکت آسانسور هزاره سوم، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ به منظور ارائه خدمات در زمینه طراحی و فروش، نصب و راه‌ اندازی و سرویس و نگهداری تجهیزات آسانسور فوجی، پله برقی و پیاده روی متحرک و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای و نظارت در سه بخش نام برده شده بصورت غیر رسمی آغاز نمود. در سال ۱۳۹۱ فعالیت حرفه ای این گروه با به هم پیوستن تعدادی از کارشناسان با تجربه در زمینه آسانسور و پله برقی فوجی بمنظور ارتقاء سطح کیفی این صنعت در داخل کشور وارد مرحله ای جدید شده و بطور رسمی آغاز گردید.

کارشناسان و متخصصین این شرکت با بهره‌ گیری از تجربیات فراوان در زمینه طراحی و انتخاب، نصب و راه اندازی، سرویس و نگهداری، اجرای تست های نهایی و بازرسی از قطعات و تجهیزات نام برده شده چه در حوزه محصولات داخلی و چه در خصوص محصولات تولید کنندگان معتبر جهانی به ارائه تحلیل های دقیق، منطقی و به صرفه در کنار رعایت کدها و استانداردهای داخلی و بین المللی پرداخته و همچنین با نظارت مستمر بر اجرای عملیات و ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره ای، سرمایه گذاران، مالکین و مهندسین طراح را در رسیدن به اهداف پروژه و ایجاد بستری مناسب جهت پیشرفت هرچه بهتر آن یاری می رسانند.

آریان آسانسور هزاره سوم در یک نگاه

شرکت آسانبر هزاره سوم یک شرکت مهندسی در زمینه آسانسور، پله برقی و پیاده رو متحرک می‌باشد که با اعتقاد به قابلیت های فزاینده و رو به رشد نیروهای متخصص داخلی در زمینه طراحی، مشاوره، نصب و راه اندازی و ارئه خدمات پس از فروش فعالیت می‌نماید.

 این شرکت عضو رسمی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و دارای پروانه طراحی و منتاژ از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دارای پروانه کسب در رسته خدمات فنی و تعمیر و نگهداری آسانسور از اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی بوده است.

این شرکت دارای نمایندگی برند FujiTech Elevator Co. که یک شرکت ژاپنی در کشور مالزی، شهر  Penang و در کشور چین، شهر Suzhou نمایندگی و کارخانه ای به مساحت ۰۰۰,۱۰۶ مترمربع و میزان تولید بیش از ۰۰۰,۱۵ دستگاه در سال و با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت و تولید آسانسور و پله برقی، پارکینگ طبقاتی مکانیزه و … بوده و محصولات آن در ۵ قاره جهان و در اکثر کشورهای پیشرفه دنیا می باشد.

وبسایت شرکت

اینستاگرام

آدرس : تـهـران ، نلسون ماندلا (جردن) گلدان پلاک ۸ طبقه سوم واحدهای ۹و۱۰و۱۱و۱۲

شماره های تماس:

-۲۲۰۳۶۴۷۸-۲۲۰۳۶۴۸۰ ۲۲۰۳۶۴۷۶

شماره همراه : ۰۹۲۱۳۱۶۷۱۳۷

 

انتهای پیام/

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسانسور صنعت آسانسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!

 استفاده از آسانسور صرفا برای راحتی در جابه‌جایی عمودی نیست. همه دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی در درس فیزیک، اصل هم‌ارزی نسبیت عام را خوانده‌اند که حرکت شتابدار در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی، کندتر می‌گذرد. این یافته اینشتین در آثار علمی‌تخیلی برجسته‌ای مانند «میان‌ستاره‌ای» اثر کریستوفر نولان نیز به‌زیبایی نشان داده شده است.

با این حال به نقل از ایسنا، استفاده از آسانسور هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند و درمقابل، انتخاب راه‌پله می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید. به طور مشخص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: «اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه‌مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد».

بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ‌ومیر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شد، نشان می‌دهد که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند که این میزان، معادل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع روزانه در ۵ روز از هفته است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن، همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

جزئیات پژوهش

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها، ورزشی آسان و قابل‌دسترس است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند، از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخته است.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کرد. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

دکتر پادوک می‌گوید: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید».

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد