Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@14:08:30 GMT

۵ بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۷۶۱

۵ بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه پنج بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می شود، گفت: ریشه‌کنی این بیماری تاثیرات مثبت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد آقامیری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: به دنبال امضای یادداشت تفاهم بهداشتی با کوبا که در این زمینه بسیار قوی است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینها بخشی از دیپلماسی غذایی است که در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تمام تلاش ما در این سازمان حمایت از تولید حمایت و خط قرمز ما سلامت مردم است و مردم این را بدانند که سازمان دامپزشکی کشور تحت هیچ شرایطی اجازه واردات محصول آلوده را نمی‌دهد.

وی گفت: برنامه سازمان این است که حداقل پنج بیماری آبله، تب برفکی، شاربن، هاری و بروسلوز (تب مالت) را در دام‌ها ریشه‌کن کند که در زمانبندی پس از دو سال انجام خواهد شد.

آقامیری افزود: این اقدام مزایای بسیاری در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خواهد داشت و به دنیا ثابت خواهیم کرد که شرایط تحریم نمی‌تواند مانع باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که پیش می‌رویم به زودی شاهد جشن خودکفایی در کنترل این پنج بیماری در کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه ماده ۱۹ در این سازمان اجرا شود، گفت: هیچ فاصله‌ای بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی وجود ندارد و راه‌های اجرایی شدن ماده ۱۹ بررسی می‌شود، مشکل اصلی تعیین تعرفه‌های بخش خصوص است که با رفع این مشکل، ماده ۱۹ در کمتر از یک ماه صددرصد اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تولید بذر واکسن‌های خاص را با همکاری کشورها از جمله کشورهای آفریقایی انجام می‌دهیم.

آقامیری ادامه داد: سیاست ما این است که در برخی از واکسن‌ها ظرفیت خالی داریم و تولیدکنندگان واکسن می‌توانند ظرفیت مازاد آن را صادر کنند و در این زمینه با کشورهای دیگر همکاری می‌کنیم که این ظرفیت به حداکثر تولید برسد.

منبع: مشرق کد خبر 600686

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دامپزشکی دام دامداری سلامت بیماری سازمان دامپزشکی تب برفکی بیماری تب کریمه کنگو بیماری هاری بروسلوز درمان تب مالت کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام صادرات واکسن دام و طیور رئیس سازمان دامپزشکی کشور تولید واکسن دام و طیور در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو