Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:20:50 GMT

جذب ۸۰۰۰ بیسواد برای کلاس‌های آموزشی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۴۴۹

جذب ۸۰۰۰ بیسواد برای کلاس‌های آموزشی

ایسنا/اردبیل معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل از شناسایی و جذب هشت هزار بیسواد برای برپایی کلاس‌های سوادآموزی در سال‌ تحصیلی جدید خبر داد.

حسینعلی جدی ۷ شهریور در جلسه بررسی مشکلات نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر در دوره سواد، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار نفر نیز در دوره تحکیم از کلاس‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمعیت تحت پوشش نهضت سوادآموزی را در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال یادآور شد و تصریح کرد: نرخ باسوادی در استان بیش از ۸۷ درصد است و قطعا با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده سعی می‌کنیم تا ارتقای سواد در حوزه‌های مختلف را برای گروه‌های سنی شاهد باشیم.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل حجم سوادآموزی در دوره سه‌گانه سواد، انتقال و تحکیم را در یک سال گذشته هفت هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت:‌ بر اساس سیاست‌های ابلاغی در سال ۱۴۰۰ طرح آموزش عملی نماز را با مشارکت سه هزار و ۸۵۰ نفر، طرح آموزش رایانه مقدماتی را با مشارکت ۱۷۰ نفر، طرح حلقه‌های کتابخوانی را با مشارکت یک‌هزار و ۲۰۰ نفر، طرح خواندن با خانواده را با مشارکت ۲ هزار و ۵۳۵ نفر و طرح انشاءنویسی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی را با مشارکت یک‌هزار و ۶۷۳ نفر از اقدامات مهم نهضت سوادآموزشی است.

جدی افزود: در قالب طرح توسعه سواد زنان عشایری ۵۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده و ما نسبت به آموزش ۲۰۰ نفر در ندامتگاه‌های استان و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در راستای توانمندسازی آموزش‌دهندگان استفاده کردیم.

وی کسب رتبه اول استان را در جذب سوادآموزان و همراهی یاددهندگان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در اکثر شاخص‌های مورد ارزیابی عملکرد استان قابل تقدیر و خیلی خوب بوده است.

جدی به اجرای تلفیقی طرح سواد زندگی به صورت محله‌محور اشاره کرد و ادامه داد: با تقویت برنامه‌های نظارتی و بازرسی از مراحل سنجش سوادآموزان سعی شده تا کیفیت را در این حوزه فدای کمیت نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سطح قبولی سوادآموزان تا ۳۰ درصد در بخش‌های مختلف اعلام شده که این نشان می‌دهد سنجش و ارزیابی با دقت و کیفیت انجام شده و کار به صورت فله‌ای در این حوزه به پیش نرفته است.

جدی رویکرد امسال سوادآموزی را تلفیق سوادآموزی با مهارت‌آموزی اعلام کرد و گفت: امسال سهمیه ابلاغی به استان جذب هشت هزار بیسواد است که در سه دوره اعلام شده این جذب و همکاری را شاهد خواهیم بود.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل فعالیت ۹ مرکز یادگیری را در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: ما یک‌هزار و ۲۰۰ آموزش‌دهنده در سطح استان داریم که سعی می‌کنیم از ظرفیت آنها در ارتقای آموزش افراد بیسواد استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش از راه دور آموزش و پرورش نهضت سوادآموزي نرخ بی سوادی کتابخوانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نهضت سوادآموزی هزار و ۲۰۰ نفر ۲۰۰ نفر یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس