Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:53:10 GMT

وزیر علوم: نوع نگاه به استان گیلان باید ملی باشد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۳۶۷

وزیر علوم: نوع نگاه به استان گیلان باید ملی باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در آیین افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت اظهار داشت: گیلان از استان هایی است که کمتر شهروند ایرانی خاطره خوشی از آن نداشته باشد، این خطه به نوعی محل تفریح و نشاط مردم است، از این‌رو نوع نگاه به این استان نیز باید ملی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه پرسنل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پزشکان و پرستاران با شیوع ویروس کرونا جهادگونه در خدمت سلامت مردم بودند، افزود: امروز نوع نگاه مردم به جامعه پزشکی و نیروهای وزارت بهداشت کاملا تغییر کرده و جهادگران عرصه سلامت هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گذشت و ایثار نیروهای وزرات بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی نسبت به مردم در طی شیوع ویروس کرونا، بیان داشت: سرمایه اجتماعی این وزارتخانه دوچندان شده است، به حق این نیروها، شایسته این نوع نگاه مردم هستند.

وی اضافه کرد: جدا از موضوع ایثار در دوران شیوع ویروس کرونا، اقدامات توسعه‌ای و گسترش زیرساخت های بهداشتی درمانی در کشور از جمله در گیلان و خدمات رسانی در عرصه سلامت هم افزون به گذشت و سخاوت علمی و خدمات پزشکان است در این راستا مردم قدردان همه خدمت رسانی ها در این عرصه و اقدامات خوب این قشر هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توفیق خدمت رسانی به خلق خدا را نعمت بزرگی دانست و اظهار داشت: افرادی که چنین توفیقی نصیب آنان شد، باید این مهم را قدر بدانند و خوش به حال انسان هایی که خداوند اجر زحماتشان را بدهد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه های متعدد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: این حجم از پروژه های عمرانی در حوزه سلامت گیلان و مدیریت آن قابل تقدیر و ستایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی، صنایع نظامی و راه افزود: توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدماتی که مدیران ادوار گذشته برای مردم انجام داده‌اند، را نباید نادیده گرفت، اگر چه انتقادلت و کمبودهایی هم هست، اما داشته هایمان را هم نباید فراموش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عمده ترین معضل کشور را در زمان حاضر بیکاری دانست و افزود: باید برای دانش آموختگان دانشگاهی فکری کنیم.

 ۲۷ پروژه حوزه سلامت گیلان امروز دوشنبه در ششمین روز از هفته دولت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها رشت هفته دولت افتتاح طرح گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت هفته دولت افتتاح طرح رشت هفته دولت افتتاح طرح گیلان تحقیقات و فناوری وزیر علوم نوع نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند