Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مریم اردبیلی در نشست خبری خود در رابطه با برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریور ماه نمایشگاه زنان و تولید ملی را برگزار می کنیم. هدف این نمایشگاه ارائه محصولات ملی بانوان سرپرست خانوار است و در فضای نمایشگاهی به متراژ ۴۷۰۰ متر در دو بخش فضای نمایشگاهی داخلی و بیرونی در بوستان گفت و گو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: بیشتر غرفه داران از مجموعه‌های کارآفرین، مشاغل خانگی زنان و تولید کنندگانی که از زنان سرپرست در کارگاه های تولیدی خود استفاده کرده و اشتغال برای آنها ایجاد کرده است، هستند.

اردبیلی یادآور شد: در مجموع ۴۶۵۲ نفر محصولات خود را در نمایشگاه در ۳۱۰ غرفه عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه کارهای دیگری که برای زنان سرپرست خانوار انجام داده‌ایم، گفت: اجرای دوره‌های مشاور رایگان، سلامت محور و ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار از جمله آنهاست. همچنین برای فرزندان زنان سرپرست برنامه‌ریزی برای ارتقای شغلی و آموزشی و پرورش استعداد آنها دنبال می‌شود.

او با اشاره به ارائه آموزش‌هایی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار افزود: برخی طرح‌ها برای آموزش مشاغل خانگی برای زنان جوان گذاشته شده است و اردوی کارآفرینی برای دختران در قالب طرح های هزار امید برای این قشر در محدوده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار کردیم.

اردبیلی با بیان اینکه مجموعه طرح های نوآوری و کنشگری دختران جوان نیز برگزار شده است، ادامه داد: به هزار دختر تهرانی در این زمینه آموزش‌هایی داده شد و در نظر داریم در روز دانش آموز نمایشگاهی که دستاورد این آموزش هاست را برگزار کنیم.

او با اشاره به اجرای طرح خانواده امن در تهران بیان کرد: رویکرد خانواده محوری و کنش گری خانواده‌های تهرانی شروع شده و تسهیلگرانی در محله های شهر تهران با سوال از شهروندان برای دستیابی به شاخص ها مطالعاتی را انجام می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: تفاهم نامه با زندان زنان داشتیم بر این مبنا که برای ایجاد حداکثر امکانی که می‌تواند وجود داشته باشد تا زنان زندانی در خانواده خود بیشتر حضور داشته و به نوعی آزادی به شرط اشتغال داشته باشند.

او افزود: بر مبنای این تفاهم امور بانوان شهرداری تهران برای زنان زندانی رای باز ایجاد اشتغال می‌کند و این زنان به شرط حضور در محل کاری که برای آنها در نظر گرفته می شود، مابقی دوره محکومیت خود را طی می‌کند.

آزادی به شرط اشتغال ۱۶۵ زن زندانی با همکاری شهرداری

مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: همانطور که می‌دانید در استان تهران ۸۰۰ زن زندانی داریم و تعهد کردیم برای ۲۰۰ زن امکان اشتغال را فراهم آوریم که قوه قضائیه نیز قبول کردند و بسته های آموزشی و مشاوره ای و اشتغال را در این زمینه فراهم کردیم. در حال حاضر ۱۶۵ زن زندانی در این طرح تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در رابطه با دستاوردهای برگزاری ۱۷ دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی تاکید کرد: مجموع تجارب ۱۶ دوره قبل را بررسی کردیم؛ رویکرد ما در این نمایشگاه مبتنی بر زنان و تولید ملی است و تاکید ما بر مبنای حضور زنان سرپرست خانوار است.

او در ادامه گفت: مساله دیگر حضور تعدادی استارتاپ در این نمایشگاه است تا فضای مراکز کوثر زیر مجموعه شهرداری تهران را که تعداد آن در تهران ۷۴ مرکز است بهبود بخشیم و از همه مهمتر مدل بهره برداری این مجموعه ها را به سمت فضاهای دانش بنیان ببریم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: داستان حضور زنان در ورزشگاه موضوع چند سال گذشته بود و با توجه به اینکه شرایط حضور فراهم شده تاکید می کنیم که باید امکانات برای حضور زنان بیشتر شود و در شهرداری تهران نیز هر کاری از دست ما بر آید دریغ نمی کنیم.

کد خبر 701522 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهردارى تهران ورزش زنان بانوان در ورزشگاه آزادی تهران زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران ورزش زنان بانوان در ورزشگاه آزادی تهران زنان امور بانوان شهرداری تهران زنان سرپرست خانوار زنان و تولید ملی حضور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور و استقلال تهران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار گیرند. تراکتور ۴۰ امتیازی است و برای زنده نگه داشتن اندک امید خود برای حضور در رقابت‌های آسیایی سال آینده نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. تراکتور در ۳ دیدار اخیر خود برابر استقلال تهران بازنده بوده و این تیم در مجموع ۳ دیدار، ۱۱ گل از استقلال دریافت کرده و تنها دو بار توانسته دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

حمید مطهری مربی تیم تراکتور که در اولین حضور خود روی نیمکت این تیم توانست ذوب آهن را در جام حذفی شکست دهد، در اولین تجربه خود روی نیمکت تراکتور در لیگ برتر کار سختی را برابر استقلال تهران خواهد داشت. آبی‌های پایتخت مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌روند و با ۵۳ امتیاز در صدر قرار دارند، مطهری و شاگردانش می‌توانند دلخوش حضور هوادارانشان در این بازی باشند تا جو ورزشگاه را به سود خود کنند.

آخرین باری که استقلال برای دیدار با تراکتور راهی تبریز شد به ۱۶ دی ۱۴۰۱ برمی‌گردد که آن بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید و هواداران این تیم امیدوارند تا بار دیگر استقلال در مقابل تراکتور شکست بخورد و روند ناکامی این تیم پایان یابد.

کد خبر 6090687

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری