Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:42:11 GMT

پایش ناوگان دانش‎‌آموزی با محصولی ایران‌ساخت

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۰۳۷

پایش ناوگان دانش‎‌آموزی با محصولی ایران‌ساخت

با کمک فناوری ژئوماتیک، سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی با هدف ساماندهی، مدیریت و نظارت بر عملکرد نهادها و مؤسسات مرتبط با این حوزه طراحی و به کار گرفته شد.

به گزارش ایسنا، سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش‎‌آموزی) محصولی دانش‌بنیان است که توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و با حمایت گروه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و تولید شده و در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادارات آموزش و پرورش، مدارس، والدین دانش‌آموزان، شهرداری‌ها، شرکت‌های مجاز حمل و نقل دانش‌آموزی، رانندگان و وزارت راه و شهرسازی از جمله بهره‌برداران این سامانه ملی هستند.

سامانه سپند با هدف «ساماندهی، نظام‌مند کردن و بهبود فرآیند جابه‌جایی دانش آموزان در سراسر کشور با ایجاد وحدت رویه مستند بر اساس آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی و دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی» و «افزایش امنیت و اطمینان دانش‌آموزان با استفاده از رانندگان دارای صلاحیت با پروانه فعالیت معتبر، خودروهای شناسایی شده با آرم و علایم ممیزه و دارای معاینه فنی و امکان رصد و پایش لحظه‌ای مسیر تردد دانش‌آموزان از منزل به مدرسه و بالعکس» ایجاد شده است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، از دیگر امکاناتی که این سامانه برای کاربران فراهم کرده، می‌توان به «امکان شناسایی سرویس‌های فاقد مجوز از طریق نصب برچسب و علایم ممیزه»، «امکان نظارت، مدیریت و برخورد پلیس و بازرسان با خودروهای غیرمجاز» و «امکان شفاف‌سازی وجوه پرداختی با عنوان هزینه‌های نرخ خدمات سرویس مدرسه و آگاهی دستگاه‌های مرتبط از هرگونه پرداخت و دریافت غیرموجه و قانونی» اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرویس دانش آموزی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عکس یادگاری تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب در تهران اکران شد.

بر اساس این گزارش، دیدار اعضای تیم ملی والیبال دانش آموزی طی هفته گذشته با رهبر انقلاب صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار