Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی با اشاره به اینکه ۱۴ شرکت تعاونی در استان مرکزی در حوزه صادرات فعالیت دارند گفت: در سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان مرکزی ۱۴ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و هفته تعاون با تأکید بر لزوم افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی اظهار داشت: در استان مرکزی درمجموع ۵ هزار و ۸۶۲ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۱ تعاونی فعال هستند، بیشترین تعداد تعاونی‌ها در اراک و کمترین آمار مربوط به شهرستان خنداب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هزار و ۴۱۶ تعاونی غیرفعال هستند و ۶۶۱ تعاونی نیز منحل شده، همچنین ۴۲۴ تعاونی در وضعیت راکد قرار دارند که اقداماتی در راستای فعالیت دوباره برخی از این تعاونی صورت گرفته است.

امیدی تصریح کرد: بیشترین تعاونی‌ها در حوزه صنعتی، خدماتی و کشاورزی به ثبت رسیده و درمجموع ۱۲۱ هزار و ۳۹۲ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و ۲۲ هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی در این تعاونی‌ها ایجادشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری کمیته رفع موانع و مشکلات تعاونی‌ها راه‌اندازی شده و خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی ویژه تعاونی‌ها نیز ایجاد گردیده است که سهم استان مرکزی از این اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال بوده.

وی ادامه داد: ۴۲ تعاونی با تسهیلات ۲ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون معرفی‌شده‌اند و تاکنون ۳۲۶ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد گردیده است.

شرکت های تعاونی استان مرکزی ۱۴ میلیون دلار صادرات داشتند

امیدی همچنین افزود: در یک سال گذشته ۴۳ شرکت تعاونی تأسیس‌شده و علاوه بر اضافه شدن هزار و ۵ نفر به اعضای تعاونی‌ها زمینه اشتغال ۷۳۰ نفر نیز فراهم‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تعاون گفت: در سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان مرکزی ۱۴ میلیون دلار صادرات داشته‌اند و ۱۴ شرکت در حوزه صادراتی فعالیت دارند.

وی به برنامه‌های حوزه تعاون در هفته دولت نیز اشاره کرد و افزود: ۱۲ شرکت تعاونی با سرمایه‌گذاری ۹۹۴ میلیارد ریال و زمینه ایجاد ۲۹۷ فرصت شغلی در این هفته در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

پرداخت ۳۵۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند اما نظارت بر مجامع این تعاونی‌ها بسیار حساس است و در این راستا ۱۷۵ مورد نظارت در بحث برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی استان در یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی برنامه‌های آموزشی ویژه تعاونگران را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر ۲ هزار و ۷۷۰ نفر ساعت دوره آموزشی، مهارتی و مدیریتی تعاون گران و ۲ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی انجام‌گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در تشریح فعالیت‌های معاونت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل اظهار داشت: رویکرد اصلی در این حوزه ایجاد تعادل در بازار کار، تقویت مدیریت و سیاست‌گذاری بازار کار، توسعه اشتغال مبتنی بر کارآفرینی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک است.

امیدی افزود: در سامانه مشاغل خانگی ۵۱۵ رشته تعریف‌شده که ۲۷ رشته مجوز محور و ۴۸۸ رشته ثبت محور هستند، در خصوص رشته‌های مجوز محور حداکثر ۳ روز به دستگاه‌های تخصصی فرصت بررسی و تأیید درخواست داده خواهد شد و در خصوص رشته‌های ثبت محور به‌محض مراجعه متقاضی به سامانه و ثبت اطلاعات مجوز به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی حدود ۷۰ میلیارد تومان است به‌علاوه اینکه کمیته امداد بااعتبار ۴۶۰ میلیارد ریالی و بهزیستی با اعتبار ۲۲۵ میلیارد ریالی نیز در این راستا تسهیلاتی را به جامعه هدف پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه افزود: هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز وجود دارد که هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۳ مجوز مشاغل خانگی صادر و ۳۵۸ میلیارد ریال تسهیلات به هزار و ۳۳۳ نفر پرداخت شد و در این راستا ۲ هزار و ۴۰۳ مجوز صادرشده است.

شناسایی هزار ۲۱۳ شاغل غیر مجاز خارجی/ رتبه اول استان مرکزی در جذب و پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸

امیدی همچنین با بیان اینکه به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز فعالیت در کارگاه‌ها ممنوع است اظهار داشت: سال گذشته ۵۴ فقره پروانه کار اتباع، ۱۰۱ فقره تمدید پروانه و ۱۶۰ مورد ابطال پروانه کار صورت گرفت همچنین ۶۴۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای شاغلان خارجی انجام شد که هزار و ۲۱۳ شاغل خارجی غیرمجاز شناسایی و علاوه بر جایگزینی ۱۷۰ نیروی کار ایرانی ۵۷ کارفرمای متخلف تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر نیز گفت: پرداخت این تسهیلات از اواخر سال ۹۶ آغازشده و ادامه دارد که در این راستا طی یک سال اخیر ۲۳ طرح جدید به بانک معرفی و ۳۳۴ میلیارد ریال در بانک‌ها مصوب شده همچنین ۳۱ طرح منجر به عقد قرارداد گردیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خصوص تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات این بخش به استان تخصیص داده‌شده بود که با توجه به ۹۰۰ میلیارد ریال طرح معرفی‌شده موفق به اخذ اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریالی شدیم و استان مرکزی در جذب و پرداخت این تسهیلات در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه برای رونق تولید باید کارگر و کارفرما را به هم نزدیک کنیم اظهار داشت: خوشبختانه تعداد دادخواست‌ها در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در حال کاهش است و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ایجاد سازش بین طرفین صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: در یک سال گذشته برای ۲ هزار و ۶۱۲ نفر بیمه بیکاری برقرار و ۶۲۶ مورد قطع بیمه بیکاری انجام شد که در مجموع ۳ هزار و ۶۰۸ نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

 وی همچنین ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان را از دیگر اهداف این اداره کل برشمرد و گفت: ۵ مجموعه ورزشی کارگران در استان مرکزی وجود دارد که یکی از اولویت‌ها احیای واحدهای ورزشی و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی شرکت های تعاونی استان مرکزی میلیارد ریال مدیرکل تعاون شرکت تعاونی مشاغل خانگی سال گذشته ۱۴ میلیون تعاونی ها یک سال اداره کل کل تعاون ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت _صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان) با اصلاح مواد ۱۶ الی ۱۸ این طرح به شرح زیر موافقت کردند:

«ماده ۱۶- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۰) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به‌شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۰- موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مطابق موعد ذکر شده در تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.

تبصره ۱- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان موظف است امکان استعلام برخط میزان مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده (۴۶) این قانون را با لحاظ معافیت‌های موضوع ماده (۴۷) این قانون، حسب مورد برای دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.

پس از موعد فوق، کلیه اشخاص غیرتجاری مکلفند در صورتی که عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع این تبصره، مشمول مالیات باشد، مالیات مذکور را همزمان با انتقال، حسب مورد از طریق دفاتر اسناد رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با رعایت مفاد تبصره (۴) ماده (۴۹) این قانون به‌صورت علیالحساب پرداخت نمایند. در محاسبه مالیات علی الحساب، عایدی حاصل از انتقال هر دارایی به صورت مجزا لحاظ می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات موضوع این تبصره، اشخاص فوق مجاز به انتقال دارایی‌های مذکور نیستند.

تبصره ۲- سه سال پس از استقرار بستر اجرایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظفند با همکاری سازمان، حساب یا حساب‌های امانی را به‌منظور فراهم کردن امکان پرداخت ثمن معامله و نیز وصول وجوه مرتبط با معامله از قبیل عوارض و مالیات متعلق از مبلغ واریزی به حساب مذکور به‌صورت سامانه‌ای و حسب مورد همزمان با ثبت سند یا تعویض شماره انتظامی (پلاک) ایجاد نمایند. استفاده از این حساب‌ها به‌منظور انجام معامله برای متعاملین الزامی نیست و منوط به درخواست متعاملین است.

تبصره ۳- آیین‏‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از استقرار بستر اجرایی، توسط سازمان با همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‏‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده ۱۷- یک ماده به‌عنوان ماده (۵۱) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:

«ماده ۵۱- «اقاله یا فسخ معاملات قطعی» دارایی‌های موضوع ماده (۴۶) این قانون، تا پایان اسفند سال بعد از انجام معامله و به طور کلی «ابطال معامله بر اساس آرای قطعی مراجع قضائی» به عنوان معامله جدید تلقی نخواهد شد و صورتحساب‌های الکترونیکی معامله مذکور باطل می‏‌شود. در موارد فوق سازمان موظف است پس از بررسی مجدد شرایط اعطای معافیت موضوع ماده (۴۷) این قانون، نسبت به محاسبه مجدد مالیات موضوع تبصره (۱) ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اقدام نماید.

ماده ۱۸- حذف شد.»

کد خبر 748642

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند