Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:49:49 GMT

رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه‌بخش باشد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۱۰۵

رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه‌بخش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز دوشنبه در دیدار با معاون وزیر صمت در سخنانی با بیان اینکه لرستان در همه جنبه‌ها صنعتی، کشاورزی، دامداری، باغدار و… دارای ظرفیت است اظهار داشت: شکوفایی برخی از اینها با همراهی وزارت صمت و بخشی هم با همکاری بین وزارت خانه‌ها میسر است.

وجود ۳۵ هزار میلیارد صنایع راکد در لرستان

وی با بیان اینکه برخی از صنایع لرستان راکد و تعطیل، برخی فقط نامی از آنها هست افزود: بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داریم، این یک عدد قابل توجهی است، سرمایه‌ای است که در استان راکد باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این سرمایه گذاری هم در طول سالیان سال در استان صورت گرفته است افزود: بخشی از رکود استان نیز به مدیران سابق وزارت صمت بر می‌گردد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به وضعیت واحدهایی مانند «پارسیلون»، چرم و پوست، فولاد ازنا و… تصریح کرد: برخی از صنایع نیز با ظرفیت کامل فعالیت ندارند.

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

وی با بیان اینکه لرستان یک استان کوهستانی است و یکی از ابعادی که می‌تواند موجب تحول در حوزه سرمایه گذاری لرستان شود، بخش معدن است گفت: ۲۸ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان وجود دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همین حوزه معدن می‌تواند کشوری را متحول کند، چه برسد استانی را عنوان کرد: لرستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، اما چهار میلیون نفر می‌توانند آبرومندانه در این استان زندگی کنند، اما این گونه نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه به وزیر صمت اعلام کردند که با ۱۷ میلیارد دلار در ۱۳ استان و ۴۸ طرح صنعتی سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، لرستان جز این استان‌ها نیست تصریح کرد: در این رابطه با ایشان، نمایندگان لرستان، استاندار لرستان و… صحبت کردم و در نامه نیز اعلام کردم که اگر قرار باشد نگاه مرکز نشین ها همان نگاه سابق باشد، این رفت و آمدها و چیزهای روی کاغذ نوشتن آثار خودش را در پی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: وضعیت ما به گونه‌ای است که باید تحول همراه با جهش در استان به وجود آید تا بتواند ما را از این وضعیت بسیار نامطلوب و مخرب نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وضعیت بیکاری، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی و… در لرستان گفت: وقتی که شغل باشد، دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی در استان نخواهیم بود.

رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه بخش باشد

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه وزارت صمت می‌تواند گام‌های اساسی در این استان بردارد، آن هم در استانی که در طول این بیش از ۴۰ سال هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در استان‌ها و مناطق دیگر مؤثر بوده است ادامه داد: نیاز است که نگاه مرکز نشین ها به استان عوض شود، نگاهی باشد که شاهد پیشرفت و توسعه و همچنین ارتقای فرهنگی و دینی و همچنین رشد اقتصادی در آن باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه بهتر است، نمونه آن همین خسارت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی سیلاب است که هنوز هم جبران نشده است افزود: این امر نیز به خاطر نگاه تأخیر و کندی است که نسبت به لرستان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر دیر اقدام شود، خدایی ناکرده استانی که مامن بوده و هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در خوزستان، گنبد، کردستان و… مؤثر بوده، به واسطه همین آسیب‌های اجتماعی دچار مسائل امنیتی می‌شود افزود: تقاضای ما این است که این رفت و آمدهای مسئولان نتیجه بخش و مثمر ثمر باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بعضی از کارخانه‌های لرستان نیازمند تزریق اعتبار هستند ادامه داد: در استان معادن تعطیل شده زیادی داریم و باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

کد خبر 5576170

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان خرم آباد هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان دولت سیزدهم قزوین آمار کرونا گناوه اردبیل نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید