Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری، اظهار کرد: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارات و امامزادگانی که در سطح استان داریم می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوع هم بستگی به کارکرد متولیان اوقاف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در اوقاف استان انجام می‌شود،گفت: بخش زیادی از توریسم‌های که وارد استان می‌شوند شیعیان کشورهای مختلف هستند که می‌توان این توریسم را به سمت اماکن مقدسه در استان هدایت کرد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به خدماتی که شهید رجایی در دوران کوتاه به کشور ارائه داد، اظهار کرد: ایشان در حال حاضر به عنوان الگوی مطرح است و باید همه از فرصت خدمت‌گذاری که در اختیار داریم شهید رجایی وار برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

وی خواستار برپایی برگزاری محافل قرآنی در سطح امامزادگان استان شد و گفت: این محافل در شهرهای که شاهد حضور گردشگران هستیم افزایش پیدا کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: همه ما متولیان در برابر ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید وظیفه داریم و مسؤولیت ما بسیار سنگین است، با اعتقاد می‌گویم که قبور شهدای ما مثل امامزادگان است و مردم از این قبور شهدا حاجت می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را به سرانجام رسانده و رهبر معظم انقلاب آن را تثبیت کرده است، افزود: شهید رجایی و شهید قاسم سلیمانی و دیگر سرداران شهید در جبهه مقاومت و لبنان تربیت یافته مکتب امام راحل هستند و خدا را شاکر هستیم که در دوره‌ای به دنیا آمده و زیست می‌کنیم که دوره حیات انقلاب اسلامی ایران است.

اجرای طرح زراعت چوب در اراضی موقوفه مازندران

در ادامه مدیرکل اوقاف مازندران و امور خیریه مازندران گفت: طرح زراعت چوب در اراضی موقوفه مازندران با هدف کمک به تامین نیازمندی‌های چوب عملیاتی می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری در مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان مازندران، اظهار کرد: طرح توسعه امام زاده عباس(ع) ساری به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد:  فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری امروز به بهره‌برداری می‌رسد عملیات فاز دوم هم در دست پیگیری است.

حیدری خاطر نشان کرد: ۱۲۷ پروژه در استان بر اساس برنامه در حال اجرا است، تعمیر و بازسازی عرصه و عیان وقف ۲۵ پروژه با متراژ بیش از ۱۱ هزار متر است که توسط اوقاف با حضور سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمان کرونا برای پرداخت حقوق مواجه بودیم، افزود: بحث سرمایه‌گذاری پایدار در سطح استان در برنامه کاری قرار گرفته و در بقعه امام زاده عبدالله ۱۲۷ واحد تجاری در امامزاده عبدالله (ع) آمل کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برنامه‌ریزی برای ورود به این مجموعه در بحث اجرای زراعت چوب، گفت: این طرح در اراضی سطح اوقاف عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در برخی از امامزدگان به ویژه امامزاده عبدالله (ع) آمل وجود داشت، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر هر مسؤول استانی و یا ائمه جمعه که در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند نسبت به اقدامات انجام شده ابراز رضایت و زبان قدردانی دارد.

 حیدری یادآور شد: این پروژه و ۱۲۸ پروژه‌های امامزادگان در سطح استان مازندران امروز به سرانجام مطلوب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری، سپاه کربلای استان، سپاه قدس و خیران، گفت: در برخی از امامزاده‌های شاخص به ویژه امام زاده عبدالله آمل کمک‌های زیادی برای رفع مشکلات این مجموعه به مجموعه اوقاف استان شده است.

حیدری در ادامه به اقدامات عمرانی انجام شده در سطح امامزاده‌های استان، افزود: نصب ضریح و فعالیت‌های عمرانی در مجموعه امامزاده‌های استان در حال انجام است و گزارش کاری هم در این زمینه تهیه کردیم.

وی در ادامه به برخی شبهات ایجاد شده در فضای مجازی درباره تعداد امامزاده‌ها  مطرح شود، گفت: ما حق ارائه خدمات به امامزاده‌ای که ثبت نشده باشد نداریم و اصلا امام زاده فاقد ثبت در سطح استان نداریم.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی رئیس جمهور برای برون‌رفت مشکلات این روزهای کشور، گفت: این سید بزرگوار امروز برای شب و روز نمی‌شناسد و امروز رئیس جمهور بهترین الگو برای خدمت‌رسانی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: هر فرد در هر لباسی برای توسعه کشور و ارائه خدمات با نیت خالص و الهی گام بردارد نامش ماندگار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: شهید رجایی با ۲۸ روز خدمت به دلیل نیت خالصانه یک الگوی ماندگار صبر و تلاش در کشور نام گرفته است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران سید محمود حسینی پور محافل قرآنی ادامه با اشاره زاده عبدالله مدیرکل اوقاف سطح استان شهید رجایی امام زاده زاده ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران