Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در نشست «قرارگاه مهارت‌افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار»، با بیان اهمیت تعالی و بالندگی زنان به ویژه زنان خانه‌دار، گفت: نقش زنان در خانواده و اجتماع، محوری است و زنان خانه‌دار به عنوان کنشگران فعال که بیشترین حضور کمی را در کنار اعضای خانواده دارند می‌توانند در ابعاد مختلف از جمله بعد اقتصادی به عنوان مدیران مصرف خانوار و مشخصاً با مهارت آموزی و گرایش به سمت ایجاد و تقویت مشاغل خانگی، نقش مؤثری را در رونق تولید و توسعه مشاغل خانواده محور و بومی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر با جمعیت قابل توجه ورودی زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت مواجه هستیم هستیم که عمدتاً خانه دار، غیر شاغل با امکانات حداقلی هستند و طبیعتاً بخشی از مهارت‌های فردی و اجتماعی لازم را در طول زندگی مشترک فرا نگرفته و نیازمند کمک هستند.

بختیار خلج ادامه داد: بالندگی و توانمندی زنان خانه دار از جمله در حوزه مهارت آموزی و تقویت مشاغل خانگی می‌تواند گامی مؤثرتر و اقدامی پیشگیرانه بر ورودی دستگاه‌های حمایتی نیز باشد به ویژه که مکان مشاغل در منزل، هزینه پایین، حضور مادر در کنار فرزندان و تشویق و ایجاد بستر اشتغال سایر اعضای خانواده از ویژگی‌های مهم این گروه مشاغل است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان این که بیشترین ورودی دستگاه‌های حمایتی زنان غیر شاغل هستند و ۸۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: تحقق ایجاد اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل بومی و خانگی گام محکمی در جهت مردمی‌سازی اقتصاد ایران است.

بختیار خلج با اشاره به اهمیت هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف در این راستا از تشکیل قرارگاه با هدف ایجاد هم افزایی و برنامه ریزی منسجم خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت همگرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند با بسیج امکانات و کمک سایر سازمان‌های متولی در این زمینه اقدامات مؤثری انجام دهد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال زنان زنان خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگی_ هنری، قرآنی شهید آوینی با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امیدوارم در سومین دوره این جشنواره جشنی باشکوه‌تر داشته باشیم تا بتوانیم خادمی برای ایثار و شهادت و نماد‌های آن یعنی شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: از همان قدم اول که قرار شد خادمان همه دانشجویان در سازمان امور دانشجویان باشیم تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در خدمت دانشجویان شاهد و ایثارگر هم باشیم بنابراین از همان ابتدا اقدامات متعددی را آغاز کردیم و بنا را براین گذاشتیم تا در بستر ایثار و شهادت مبلغ خوبی‌ها و نیکی‌ها و البته رویداد‌های ویژه‌ای باشیم که جشنواره شهید آوینی، شهید سلیمانی و ضیافت ایثار از جمله آنها است.

داداش پور ادامه داد: کلیه این اقدامات در راستای اهداف و ماموریت‌های است که پدران ما و پدران شما برای ما گذاشته‌اند، زیرا عاقبت بخیری در انجام این امور است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که از سوی اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، طرح ملی مهارت افزایی و توانمند سازی فکری، فرهنگی، معرفتی، اقتصادی، دانشجویان شاهد و ایثارگر است که به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه این جشنواره با نام شهید آوینی آغاز به کار کرده است؛ ادامه داد: شهید آوینی راوی ایثار وشهادت بوده است و از همه می‌خواهم که زندگی نامه ایشان را مطالعه کنند.

داداش پور اظهار کرد: امیدوارم خط مبارزه و شهادت نصیب ما شود و بتوانیم همچون گذشتگان از این طریق خدمتی به انقلاب اسلامی کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است