Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی رسولیان روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان نهبندان افزود: از ابتدای مهر ماه برای هر شهرستانی که ظرفیت صنعتی دارد ولی با محرومیت صنعتی مواجه است، مشوق‌های ویژه‌ای در واگذاری زمین، تسهیلات و سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای اختصاص خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای این منظور کشور به چهار منطقه براساس شهرستان‌ها تقسیم می‌شود و یکی از برنامه‌های وزات صمت ایجاد عدالت صنعتی در سراسر کشور است که باید برای مناطق مرزی و محروم مانند نهبندان مشوق‌هایی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: اصلاح فرایندها و حذف امضاهای طلایی از مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی گفت: واگذاری زمین‌ها در سازمان صنایع کوچک کاملا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این مسیر در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.

رسولیان افزود: امروز از نگاه رئیس جمهور مهمترین مساله کشور، تولید است لذا در سفرهای مختلف استانی از مناطق تولیدی و شهرک‌های صنعتی بازدید انجام می‌شود و در حوزه تولید ۲ موضوع حمایت از تولید و کارآفرینان همچنین تامین زیرساخت‌ها مطرح است.

وی تامین آب را از چالش‌های موجود برشمرد و اظهار داشت: در این خصوص مطالعه‌ای در مناطق محروم که ظرفیت صنعتی دارند، در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۲۰۰ منطقه صنعتی در کشور توسط این وزارتخانه شناسایی شده و با وزارت نیرو تفاهم شد که یک میلیارد متر مکعب از پساب شهری را برای تامین آب صنایع استفاده کنیم.

وی افزود: این موضوع از اواخر سال قبل کلید خورد و حدود ۵۰ میلیون متر مکعب را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خریداری کردیم که این فرایند امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا آب مورد نیاز صنایع تامین شود.

رسولیان عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی نیز با حمایت استاندار و عزم وزارتخانه برای شهرک‌های صنعتی قاین و بیرجند سرمایه‌گذاری لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تامین برق برای صنایع گفت: با توجه به ظرفیت بالای خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان برای توسعه معادن اما نبود برق باعث جلوگیری از سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌شود که با پیگیری استاندار و نماینده مجلس و عزم دولت سیزدهم تفاهم خوبی منعقد شد تا این زیرساخت فراهم شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: از سال گذشته با شروع سفرهای استانی رئیس جمهور در ساخت بیش از ۶۶ پست برق مشارکت داشته‌ایم و در مجموع وزارت صمت در ۹۳ پست برق با وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های این حوزه و با هدف توسعه صنعتی مشارکت می‌کند.

وی با اشاره به تعهد تولید ۱۴ هزار مگاوات برق در سطح کشور اظهار داشت: عزم وزارت صمت این است که در منطقه خراسان جنوبی محوریت توسعه را معادن قرار دهیم.

رسولیان گفت: دولت متعهد به پاسخگویی است لذا رئیس جمهور بین مردم حضور دارد و وزرا، معاون وزرا و استانداران را نیز موظف کرده تا در بین مردم حاضر شوند، مسائل و مشکلات را بشنود و حل و فصل کنند زیرا نگاه این دولت پاسخگویی به مردم است.

عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت با پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در ششمین روز هفته دولت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد و با اجرای این طرح زیربنایی ضمن رفع افت ولتاژ در منطقه، برق مورد نیاز معادن و صنایع معدنی نیز تامین می‌شود.

این پست برق که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث می‌شود، شامل یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپر و یک بی ترانس است.

۲۵ مرداد امسال تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت به منظور تامین برق صنایع و معادن مستقر در شهرستان نهبندان بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری خراسان جنوبی، شرکت توانیر و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

این طرح در راستای توسعه زیرساخت‌های منطقه و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.

همچنین امروز (دوشنبه) مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و مردم در این شهرستان برگزار شد.

نهبندان که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند و مجاورت کشور افغانستان قرار دارد، یکی از مناطق معدنی شرق کشور است.

برچسب‌ها مناطق محروم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نهبندان خراسان جنوبی وزارت نیرو دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نهبندان مناطق محروم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نهبندان خراسان جنوبی وزارت نیرو دولت سیزدهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرستان نهبندان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد قویدل عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۴۳۰ هزار نفر دانش آموز است و به این منظور از قریب به ۲۹ هزار نفر پرسنل آموزشی برخوردار است اما با این وجود هنوز کمبودهایی در حوزه نیروی انسانی شاهدیم.

وی ادامه داد: مشکل کمبود نیروی انسانی در جزایر هندورابی، و لاوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع شد و برای حل این مشکل در مناطق صعب العبور و روستاهای بشاگرد نیز به طور خاص مجوز استخدام ۳۰۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در حوزه استخدام معلم پرورشی نیز برای جذب ۵۷۰ نفر سهمیه دریافت کرده‌ایم که شامل مربی پرورشی، مشاور، مربی تربیت بدنی، مراقب سلامتی و دبیر قرآن می‌شود و به زودی آزمون آن نیز برگزار خواهد شد.

قویدل ادامه داد: استان هرمزگان در توسعه آموزش فنی و مهارتی جایگاه اول کشور را دارد؛ در شاخص‌های اختصاصی آموزش و پرورش نیز که در کل کشور به صورت یکسان ارزیابی می‌شود موفق شده‌ایم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون ۲۹ هنرستان جوار صنعتی را تاسیس کنیم که شامل هنرستان‌های بهیاری، جوار فولاد، پالایشگاه نفت، شیلات، معدن و… ضمن اینکه امسال برای سال تحصیلی آینده اولین هنرستان تجارت استان را با همکاری سازمان صمت راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به احداث نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک و نیاز این صنعت به نیروی انسانی متخصص؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان انجام شده است و ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم وابسته به سازمان انرژی اتمی را آغاز خواهیم کرد تا بندرعباس به چهارمین شهر دارنده این مجموعه آموزشی در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اذعان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک دانش‌آموزه دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است چرا که در نظام تعلیم و تربیت حتی تحصیل یک نفر هم برای ما مهم است.

کد خبر 6092512

دیگر خبرها

  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد